جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام پایان اکران رسمی "فروشنده"، شروع اکران فیلم "نفس" و همچنین صعود چشمگیر فیلم "آس و پاس" همراه بود.

آخرین آمار فروش گیشه سینما/فروشنده به آخر راه رسید

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام پایان اکران رسمی “فروشنده”، شروع اکران فیلم “نفس” و همچنین صعود چشمگیر فیلم “آس و پاس” همراه بود.

به گزارش هفت هنر،  جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی دوباره این اثر بعد از 11 هفته و همچنین تعویض این فیلم همراه بود.

“فروشنده” که پیش از این توانسته بود به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بدل شود، این هفته آخرین اکران های رسمی خود در سرگروه ها را به پایان برد ولی همچنان اکران آن در برخی شهرستان ها و سینماهای محدود ادامه دارد.

فیلم سینمایی “آس و پاس” به کارگردانی “آرش معیریان” این هفته با افزایش 100 میلیونی در گیشه همراه شد و توانست رتبه دوم فیلم سیانور را از آن خود نماید.

فیلم “سیانور” به کارگردانی بهروز شعیبی همچنان روزهای خوبی را در گیشه سپری می کند اما این هفته با توجه به افزایش یکباره فیلم آس و پاس به رتبه سوم سقوط کرد.

از نکات جالب توجه جدول فروش هفتگی سینمای ایران، می توان به بازگشت فیلم “دزد و پری” به این جدول و همچنین حضور فیلم “ناسور” در فهرست ده فیلمی اشاره کرد. دو فیلم “من” و “اروند” جدول فروش هفتگی را ترک کردند.

همچنین فیلم “نفس” هفته اول اکران خود را در سینماهای کشور آغاز نمود و به فروش مناسب 122 میلیون تومانی دست یافت. فیلم “این زن حقش را می خواهد” نیز با افت شدید فروش روبرو و از جدول خارج شد.

فروشنده

“فروشنده” آخرین ساخته اصغر فرهادی هفته آخر اکران رسمی خود را با فروشی معادل 440,884,000 تومان به پایان برد.

“فروشنده” در کل با فروشی معادل  15,350,000,000 تومان پس از 77 روز و با داشتن 88 سینما به اکران عمومی خود را به پایان رساند. البته این فیلم همچنان در برخی سینماهای تهران و شهرستان ها به اکران خود ادامه می دهد.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستى، بابک کریمى، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم و مهدی کوشکی در فیلم نماینده ایران در اسکار به ایفای نقش پرداخته اند.

“فروشنده” به زندگى زن و شوهرى می پردازد که در حال بازى در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته «آرتور میلر» هستند.

آس و پاس

کمدی پر بازیگر “آس و پاس” این هفته بار دیگر افزایش چشمگیر 100 میلیونی در فروش را تجربه کرد و به همین سبب از جایگاه سوم به رتبه دوم جدول فروشی هفتگی سینمای ایران رسید.

در داستان این فیلم آمده است: مرز کمرنگی بین واقعیت و خیال است. حسن آس و پاس در مسیر وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، در فضایی فانتزی تبدیل به شخصی رویایی می‌شودعشق به دختر ملک سلمان او را از ادامه ی ماموریتش باز می‌دارد.

فیلم تازه  آرش معیریان چهارمین هفته از اکران خود را با داشتن 110 سینما و فروش هفتگی 426,786,000 تومان به پایان رسانده است. این فیلم در کل  1,292,718,000 تومان فروخته است.

محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، حسام نواب صفوی، لیلا بلوکات، میثم رستگاری، شهرام تیموریان، بهاره رهنما و مهران غفوریان بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می دهند.

سیانور

“سیانور” فیلمی سیاسی اجتماعی نوشته مسعود احمدیان و به کارگردانی بهروز شعیبی است که هفته اول از اکران خود را با وجود تعداد کم سالن ها با فروش مناسبی به پایان رسانده است.

این فیلم در چهارمین هفته از اکران خود با داشتن 112 سینما به فروشی معادل 362,640,000 تومان دست پیدا کرده و با توجه به کاهش 50 میلیونی رتبه دوم را به آس و پاس معریان داد.

مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی،حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، با حضور آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی در این به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم بعد از 21 روز به فروش کلی 1,631,554,000 تومان دست پیدا کرد و توانست به باشگاه میلیاردی ها بپیوندد.

قصه «سیانور» در دهه 50 می گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می شود.

نیمه شب اتفاق افتاد

“نیمه شب اتفاق افتاد” در چهارمین هفته از اکران خود با داشتن 60 سینما به طور کلی 900,919,000 تومان فروخته است.

این فیلم با فروشی متعادل و بنا بر افت فروش دیگر فیلم ها با یک پله صعود به رتبه چهارم رسیده است.

فیلمی سینمایی “نیمه شب اتفاق افتاد” به کارگردانی “تینا پاکروان” موضوعی اجتماعی را دنبال می کند. پاکروان در این فیلم علاوه بر کارگردانی تهیه کنندگی اثر را نیز بر عهده دارد.

حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی و کریم امینی بازیگران اصلی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: “نیمه شب اتفاق افتاد” داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست. این فیلم با فروش هفتگی معادل 172,460,000 تومان در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی ایستاده است.

متولد 65

تازه ترین ساخته بهرام توکلی در مقام کارگردان با نام “متولد 65” این هفته با توجه به افزایش فروش خود توانست یک پله صعود کند و جای “خشکسالی و دروغ” را بگیرد.

این فیلم این هفته به فروشی معادل 171,968,000 تومان دست یافت و به عنوان پنجمین فیلم پرفروش این هفته از جدول فروش سینمای ایران شناخته شد.

“متولد 65” داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند! آنها به‌ طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو می‌شوند.

هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی وآنا نعمتی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم پس از 2142 روز و با داشتن 38 سینما به فروش کلی 464,949,000 تومان رسید.

فیلم های “خشکسالی و دروغ” با 167,376,000 تومان، “نفس” با 122,023,000 تومان، “یتیم خانه ایران” با 93,292,000 تومان، “ناسور” با 24,339,000 تومان و “دزد و پری” با 13,327,000 تومان فروش رتبه های ششم تا دهم جدول هفتگی فروش را در اختیار دارند.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام پایان اکران رسمی "فروشنده"، شروع اکران فیلم "نفس" و همچنین صعود چشمگیر فیلم "آس و پاس" همراه بود.