جدول فروش سینمای هالیوود (باکس آفیس) با اعلام صدرنشینی فیلم اکران شده "افراد پنهان" با موضوع سازمان فضایی ناسا منتشر شد.

آخرین آمار فروش سینمای هالیوود

جدول فروش سینمای هالیوود (باکس آفیس) با اعلام صدرنشینی فیلم اکران شده “افراد پنهان” با موضوع سازمان فضایی ناسا منتشر شد.

به گزارش هفت هنر، جدول فروش سینمای هالیوود اعلام صدرنشینی فیلم تازه اکران شده “افراد پنهان” منتشر شد. بر خلاف انتظار تمامی کارشناسان که منتظر درخشش فیلم “دنیای زیر زمین” بودند فیلمی کاملاً زنانه به نام افراد پنهان توانست نظر مخاطب را جلب کند.

پس از ماه ها انتظار فیلم سینمایی “دنیای زیرزمین” این هفته اولین تجربه اکران خود را با فروشی نه چندان مناسب شروع کرد. پیش از این انتظار می رفت این فیلم در گیشه به موفقیت های فراوانی دست پیدا کند. اتفاقی که هنوز و پس از گذشت یک هفته نیافتده است.

از نکات بارز باکس آفیس این هفته می توان به خروج دو فیلم “زیبایی موازی” با بازی ویل اسمیت و “منچستر کنار دریا” با هنرنمایی “کیسی افلک” اشاره کرد. برخلاف این دو فیلم “لا لا لند” که دیروز با هفت جایزه گلدن گلوب را قبضه کرد رشد سه پله ای و مناسبی در جدول داشت.

افراد پنهان

شاید هفته پیش هیچکس از اکران این فیلم خبر نداشت اما “افراد پنهان” پس از سه هفته رشد قابل توجهی داشت و به یکباره از رتبه سیزدهم فروش به جایگاه اول رسید.”افراد پنهان” فیلمی کاملاً زنانه و بیوگرافیک از سینمای هالیوود است که این روزها صدر پرفروش ترین های هفتگی را در اختیار دارد.

این فیلم داستان یک گروه ریاضیدان زن است که برای اولین سفر فضایی سازمان ناسا برنامه ریزی می کنند.

آلیسون ریچارد و تئودور ملفی فیلمنامه این اثر را بر اساس رمان تاثیرات پنهان به نگارش در آورده و خود ملفی کارگردانی آن را بر عهده گرفته است.

تراجی پی. هنسون، اکتاویا اسپنسر و جنل مونایی سه بازیگر اصلی این فیلم هستند که در نقش ریاضیدان ظاهر شده اند. این فیلم در سومین هفته از اکران خود 22.8 میلیون دلار فروخت و در صدر باکس آفیس هالیوود ایستاد.

اولین یاغی

فیلم سینمایی اولین یاغی ساخته “گرث ادواردز” 16 دسامبر 2016 اکران خود در سینماهای امریکای شمالی را آغاز نموده و در چهارمین هفته از اکران خود با افت در فروش روبرو شده و رتبه نخست هفته پیش را با دومی تعویض کرد.

این فیلم داستانی از جنگ ستارگان و یک فیلم حماسی محصول سال 2016 آمریکا به کارگردانی “گرث ادواردز” و به نویسندگی “گری ویتا” و “کریس وایتز”، بر اساس ایده‌ای از “جان نول”، ناظر جلوه‌های ویژه است.

اولین یاغی نخستین فیلمی برگرفته از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» است که داستانی مستقل در دنیای جنگ ستارگان دارد و بازیگرانی مانند “فلیسیتی جونز”، “دیه‌گو لونا”، “ریز احمد”، “بن مندلسون”، “دانی ین”، “جیانگ ون”، “فارست ویتاکر”، “مدس میکلسن” و “آلن تودیک” در آن نقش آفرینی می‌کنند.

داستان این فیلم که مدت کوتاهی قبل از رویدادهای «امیدی تازه» (نسخه قبلی فیلم) رخ داده، متمرکز بر گروهی از جاسوس‌های شورشی است که نقشه می‌کشند تا «ستاره مرگ»، سلاح جدید امپراتوری کهکشانی را پیدا کرده و بدزدند.

اولین یاغی در چهارمین هفته به فروشی معادل 22.1 میلیون دلار دست پیدا کرده و در رتبه دوم باکس آفیس ایستاده است. این فیلم در کل تاکنون 477.4 میلیون دلار فروخته است.

آواز خواندن

آواز انیمیشن پرطرفدار و پرستاره این روزهای هالیوود در سومین هفته از فروش، با رقمی معادل 20.7 میلیون دلار جایگاه سوم باکس آفیس را دست دارد.

کمپانی یونیورسال محصول تازه خود را در قالب انیمیشنی با حضور ستارگان مطرح سینمای هالیوود روانه بازار اکران کرده و این فیلم هفته اول پخش خود را پشت سر گذاشته است.

“آواز” نام انیمیشنی نوشته “گارث جنیننگ” است که توسط وی کارگردانی نیز شده است.

این انیمیشن به داستان کوالایی به نام “باستر موون” می پردازد که پس از ورشکستگی سالن اجرایش به دنبال رونق دوباره آن است. وی برای دستیابی به این هدف مسابقات آواز خواندن را بین حیوانات دیگر برگزار می کند.

“متیو مک کانووی”، “رییس وایتراسپون”، “اسکارلت یوهانسون”، “جان کی رِیلی” و “سیت مک فارلن” در این پروژه به صداپیشگی می پردازند.

“گارث جنیننگ” پیش از این انیمیشن، محصول موفق کمپانی دیزنی به نام “آقای روباه شگفت انگیز” را ساخته که با استقبال گسترده از هنرمندان و منتقدین روبرو شد.

دنیای زیر زمین (جنگ خون)

نسخه چهارم فیلم ژانر اکشن ترسناک “دنیای زیر زمین” با نام “جنگ خون” اولین هفته از اکران خود را با فروشی نه چندان مناسب به پایان رساند. این فیلم در اولین هفته از اکران به رقمی معادل 13.7 میلوین دلار بسنده کرد.

“کوری گودمن” فیلمنامه این اثر را در ادامه نسخه قبلی نوشته است. در این نسخه “سِلِن”  که در نقش یک جنگجو ظاهر شده به دنبال پایان دادان جنگ میان گرگ نماها و “خون آشام ها است. در نسخه قبلی خون آشام ها با خیانت خود باعث مرگ همسر سلن شدند.

“آنا فورستر” کارگردان فیلم های چون “ذهن های مجرم”، “روز پس از فردا” و “خانم منشی” کارگردانی “جنگ خون” را عهده دارد.

“کیت بکینسیل”، “تئو جیمز”، “توبیاس منزیس” و “آلیشیا ولا بیلی” نقش های اصلی این فیلم را بر عهده دارند. تا به حال سه نسخه از این فیلم به اکران در آمده که هر سه نسخه با اقبال بسیار خوبی از سوی گیشه روبرو شدند.

فیلم “Underworld: Blood Wars” دنیای زیر زمین “جنگ خون” روزهای ابتدایی سال آینده میلادی همزمان با تعطیلات اکران خواهد شد و به احتمال زیاد با وجود تعطیلات فروش موفقی را پیش رو می بیند.

فیلم های “لا لا لند” با 10.1 میلیون دلار “مسافران” با 8.8 میلیون دلار، “چرا اون؟” با 6.9 میلیون دلار، “موآنا” با 6.4 میلیون دلار، “حصارها” با 4.8 میلیون دلار،  “راه یک آدمکش” با 4.2 میلیون دلار در رتبه های پنجم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود قرار گرفته اند.

جدول فروش سینمای هالیوود (باکس آفیس) با اعلام صدرنشینی فیلم اکران شده "افراد پنهان" با موضوع سازمان فضایی ناسا منتشر شد.