مارگارت اتوود» نویسنده سرشناس کانادایی در اقتباس تلویزیونی یکی از رمان‌هایش مقابل دوربین می‌رود.

نویسنده سرشناس کانادایی بازیگر شد

«مارگارت اتوود» نویسنده سرشناس کانادایی در اقتباس تلویزیونی یکی از رمان‌هایش مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش هفت هنر، «کندیدین پرس» نوشت: «مارگارت اتوود» داستان‌نویس مشهور کانادایی که چندی پیش خبر تبدیل «گریس دیگر» کتاب‌ برنده جایزه «گیلر» او به سریالی تلویزیونی توسط «سارا پُلی» اعلام شد، ‌ در این پروژه جلو دوربین می‌رود و نقش یک پیرزن را بازی می‌کند.

این مینی‌سریال شش‌قسمتی است و توسط «سارا پلی» که در نوجوانی نقش اصلی سریال «بچه‌های جزیره» را ایفا می‌کرد و حالا کارگردان شده، ساخته می‌شود. «مری هارون» کارگردان فیلم «روانی آمریکایی»، این فیلمساز جوان را در ساخت این مینی‌سریال همراهی می‌کند. «پلی» اخیرا فیلم مستندی را با عنوان «قصه‌هایی که می‌گوییم» عرضه کرده و در این پروژه به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان ظاهر می‌شود.

«اتوود» درباره این تجربه بازیگری‌اش گفت: من قرار است نقش یک پیرزن مزاحم را در کلیسا بازی کنم. برای من که نویسنده هستم، کار آسانی است. او از انتخاب بازیگر اصلی و هوش «سارا پلی» به عنوان فیلمنامه‌نویس این کار ابراز رضایت و خوشحالی کرد.

«گریس دیگر» که در ایران با عنوان «چهره دیگر» هم ترجمه شده، ‌یکی از آثار جنایی «مارگارت اتوود» نویسنده کانادایی برنده جایزه «گیلر» است. داستان رمان سال ۱۹۹۶ «اتوود» درباره یک مهاجر جوان ایرلندی به نام «گریس مارکس» است که در یک خانه اعیانی در کانادا خدمتکار می‌شود و به همراه یکی دیگر از مستخدمین به قتل مالک خانه محکوم می‌شود. «مارکس» پس از ۳۰ سال از جرم خود تبرئه می‌شود اما همدستش اعدام می‌شود. بیشتر داستان این کتاب طی سال  ۱۸۵۹ اتفاق می‌افتد.

این دومین اثر «اتوود» است که طی چند ماه اخیر مورد اقتباس تلویزیونی قرار می‌گیرد؛ ‌ سریال برگرفته از کتاب «قصه ندیمه» او از سال ۲۰۱۷ به روی آنتن می‌رود و «الیزابت ماس» نقش اصلی آن را ایفا می‌کند.

هنوز تاریخ شروع پروژه «گریس دیگر» و فهرست بازیگران آن اعلام نشده است.

«مارگارت اتوود» شاعر و داستان‌نویس و نویسنده هشت کتاب کودک است. او که اکنون یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی کاناداست، جایزه‌های ادبی فراوانی را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است. «اتوود» تاکنون پنج‌بار نامزد دریافت جایزه ادبی «بوکر» شده و یک‌بار در سال ۲۰۰۰ موفق شد برای رمان «آدم‌کش کور» آن را به دست آورد .او در سال ۱۹۸۵ جایزه ادبی «آرتور سی. ‌کلارک» را از آن خود کرد. جایزه دولتی ادبیات کانادا، جایزه «گیلر» و جایزه «ایمپک دوبلین» از دیگر جایزه‌های ادبی هستند که در کارنامه حرفه‌ای «اتوود» به چشم می‌خورند.

از این نویسنده آثار متعددی منتشر شده که بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. رمان‌های «قصه‌ ندیمه»، «عروس فریبکار»، «گریس دیگر»، «آدمکش کور» و «اوریکس و کریک» از جمله آثاری هستند که از او به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

مارگارت اتوود» نویسنده سرشناس کانادایی در اقتباس تلویزیونی یکی از رمان‌هایش مقابل دوربین می‌رود.