«پیمان شریعتی» رییس تئاترشهر شد

مدیرکل هنرهای نمایشی در حکمی، پیمان شریعتی را به‌عنوان رییس مجموعه تئاترشهر منصوب کرد.

به گزارش هفت هنر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در حکم پیمان شریعتی که به امضای مهدی شفیعی – مدیرکل هنرهای نمایشی رسیده، آمده است:

«مجموعه تئاترشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین مکان اجرای نمایش کشور، همواره جایگاه ویژه‌ای در تولید و اجرای آثار نمایشی داشته و یادگارهای مانایی از هنرمندی بزرگان تئاتر این سرزمین را در خاطره کهن خود ثبت کرده است.

مدیریت این مجموعه به جهت ارتباطی چند سویه و لزوم تعامل سازنده با هنرمندان و گروه‌های نمایشی، مخاطبان و تماشاگران آثار از طرفی و همکاران فنی و اداری مجموعه از سویی دیگر مستلزم درایت و تدبیری هنرمندانه است. از این رو، ضرورت دارد با برنامه‌ریزی، تعیین و تبیین ضوابط کارشناسانه و تعامل مبتنی بر احترام، بهترین و صحیح‌ترین تصمیم‌ها به انجام رسانده شود.

ارتقای ساختار اداری، شفاف‌سازی در ضوابط و مقررات، ارتباط و پاسخگویی به‌موقع به مراجعان، در کنار مدیریت هوشمندانه هنری و ترسیم چشم‌انداز دقیق از اجراهای نمایشی و تشخص‌بخشی به تالارهای مجموعه می‌تواند زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری از توان و امکانات موجود و نیز ارتقا میزان رضایتمندی هنرمندان و مخاطبان گردد. توجه ویژه به معرفی آثار، برنامه‌ها و تبلیغات مؤثر در جهت افزایش مخاطبان نمایش‌های مجموعه می‌تواند ضمن تقویت گروه‌های فعال تئاتر سبب رونق بخشی به جریان هنر نمایش کشور باشد.

به موجب این حکم و نظر به تجربه، تخصص و سوابق اجرایی و مدیریتی جنابعالی با حفظ جایگاه سازمانی به‌عنوان «رئیس مجموعه تئاترشهر» منصوب می‌شوید.

امید که در سایه مهر ایزد یکتا و بهره‌مندی از رهنمودهای هنرمندان و صاحبنظران نمایش کشور در این مسئولیت خطیر پیروز و سربلند باشید«.

پیمان شریعتی متولد 1351 و فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. او که در حال حاضر معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی است، پیش از این مدیر روابط عمومی این اداره کل و چند دوره نیز دبیر اجرایی جشنواره‌هایی مانند جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر، جشنواره بین­‌المللی نمایش عروسکی تهران و جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی و عضو هیأت مدیره یونیمای ایران بوده است. حضور در بیش از 48 نمایش، فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی از فعالیت‌های هنری اوست.

در پرونده کاری این هنرمند، بازی در نمایش‌هایی همچون داوری ایندیرا، گالیله (فرهاد مهندس‌پور)، حکایت مرده بی‌صاحب (محمدحسین ناصربخت)، کوهولین (مهدی رضاخانی)، فیلم‌های سینمایی قرمز (فریدون جیرانی)، آخرین شناسایی (علی شاه حاتمی)، فرار مرگبار (تورج منصوری) و سریال‌های تلویزیونی روزهای مه‌آلود (فیاض موسوی)، به او بگویید دوستش دارم (حمید تمجیدی)، کیف انگلیسی (ضیاءالدین دری)، پیله‌های پرواز (حسین سهیلی‌زاده)، شب‌های زندان (محمدرضا آهنج) به چشم می‌خورد. کارگردانی نمایش‌های آخرین نوار کراپ و سوز و ساز، از دیگر فعالیت‌های هنری شریعتی است.