رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: درآمد سینماهای کشور در سال جاری 80 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 100 میلیارد تومان برسد.

احداث 100 سالن سینمایی توسط بخش خصوصی

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: درآمد سینماهای کشور در سال جاری 80 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 100 میلیارد تومان برسد.

به گزارش هفت هنر، حجت‌الله ایوبی شامگاه یکشنبه در دیدار با سینماگران استان کردستان در سنندج با اشاره به سرگذشتی که از اوایل انقلاب تاکنون بر سینما گذشته است، اظهار کرد: سینما در اوایل انقلاب دچار بحران جدی شده بود که امام راحل آن را نجات داد

به گفته وی، بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجع تقلید با تعریف از یک اثر سینمایی، در واقع کد احیای سینما را اعلام و آن را نجات داد.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: اهالی سینما زمانی به جان هم افتاده بودند و این تفکر که تفرقه بینداز و حکومت کن در جامعه سینمایی ما داشت کاملا جا می افتاد و برای آن هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد.

ایوبی خاطرنشان کرد: موج تعطیلی سینماها و درآمد 20 تا 25 میلیارد تومانی آن در سال‌های 91 و 92 و کاهش مخاطب به 8 میلیون نفر منجر به بروز مشکلات زیادی در این حوزه شد که رفع آنها به عنوان مهم‌ترین اولویت دولت مد نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سینما روی صندلی اتهام بود، خاطرنشان کرد: در این شرایط نجات این کشتی طوفان زده و ایجاد این احساس در مسؤولان که سینما نیاز جامعه است، امری ضروری بود.

وی تصریح کرد: برگرداندن این فضا کار سختی بود و انرژی زیادی از ما گرفت و می توانم قاطعانه بگویم چند سال اخیر جزو سخت‌ترین سال‌های کاری بنده در سینما بوده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه با بیان اینکه دیجیتالی شدن سینماهای کشور یک عدالت فرهنگی را در کشور ایجاد کرد، اظهار داشت: کل درآمد سینماها در سال 93 حدود 54 میلیارد تومان، در سال گذشته 74 میلیارد تومان و امسال تاکنون 80 میلیارد تومان بوده است که پیش بینی ما رسیدن این میزان به 100 میلیارد تومان است.

به گفته ایوبی، بخش خصوصی که تمایلی به سرمایه گذاری و ورود به حوزه سینما را نداشت، در حال حاضر به این حوزه ورود پیدا کرده است.

احداث 100 سالن سینمایی توسط بخش خصوصی

وی با بیان اینکه 100 سالن سینمایی در حال حاضر توسط بخش خصوصی ایجاد شده و یا در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمترین مجتمع تجاری در تهران ساخته می شود که ساخت سالن سینما در آن دیده نشده باشد.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: ظرفیت اکران 40 تا 50 فیلم در کشور وجود داشت که اکنون این ظرفیت به بیش از 100 فیلم در سطح کشور رسیده است.

ایوبی از آغاز اکران فیلم کودک و نوجوان در آینده نزدیک در سطح کشور خبر داد و گفت: راه اندازی مدرسه ملی سینما و جذب دانشجو از دیگر اقدامات بسیار خوبی بود که در سطح کشور کلید خورده است.

به گفته این مسوول، در حال حاضر 20 دانشجو در مدرسه ملی سینما جذب شده اند که سهم هر کدام از استان‌ها به خوبی در آن دیده شده است.

وی در ادامه آغاز به کار شبکه «وی او دی»را انقلابی در سینمای ایران نام برد و افزود: با راه‌اندازی این شبکه بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات مستندسازان و تولیدکنندگان فیلم‌های کوتاه و انیمشین رفع خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور، با اجرایی شدن و راه اندازی این شبکه تمام فیلم‌های کوتاه و بلند تاریخ سینمای ایران از طریق گوشی موبایل، لب تاب و دیگر امکانات موجود در دسترس مردم قرار گرفته است.

ایوبی تصریح کرد: این مسأله این امکان را به همه شما می دهد که بازار بسیار بزرگی از هنر سینما و تصویر به ویژه برای مستندسازان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اجرای این شبکه قابلیت دیدن 400 فیلم را فراهم کرده، اما هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به امکانات کم در مراکز سینما جوان استان‌ها، گفت: استان‌ها با همین اعتبارات کم اجازه خاموش شدن چراغ خانه سینما را نداده‌اند.

رشد سه برابری اعتبارات اختصاص یافته به سینما جوان

وی از رشد سه برابری اعتبارات اختصاص یافته به سینما جوان در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای تجهیز سینما جوان در شهرستان‌ها ردیف بودجه خاصی تعریف شده است و مشکلات تجهیزاتی آنها را به زودی رفع خواهیم کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور در پایان از آغاز نهضت تولید در کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ها و تمهیدات لازم را با راه‌اندازی سینما سیار در سطح روستا  و شهرها ایجاد و کردستان را در این زمینه به صورت ویژه دیده‌ایم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: درآمد سینماهای کشور در سال جاری 80 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 100 میلیارد تومان برسد.