طرح اتهام "نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی" آن هم از طریق مجسمه‌سازی - قدری عجیب بود که لازم شد نیروی انتظامی توضیح شفافی در این زمینه ارائه نماید.

نیروی انتظامی شکایتی از پرویز تناولی نکرده است

طرح اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” آن هم از طریق مجسمه‌سازی – قدری عجیب بود که لازم شد نیروی انتظامی  توضیح شفافی در این زمینه ارائه نماید.

به گزارش هفت هنر،در همین ارتباط سردار منتظر المهدى، معاون اجتماعی نیروى انتظامی، ضمن رد هرگونه شکایت از پرویز تناولی، افزود: ممنوع الخروجى مشارالیه بر اساس حکم دادگاه و ابلاغیه قضایى است و نیروى انتظامى، هیچ گونه شکایتى از ایشان نکرده است.

 نخستین شنیده‌ها نیز تأکید داشت که ممنوع الخروجی “تناولی” ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد و بر اساس یک شکایت شخصی بوده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که تناولی با شکایت خصوصی شخصی ممنوع الخروج شده که مدعی سفارش یک اثر هنری و پرداخت هزینه کلان این اثر به تناولی شده و در عین حال در شکایت‌نامه خود تأکید کرده، اثر را بر خلاف تعهدات تناولی از این هنرمند دریافت نکرده است.

این خبر توضیح می دهد : پس از آنکه پرویز تناولی نتوانست از ایران خارج شود و ممنوع الخروجی او در فرودگاه اعلام شد، وی نسبت به این اتفاق اعتراض کرد و در نهایت با گذشت چند روز در اظهارنظر تازه‌ای مدعی شد: به دادگاه مراجعه کردم و مطلع شدم که شاکی این پرونده، نیروی انتظامی و ناجاست و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، اتهاماتی بود که به من وارد شده است. این اتهامات را بنا بر مجموعه کارهایی که تاکنون انجام داده‌ام، به من وارد دانسته‌اند. به گفته آنها، مجسمه‌هایی که ساخته‌ام مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.این هنرمند با اشاره به مجسمه‌هایی که در این پرونده از آن‌ها نام برده شده بود، افزود: مجموعه کار‌هایم در کاخ موزه نیاوران و مجموعه‌ای که اخیرا در گالری شهریور با عنوان “تناولی و ۵۰ سال هنر پاپ” نمایش داده شده، همچنین مجسمه‌هایی که در مجموعه شخصی‌ام نگهداری‌ می‌کنم، از موارد اشاره شده در این پرونده بود. در حال حاضر قرار صادره برایم در این پرونده ممنوع‌الخروجی‌ است. قرار است وکیلم عکس‌ها و اطلاعاتی از مجموعه‌ کار‌هایم را به دادگاه ارائه دهد تا مشخص شود کدام‌ یک از آن‌ها مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.

منبع/تابناک

 

طرح اتهام "نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی" آن هم از طریق مجسمه‌سازی - قدری عجیب بود که لازم شد نیروی انتظامی توضیح شفافی در این زمینه ارائه نماید.