هفت هنر؛کارگردان «من خيال تو نيستم» با انتقاد از بنیاد تئاتر دفاع مقدس عنوان کرد که تا به حال هیچ حمایتی از کارش نشده است.

گفت‌وگوی «تیتر هنر» با کارگردان نمایش «من خیال تو نیستم»: خاطرات جنگ حالم را خوب می‌کند

هفت هنر؛کارگردان «من خیال تو نیستم» با انتقاد از بنیاد تئاتر دفاع مقدس عنوان کرد که تا به حال هیچ حمایتی از کارش نشده است.

به گزارش هفت هنر، حمید شریف‌زاده کارگردان جوان این نمایشاز دلایل کار کردنش در ژانر دفاع مقدس می‌گوید: من همیشه دغدغه‌ جنگ و آدم‌هایش را داشته‌ام. آدم‌هایی که به جنگ رفته‌اند را دوست دارم. احساس می‌کنم وقتی پای حرف‌های کسانی که به جنگ رفته‌اند می‌نشینم و خاطراتشان را که تعریف می‌کنند من حالم خیلی خوب می‌شود. فکر می‌کنم جوانان امروزی چقدر جنم، معرفت و مردانگی جوانان آن زمان را دارند؛ بعد خودم را جای آنها می‌گذارم که واقعا من هم اینجوری هستم؟ کلا قصه‌های جنگ را دوست دارم.

شریف زاده با بیان اینکه بنیاد تئاتر انقلاب دفاع مقدس تولیدکننده این کار بود که هیچ حمایتی از این کار نکرده عنوان کرد: همه ارگان‌های دیگر این کار را دیده‌اند و تائید کرده‌اند اما بنیاد تئاتر دفاع مقدس یک قدم هم برای اجرای این اثر برنداشت. واقعا برای اجرای نمایش کارشکنی کردند و  شرایط فکری بنیاد را نمی‌فهمم که چرا برای یک نمایش در حوره دفاع مقدس که مخاطب‌پسند است، سنگ‌اندازی می‌کنند. این نمایش در جشنواره مقاومت که خود بنیاد برگزار می‌کند هفت جایزه گرفته است ولی الان نه حمایت مالی می‌کنند و نه اجرایی برایش در نظر می‌گیرند و نه آن را به جشنواره فجر فرستادند.

این کارگردان با اشاره به قول‌هایی که مبنی بر حمایت دادند و عمل نکردند، اظهار کرد: وقتی یک کار اینچنینی تولید می‌شود و از هر طیفی مخاطب دارد چرا پای کار نمی‌آیند؟ فقط شعار حمایت می‌دهند، یک کار شعاری می‌سازند که کسی دوست ندارد. ثمره‌اش این می‌شود که مردم از تئاتر دفاع مقدس فرار می‌کنند و می‌گویند ما حوصله دیدن آثار و این ژانر را نداریم. من سعی کردم این تعریف را تغییر دهم. خواستم بگویم می‌شود در کار دفاع مقدسی از آدمهای جنگ حرف زد و شعار نداد. امیدوارم کمیسیون فرهنگی مجلس که در حال تشکیل است نگاهی جدی به تئاتر و سینما داشته باشد و تغییر و تحولاتی مثبت در این عرصه صورت بگیرد.

شریف‌زاده ادامه داد: من در نمایش یکسری حرفهایی را زدم که ذهن مسئولان و مخاطبان را درگیر می‌کند. جایی که بازیگر نقش زن می‌گوید:” این روزها همه چیز خسته شده، به تو و رفقایت یکجور دیگر نگاه می‌کنند. شاید من کم کم باید باور کنم که همسرم یک اسم قاب شده در پیچ یک کوچه است.” واقعا همین است و ما جاهایی در بطن این ماجرا رفته‌ایم. در جنگ اتفاقات زیادی برای خانواده‌های زیادی افتاد و خیلی‌ها پس از جنگ هم زندگی‌شان متاثر از این اتفاقات بود. من بچه‌ای را در داستان آوردم که مشکل دارد و متاثر از جنگ، زندگی‌اش دچار تحول شده است.

وی در پایان گفت: من عشقی را تعریف می کنم که زمینی نیست و رگه‌هایی از عشق آسمانی در آن است. خیلی ظاهری به ماجرا نگاه نکردم و کمی درونی و انسانی‌تر نگاه کردم. اگر انسانی نگاه کنیم جنبه‌های جسمانی یک آدم برایت مهم نیست. آن قلب و دل بیشتر برایت مهم است.

نمایش «من خیال تو نیستم» هر شب ساعت 19:15 در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود و داستان آشنایی دو رزمنده با هم و سرگذشت‌شان در پشت جبهه را روایت می‌کند.

 

هفت هنر؛کارگردان «من خيال تو نيستم» با انتقاد از بنیاد تئاتر دفاع مقدس عنوان کرد که تا به حال هیچ حمایتی از کارش نشده است.