«حالا خورشید» و تکانی اساسی به برنامه‌های صبحگاهی صداوسیما/ رشیدپور، صبح‌ها در را برای مخاطب‌ها می‌گشاید

هفت هنر؛ از اواخر دوره ریاست عزت‌الله ضرغامی در صداوسیما، روند پخش برنامه‌های زنده صبحگاهی سیر نزولی به خود گرفت و این موضوع در دوره مدیریت محمد سرافراز به اوج خود رسید. به طوری که برنامه‌های زنده صبحگاهی یکی یکی رخت رفتن به تن کردند و ناگهان تلویزیون در صبح‌ها خالی از برنامه جذاب شد.

به گزارش “جوان” زمانی برنامه‌های زنده صبحگاهی مثل “صبح بخیر ایران” گل سرسبد برنامه‌های صداوسیما بودند. برنامه‌هایی با نشاط که به خوبی قابلیت جذب مخاطبان بسیاری داشت و همین عامل باعث شد دیگر شبکه‌های سیما هم صبح‌ها برنامه‌های زنده‌ای را به روی آنتن بفرستند. شبکه سه و شبکه پنج یا همان تهران قدیم هم برنامه‌های مخاطب‌پسندی را در کنداکتورشان جا دادند و هر کدام برای رقابت در جذب بیننده بیشتر کیفی‌سازی برنامه‌اش را در دستور خود قرار داد.

اما در کمال تعجب پس از مدتی،‌ چشمه جوشان برنامه‌سازی در صبح‌ها خشکید و برنامه‌های آرشیوی کم‌رمق جای برنامه‌های زنده پرشور و نشاط را گرفت. حتی در مقطعی کنداکتور صبحگاهی صداوسیما مثل بیابانی بی‌آب و علف هیچ برنامه جذابی برای ارائه نداشت و به محلی برای تبلیغ شرکت‌های هواپیمایی و کالا تبدیل شده بود.

پس از طی شدن این دوره رکود، چند باری تلاش شد آن روند درخشان گذشته بازگردد و “صبح بخیر ایران”‌ با شکل و شمایلی تازه تولید شد ولی هیچ‌وقت نتوانست محبوبیب گذشته را به دست بیاورد. “صبح بخیر ایران” فعلی یک برنامه بی‌جان و بی‌خاصیت است که انگار فقط برای خالی نبودن عریضه صبح‌ها از شبکه یک پخش می‌شود.

اما مدتی است پخش “حالا خورشید” از شبکه سوم تکانی اساسی به برنامه‌های صبحگاهی صداوسیما داده است. رضا رشیدپور که کارنامه موفقی در اجرای برنامه‌های زنده از خود به جا گذاشته، این بار هم در “حالا خورشید” امتحانش را به خوبی پس می‌دهد.  این برنامه که ترکیبی از سرگرمی و اطلاع‌رسانی را در دستور کارش قرار دارد، با اجرای خوب رشیدپور، توانایی بردن صداوسیما را به روزهای خوب گذشته دارد. پیگیری تخلف یکی از شرکت‌های هواپیمایی در برنامه چند روز یا پیگیری فوت دختر خردسال از منطقه 15 یک حرکت قابل تحسین در این برنامه بود که جایش در برنامه‌های صداوسیما بسیار خالی است. حالا با “حالا خورشید” صبح‌ها می‌شود  از طریق تلویزیون خندید، سرگرم شد و از اخبار اطلاع پیدا کرد.

باید دید رئیس جدید صداوسیما در قبال برنامه‌های زنده صبحگاهی چه سیاستی را در پیش می‌گیرد و می‌تواند صبح‌ها را برای مخاطبان صداوسیما بانشاط کند یا در بر روی همان پاشنه قدیم خواهد چرخید و “حالا خورشید”‌ هم یک اتفاق گذرا تبدیل خواهد شد.