نکاتی که درباره سریال «بازی مرکب» نمی‌دانید

فیلمنامه سریال «بازی مرکب» در سال ۲۰۰۸ با عنوانی متفاوت نوشته شد و نزدیک به یک دهه طول کشیده تا یک کمپانی، سرمایه‌گذاری ساخت آن را بر عهده بگیرد.

به گزارش تیتر هنر، سریال کره‌ای «بازی مرکب» که این روزها به محبوب‌ترین سریال در سطح بین‌المللی و موضوع مورد علاقه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، اگر حدود ۱۰ سال پیش ساخته می‌شد احتمالا با چنین اقبالی همراه نمی‌شد.

«هوانگ دونگ-هیوک» کارگردان این سریال در این زمینه اظهار کرده است: «در سال ۲۰۰۸ کار بر روی نگارش این سریال را آغاز شد و نسخه اولیه فیلمنامه در سال ۲۰۰۹ با عنوان «راند ششم» آماده بود، در آن زمان موضوع فیلم عجیب و خشن به نظر می‌رسید و نگران بودم مخاطبان زیادی نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. چندین سال برای پیدا کردن سرمایه گذار برای ساخت سریال با چالش‌های زیادی رو به رو شدیم و سرانجام کمپانی نتفلیکس پس از بیش از یک دهه در سال ۲۰۱۹، تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده گرفت. پس از ۱۲ سال، امروز دنیا به مکانی تبدیل شده که این داستان‌های عجیب و غریب و پرخشونت با استقبال مواجه می‌شوند».

سریال «بازی مرکب» که در اواسط سپتامبر عرضه شد، درباره گروهی از افراد بدهکار و با مشکلات مالی و تجربیات متفاوت از زندگی است که در مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه مرگبار برای یک جایزه نزدیک به ۴۰ میلیون دلاری رقابت می‌کنند و این جایزه تنها یک برنده خواهد داشت و بازندگان کشته می‌شوند. «بازی مرکب» که به محبوب‌ترین سریال تاریخ فعالیت سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس تبدیل شده، در ۹۰ کشور در صدر پربازدیدترین سریال‌ها قرار گرفته است.

«هوانگ دونگ-هیوک» که پیش از این ساخت چند فیلم سینمایی موفق در کره جنوبی را در کارنامه دارد، در مصاحبه‌ با نشریه ورایتی نیز فاش کرده که در ابتدا قرار بود «بازی مرکب» نیز به عنوان یک فیلم سینمایی ساخته شود و بعدها تصمیم به ساخت این یک سریال بر اساس فیلمنامه گرفته شده است. او همچنین گفته که در حال حاضر طرح توسعه یافته ای برای ساخت فصل دم «بازی مرکب» ندارد اما اگر بخواهد این کار را  انجام دهم مطمئنا از گروهی از نویسندگان و کارگردانان محرب نیز استفاده خوهد کرد. او تاکید کرده پیش از فکر کردن به ساخت فصل دوم این سریال، قصد دارد چند فیلم سینمایی دیگر بسازد.

«هویون جونگ» که در این سریال در نقش «کانگ سه – بیوک» یک جیب بُر اهل کره شمالی بازی کرده در واقع یک مدل است و نخستین باری است که مقابل دوربین می‌رود. او پس از حضور در سریال «بازی مرکب»، میلیون‌ها دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی جذب کرده و هم اکنون دارای بیشترین دنبال‌کننده در میان بازیگران کُره‌ای است.

عروسک ‌هایی عجیب عظیم‌الجثه‌ای که در قسمت اول سریال می‌بینید واقعی هستند و از منطقه‌ای روستایی که در فاصله سه ساعتی با شمال سئول قرار دارد آورده شده اند. این عروسک‌ها در ورودی یک موزه قرار می‌گیرند و برای سریال «بازی مرکب» اجازه شدند و دوباره به جای خود بازگردانده شدند.

شماره تلفن ۸ رقمی که در سریال افراد بر روی یک کارت تجاری مرموز نوشته شدده و افراد برای حضور در رقابت با آن تماس می‌گیرند واقعی است و متعلق مردی است که می‌گوید پس از پخش سریال روزانه چهار هزار تماس دریافت می‌کند. یکی از نامزدهای ریاست جمهوری کره جنوبی نیز پیشنهادی برای خرید این شماره تلفن ارائه داده است.

موفقیت سریال «بازی مرکب» که نسخه اصلی آن با زیرنویس انگلیسی منتشر می‌شود موجب شده دیگر سریال‌های آسیایی چون سریال هیجانی «آلیس در سرزمین مرزی» و سریال درام کره‌ای «هیچ جا خانه آدم نیست» نیز در سامانه نمایش نتفلیکس با استقبال رو به رو شوند.

«بازی مرکب» نخستین سریال کره‌ای است که توانسته در رتبه نخست پربازدیدترین سریال‌های سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس در آمریکا قرار بگیرد. «تد ساراندوس» مدیر عامل نتفلیکس نیز اذعان کرده که «بازی مرکب» محبوب‌ترین برنامه در تاریخ فعالیت این کمپانی بوده است.

اخیرا مرکز فرهنگی کره جنوبی در امارات اعلام کرده که قصد دارد یک بازی مرکب واقعی را میان دو تیم ۱۵ نفره در ابوظبی برگزار کند، البته بدون قتل و خونریزی.