نگاهی به سریال‌های شبکه آی فیلم در محرم 1400

جدول پخش شبکه آی‌فیلم، با فرارسیدن محرم الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به‌گزارش تیتر هنر، «آرام می‌گیریم»، «مرضیه»، «زمین گرم» و «معصومیت ازدست‌رفته» سریال‌های محرمی امسال این شبکه خواهند بود.

«آرام می گیریم» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی، جایگزین سریال «چاردیواری» می‌شود.

«آرام می گیریم» با بازی هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، مجید صالحی، لعیا زنگنه، آشامحرابی، کامران تفتی، علی اوسیوند، کاظم بلوچی، نسرین مقانلو، لیلا اوتادی، مهدی سلوکی، زنده‌یاد حسن جوهرچی، میرطاهر مظلومی، شهرزاد کمال زاده، نگار عابدی، محمد فیلی، مونا فرجاد و… در سال ۱۳۹۵ از شبکه دو سیما پخش شد.

این سریال یک ملودرام اجتماعی است که به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین نسلی، گذشت و نوع‌دوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده می‌پردازد.

این سریال قرار است از یکشنبه ۱۷ مرداد، هر روز ساعت ۱۸ پخش شود و تکرار آن در ساعت‌های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

«مرضیه» به‌کارگردانی فلورا سام و با بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی، قرار است از دوشنبه ۱۸ مرداد، هر روز ساعت ۱۶ مهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها شود.

ملودارمی خانوادگی است و محوریت قصه آن مسئله انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: «مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می‌شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و …»

گفتنی است در این سریال بازیگرانی چون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، شیوا خسرومهر، نیلوفر شهیدی و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بازپخش این سریال هر روز در ساعت‌های ۰۰:۰۰ و ۰۸:۰۰ پخش خواهد شد.

سریال «زمین گرم» به‌نویسندگی سعید نعمت‌الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی، قرار است از ۱۸ مرداد، جایگزین سریال «شوق پرواز» در باکس ساعت ۲۰:۰۰ شود.

در «زمین گرم» بازیگرانی چون مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش‌زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی، وحید فعال و… حضور دارند.

در خلاصه داستان آن آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند.

«معصومیت از دست رفته» نیز با پایان‌یافتن سریال «پایتخت۶» از ۱۸ مرداد روی آنتن می‌رود.

این سریال به‌یادماندنی، به کارگردانی داود میرباقری محصول شبکه سه سیما بوده و بازیگرانی همچون امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خویینی‌ها، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.

این اثر، داستان شوذب یکی از یاران حضرت علی (ع) را روایت می‌کند که خزانه‌دار کوفه و امویان است و در میان عشق دو زن گرفتار می‌شود. اولین زن ماریا است که زمانی مسیحی بوده و خاطرات شیرینی از دوران خلافت علی (ع) دارد که به منزل آنها سر می‌زده و دست‌گیر فقر و تنگدستی آنها بوده است. زن دوم نیز یک یهودی به نام حمیرا است که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را به تدریج با وسوسه به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌کند و…

«معصومیت ازدست‌رفته» هر شب ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود و بازپخش آن نیز رأس ساعت‌های ۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهد بود.