• صفحه نخست
  • سینما
  • کتاب
  • تلویزیون و شبکه خانگی
  • تئاتر
  • فرهنگ و اندیشه
  • موسیقی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • صفحه نخست
  • سینما
  • کتاب
  • تلویزیون و شبکه خانگی
  • تئاتر
  • فرهنگ و اندیشه
  • موسیقی
  • درباره ما
  • تماس با ما

گزارشی از مدیریت هشت ماهه مرضیه برومند در خانه سینما/ رهایی از یک کابوس شبانه!

  • شناسه خبر: 26714
  • تاریخ و زمان ارسال: 17 آبان 1402 ساعت 11:23
  • بازدید : 3
  • نویسنده: Titrhonar

زمانی که مرضیه برومند در هشت ماه پیش، به عنوان مدیرعامل خانه سینما انتخاب شد، تصورش را نمی‌کرد در فاصله‌ای چند ماهه درگیر حاشیه‌های مختلف شود و در نهایت به فکر نوشتن استعفا بیفتد و زودتر از چیزی که تصورش را می‌کرد از خانه سینما برود.

هنگامی که معارفه مرضیه برومند در 21 اسفند سال گذشته برگزار شد، بسیاری از اهالی سینما آمدن نخستین مدیرعامل زن خانه سینما را به فال نیک گرفتند و اظهار امیدواری کردند، خانه سینما، به عنوان مهمترین نهاد صنفی سینماگران، روزهای خوبی را سپری کند.

تا پیش از آمدن برومند، شرایط خوبی بر سینمای ایران حاکم نبود. تناقضات مدیریتی در بخش‌های مختلف‌، مشکلات اقتصادی به جا مانده از دوران کرونا و پس از آن و همچنین بروز رفتارهای هیجانی از سوی برخی سینماگران، شرایط پیچیده و سختی را جلوی پای برومند گذاشته بود.

اهل فن تصور می‌کردند برومند به واسطه تجربه و ارتباط خوبی که با بدنه سینما دارد، می‌تواند این کشتی طوفان‌زده را خیلی زود به ساحل آرامش برساند. برومند در روز معارفه‌اش با کلماتی که بوی تسلط و اتوریته مدیریتی از آن نمی‌آمد، چنین گفت: «قول می‌دهم تلاش کنم تا تعادلی بین احساسات و عقلانیت خود برقرار کنم تا در آرامش واقع‌گرایانه و بدون سیاست‌زدگی برنامه‌های خانه سینما را دنبال کنم. به خاطر منافع خانه سینما اهل تعامل و گفتگو هستم و از درون خانه سینما از نظرات تمام صنوف بهره‌مند شوم. تقریباً هیچ چیز نمی‌دانم و باید به کمک دوستان این همه مشکل را حل کنیم. امیدوارم آبروی خانم‌ها را نبرم.»

مشکلات خانه سینما زودتر از چیزی که برومند تصور می‌کرد، خودش را نشان داد. او سه ماه بعد، در نشستی خبری عنوان کرد که شب‌ها درباره «مشکلات مالی خانه سینما» کابوس می‌بیند. اما کابوس بزرگتر برومند، نه در رابطه با مسائل مالی بلکه درباره مسائل حاشیه‌ای و هجمه سنگین همکارانش به او بود.

روزها پشت هم می‌گذشت و تغییر خاصی در وضعیت پیچیده خانه سینما مشاهده نمی‌شد. اختلافات درونی خانه سینما، عمیق‌تر از چیزی بود که برومند از عهده‌اش بربیاید. استعفای ناگهانی فرهاد توحیدی از ریاست جشن خانه سینما و معلق ماندن این رویداد نشانه‌ای پررنگ از همین اختلافات پشت‌پرده بود.

اما ضربه کاری را به برومند نه این اختلافات، بلکه حاشیه‌های دیگر زد. در حالی که تمام سینماگران از قتل دلخراش داریوش مهرجویی و همسرش شوکه بودند، صحبت‌های مدیر خانه سینما در مراسم خاکسپاری این کارگردان، حاشیه‌های عجیبی را علیه او رقم زد.

پس از صحبت‌های کارگردان «مدرسه موش‌ها» خیلی‌ها علیه او موضع گرفتند و انگار این اظهارنظر، تلنگری بود تا زخم‌ها و اختلافات قدیمی دوباره سر باز کند و روی سر مدیر خانه سینما آوار شود. شاید تصور غالب این باشد که برومند به خاطر حاشیه‌های این مراسم، تصمیم به استعفا گرفت ولی او از نیمه‌های مهر تصمیم قطعی‌اش مبنی بر رفتن از خانه سینما را گرفته بود و استعفایش را نوشته بود. حاشیه‌های پیش آمده در مراسم مهرجویی موجب شد تا برومند پس از آن دیگر به خانه سینما نرود، تا هیات مدیره در نهایت مجبور به پذیرش استعفایش شود.

حالا دوباره همه چیز در خانه سینما به سر خط رسیده است. دوباره باید بر سر انتخاب کسی که کوه مشکلات را به دوش بکشد و قبول مسئولیت کند، بحث‌ها سر بگیرد و مدیر بعدی باید در چند جبهه جهت بهبود اوضاع خانه سینما بجنگد. مشکلاتی که حالا بیشتر از قبل عیان و پررنگ خودش را نشان می‌دهد.

سینما

مطالب مرتبط

جزئیات جدیدی از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ متهمان انگیزه مادی و خصومت شخصی داشتند

آرمان گرشاسبی آلبوم جدیدش را مستقل منتشر می‌کند

مه‌لقا باقری همبازی نسیم ادبی در «گناه مشترک» شد

«قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی به نمایش خانگی آمد

نقد فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان/ رفتن به اعماق یک ذهن خودویرانگر

داوران رشته نگارگری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند

«آوینیون» دور جدید اجراهای خود را آغاز می‌کند

«عمو نوروز» به هند می‌رود

لغو پاسخ

جدیدترین مطالب

جدیدترین مطالب

  • جزئیات جدیدی از قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ متهمان انگیزه مادی و خصومت شخصی داشتند
  • آرمان گرشاسبی آلبوم جدیدش را مستقل منتشر می‌کند
  • مه‌لقا باقری همبازی نسیم ادبی در «گناه مشترک» شد
  • «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی به نمایش خانگی آمد
  • نقد فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان/ رفتن به اعماق یک ذهن خودویرانگر
  • داوران رشته نگارگری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند
  • به میزبانی تماشاخانه هامون  «آوینیون» دور جدید اجراهای خود را آغاز می‌کند

پربازدیدترین ها

  • بازدید: 530 مخاطب از اتفاقات پیش‌روی “احضار” غافلگیر می‌شود
  • بازدید: 402 دستمزد فغانی و داوران ایرانی در جام جهانی چقدر بود؟
  • بازدید: 363 ویژگی عالم پس از مرگ در کلام علامه طباطبایی
  • بازدید: 320 پیشخوان روزنامه های صبح کشور / 29 فروردین
  • بازدید: 288 افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها از نگاه شمس‌الدین حسینی
  • بازدید: 275 ثبت اولین مرگ ناشی از اُمیکرون در استرالیا
  • بازدید: 8 مرور گفت‌وگویی نه چندان قدیمی از بیتا فرهی: زندگی خیلی کوتاه است

دسترسی سریع

  • آخرین اخبار
  • سینما
  • کتاب
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • موسیقی
  • فرهنگ و اندیشه
  • سایر حوزه‌ها
منو
  • آخرین اخبار
  • سینما
  • کتاب
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • موسیقی
  • فرهنگ و اندیشه
  • سایر حوزه‌ها

شبکه های اجتماعی

Facebook Twitter Youtube Whatsapp Telegram Instagram