پیش از این نیز برخی از برنامه‌های صداوسیما ازجمله برنامه «هفت» و یک برنامه آشپزی، برای فیلم «فروشنده» تبلیغ کرده بودند و این بار نوبت به برنامه 90 رسید.

کیهان به فردوسی‌پور هم حمله کرد

کیهان نوشت: صدا و سیما باز هم به طور رایگان برای فیلم اصغر فرهادی تبلیغ کرد.

این بار برنامه ورزشی 90 به بهانه شب یلدا و در قالب گفت‌وگو با بازیگر فیلم «فروشنده» شهاب حسینی سعی کرد تا به تبلیغ فیلم فرانسوی، قطری «فروشنده» بپردازد، این در حالی است که این فیلم به دلیل خشونت و طرح برخی مسائل حتی در آمریکا نیز برای افراد زیر 13 سال منع تماشا دارد.

در برنامه یلدایی 90 گفت‌وگو بازیگر اصلی «فروشنده» پخش شد که در واقع به نوعی؛ تبلیغ فیلم «فروشنده» به حساب می‌آید. فیلمی که هم‌اینک در حال نمایش در سینماهای کشور است. بگذریم از اینکه هم موضوع و محتوای مصاحبه با این برنامه هیچ ربطی نداشت و نه اطلاعات مجری این برنامه، به طوری که شاهد گفت‌وگویی در حد نشریات زرد و مدرسه‌ای بودیم! عادل فردوسی‌پور به خصوص در بخش‌هایی از این مصاحبه که سعی داشت کسب جوایز از جشنواره‌های تابلودار غربی را با کسب موفقیت‌های ورزشی مقایسه کند،

البته این اولین بار نیست که تهیه‌کننده و مجری برنامه 90 به حوزه‌های سیاسی و سینمایی که شناختی از آنها ندارد سرک می‌کشد.
متاسفانه برخی از مدیران سیما تا اندازه‌ای مرعوب و منفعل در برابر برخی چهره‌ها هستند که مثلا؛ مجری 90 به خود اجازه می‌دهد عوامانه به حوزه‌های مختلف بپردازد و رایگان آنتن رسانه ملی را در اختیار تبلیغ فیلمی گذارد که توسط شرکتی قطری و وابسته به خاندان حامی تکفیری‌های تروریست، تهیه شده است!

روزنامه خبر ورزشی هم درباره این برنامه نوشته است: «مصاحبه عادل فردوسی‌پور با شهاب حسینی برخلاف تبلیغات فراوانی که روی آن شد، به هیچ‌وجه چنگی به دل نزد. نوع مصاحبه طوری بود که بیشتر از آن که مخاطب جذب شود خود عادل جذب شد. او آشکارا تحت تأثیر شخصیت شهاب حسینی قرار گرفته بود. نوع سؤالات اصلاً‌ خوب نبود و مصاحبه ریتم خاصی هم نداشت. عادل هنگام مصاحبه مدام می‌جنبید و نتوانست مصاحبه را آن طور که باید و شاید درآورد.»

پیش از این نیز برخی از برنامه‌های صداوسیما ازجمله برنامه «هفت» و یک برنامه آشپزی، برای فیلم «فروشنده» تبلیغ کرده بودند و این بار نوبت به برنامه 90 رسید.

برنامه 90 سابقه طولانی در پرداختن به مسائل غیرتخصصی خود دارد. این برنامه سال گذشته نیز به مناسبت شب یلدا گفت‌وگویی با محمدجواد ظریف ترتیب داده بود که مسئولان وقت سازمان صدا و سیما به علت خارج از چارچوب بودن این گفت‌وگو با موضوع برنامه 90 از پخش آن خودداری کردند. حال باید از مسئولان فعلی صدا و سیما پرسید چرا این بار اجازه پخش گفت‌وگویی خارج از موضوع به برنامه 90 داده شده است.

پیش از این نیز برخی از برنامه‌های صداوسیما ازجمله برنامه «هفت» و یک برنامه آشپزی، برای فیلم «فروشنده» تبلیغ کرده بودند و این بار نوبت به برنامه 90 رسید.