به گزارش هفت هنر به نقل از Polygon- شرکت بازیسازی «ولامبیر» یکی از شرکتهای مستقل تولید بازی در دنیا است. این مجموعه که در سال 2010 ایجاد شده است بازیهایی چون Super crate box، Ridiculous Fishing، Luftrausers، و Nuclear Throne را وارد بازار کرده است. مؤسسین این شرکت «جان ویلم نیجمان» و «رامی اسماعیل» هستند.
از تاریخ ایجاد بازی Nuclear throne در اواخر سال گذشته شرکت به صورت موقت در تعطیلی به سر میبرد و در حال بررسی ایدههای جدید برای ایجاد بازی جدید و به روزرسانی بازیهای نسخههای پیشین خود است. «اسماعیل» روز گذشته طی مطلبی جدید در وبلاگ خود درباره پروژههای متفاوتی که او و «نیجمان» در حال بررسی آن هستند توضیحاتی ارائه داد که برای علاقهمندان به بازیهای کامپیوتری بسیار جالب است.
جالبترین نکتهای که وی از آن در این مطلب رونمایی کرد نگارش کتابی گالینکور درباره فعالیتهای شش سال اول فعالیت شرکتشان است. آنان قرار است در این کتاب داستان چالشهای مختلفی که تاکنون با آن روبهرو شدهاند در اختیار مردم قرار دهند. علاوه بر آن از مدارک برنامهریزیهای خود برای طراحیهای مختلف و آثار هنری تجربی در این زمینه رونمایی خواهند کرد. این کتاب که قرار است توسط انتشارات Cook & Becker و تحت عنوان «120 سال ولامبیر و دوستان» منتشر شود اواخر سال جاری وارد بازار کتاب خواهد شد. قیمت این کتاب 39 دلار خواهد بود. قیمت نسخه کتابی که کارهای هنری و تصاویر خاصی به آن افزوده شده است 139 دلار خواهد بود.
«اسماعیل» امروز در وبلاگ خود نوشته است «تا آنجا که ما اطلاع داریم هیچ شرکت تولیدکننده بازی در دنیا تاکنون چنین کاری انجام نداده است. این کتاب حدود 150 صفحه و پر از کارهای هنری زیبا خواهد بود و حدود 20000 لغت تاریخچه «ولامیبر» را شرح خواهد داد و در قسمتی دیگر مصاحبهای با ما دو نفر و دیگر اعضای گروهمان صورت گرفته است. کتاب دیدگاه ما درباره طراحی کارهایمان، تاریخچه، و بازیهایمان را به خوبی تبیین میکند. دلمان میخواهد مخاطبین آثارمان از آنچه که تاکنون برایمان رخ داده است مطلع شوند. ما با مشکلات زیادی در این سالها روبهرو شدهایم که دانستن آن برای کاربران بازیهای شرکت «ولامبیر» خالی از لطف نخواهد بود.»
اسماعیل از طراحی مسابقات جدید و اعلام آن به زودی خبر داد. «این حقیقت که ما در حال ساختن بخشی از تاریخ هستیم بسیار جذاب است اما بدان معنا نیست که «ولامبیر» بخشی از تاریخ است. ما در حال کار کردن بر طراحیهای و ایدههای جدید هستیم و هدف بعدی ما این است که مسابقات کوچک طراحی کنیم تا در به روزرسانی آن با مشکلات عدیده روبهرو نشویم و کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
چند ایده داریم که احساس میکنیم بسیار جالب است اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. هنوز برنامه خاصی را برای طراحی انتخاب نکردهایم و نمیدانیم که ارزش کار کردن دارند یا خیر. یک نمونه در حال حاضر در دست کار داریم که بسیار به آن علاقه داریم اما نگران هستیم که اگر جزئیات بیشتری درباره آن بگوییم همه چیز لو برود.»