جام جم نوشت:درحالی که برخی تهیهکنندهها و پخشکنندههای سینما در چند وقت اخیر نسبت به اکران فیلم «آینه بغل» معترض بودند، این کمدی از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده سینماها رفته و در سه روز نمایش به فروشی معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان دست پیدا کرد.
آن عده از اهالی سینما که خطاب به شورای صنفی نمایش اکران «آینه بغل» را زودهنگام و ناعادلانه میدانستند، معتقد بودند و هستند، درحالی که کلی فیلم تولیدی از سال قبل و جشنواره فجر گذشته پشت خط اکران مانده و رنگ پرده را ندیدهاند، نباید فیلم «آینه بغل» را روانه سالنهای سینما کرد؛ آن هم در شرایطی که فیلمبرداری این فیلم تقریبا بتازگی و در همین تابستان اخیر به پایان رسید. مخالفان و منتقدان اکران زودهنگام «آینه بغل»، یکی از دلایل اصلی اکران شدن این فیلم در این موقع از سال را مربوط به نفوذ و قدرت پخشکننده آن فیلمیران و علی سرتیپی میدانند.
«آینه بغل» درحالی به هر ترتیب و با هر سازوکاری اکران شده که حدود 30 فیلم در سالن سینماهای کشور (تازه بجز آثار گروه هنر و تجربه) بهصورتی فشرده و تقریبا شناور به نمایش درمیآیند. این درحالی است که کلی فیلم هم در این وضعیت فیلمسوزی در نوبت اکران هستند و بیم آنها برای برخورد نکردن با جشنواره فیلم فجر و ایام پس از آن ناگزیر و به شکلی محتوم رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.