مهرداد موفق معتقد است توجه به جشنواره کودکان و نوجوانان منجر به ارتقاء کیفیت آثار و جدی گرفتن جشنواره کودک و نوجوان منجر به جدی گرفتن این ژانر سینمایی و ارتقاء کیفی و کمی آثار می‌شود.

برخی فیلمسازان بزرگ به واسطه سینمای کودک مطرح شدند

مهرداد موفق معتقد است توجه به جشنواره کودکان و نوجوانان منجر به ارتقاء کیفیت آثار و جدی گرفتن جشنواره کودک و نوجوان منجر به جدی گرفتن این ژانر سینمایی و ارتقاء کیفی و کمی آثار می‌شود.

به گزارش هفت هنر مهرداد موفق، در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان درباره سختی کار کردن برای این رده سنی گفت: «برخی به غلط فکر می‌کنند فیلمسازی برای کودک و نوجوان إلزاما نیاز به منطق و اصول قرص و محکمی ندارد، این برداشت غلط، دست کم گرفتن سینمای کودک و جفا به نسل آینده است. در بحث تولید قطعا کار با کودکان سخت اما لذتبخش است و سعه صدر بالایی می‌طلبد.»

او با اعتقاد به اینکه فیلمسازان نسبت به علاقه شخصی‌شان به سراغ یک ژانر می‌روند، اه خبرآنلاین گفت: «در تاریخ سینمای ایران فیلمسازان بزرگی داریم که به واسطه سینمای کودک و نوجوان مطرح شده‌اند، ولی در ادامه مسیر حرفه‌ای خود تغییر ژانر داده‌اند.»

کارگردان «آخرین نفر» تولید آثار سینمایی بیشتر در حوزه کودک و نوجوان را مهم دانست و افزود: «اگر خوراک فکری و فرهنگی مناسب رده سنی که به کودکان و از طرفى هم به نوجوانان ارتباط ندارد، تولید شود، این بچه‌ها به اجبار سراغ آثاری بالاتر از سنشان می‌روند که آسیب‌های جدی تهدیدشان خواهد کرد.»

این کارگردان سینما، احترام به کودک درون را مهمترین اصل برای فیلمساز ژانر کودک عنوان کرد و گفت: «فیلمساز کودک باید با شیطنت‌های دوران کودکی خود به راحتی کنار آمده باشد و کودک درونش را سرکوب نکند، این اصل مهم‌تر از حشر و نشر با کودکان است.»

او جایگاه جشنواره کودک و نوجوان را مهم دانست و تاکید کرد: «جدی گرفتن و اهمیت دادن و توجه به جشنواره کودک و نوجوان منجر به جدی گرفتن این ژانر و ارتقا کیفیت آثار می‌شود.»

این فیلمنامه‌نویس با اشاره به حمایت سازمان سینمایی از زیرساخت‌های فکری و فرهنگی نسل آینده، تصریح کرد: «اعضای سیاست‌گذاری جشنواره باید از سطوح بالایی انتخاب شوند و با قدم‌هایی استوارتر و دوری از حواشی آثار جشنواره را  به استاندارهای جهانی نزدیک کنند.»

به اعتقاد موفق، عدم استفاده از اقتباس یکى از مهمترین پایه هاى فیلمنامه‌نویسی در سینما است که اقتباس در سینمای ایران باید از سینمای کودک آغاز شود.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس در پایان خطاب به فیلمنامه‌نویسان جوانی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند پیشنهاد کرد: «فیلمنامه‌نویسان جوان علاوه بر احترامی که به فیلمنامه‌شان می‌گذارند، سراغ آثاری بروند که امکان تولید و ساختنشان با هزینه کم وجود داشته باشد. البته این به معنای کار آپارتمانی نیست بلکه در یک باغ و لوکیشن جذاب هم می‌توان فیلمی با هزینه کم تولید کرد.»

مهرداد موفق معتقد است توجه به جشنواره کودکان و نوجوانان منجر به ارتقاء کیفیت آثار و جدی گرفتن جشنواره کودک و نوجوان منجر به جدی گرفتن این ژانر سینمایی و ارتقاء کیفی و کمی آثار می‌شود.