پس از فوت کیارستمی حالا کمیسیون بهداشت مجلس هم پیگیر پرونده این کارگردان خواهد بود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: این کمیسیون از طریق مسوولان وزارت بهداشت و شخص وزیر پیگیر پرونده عباس کیارستمی خواهد بود و از نظر ما باید اثبات شود آیا قصوری در روند درمان از سوی کادر پزشکی صورت گرفته یا نه.

به گزارش هفت هنر بشیر خالقی تصریح کرد: عباس کیارستمی از منظر یک شخصیت هنری و مورد توجه مردم اهمیت دارد و ما نمایندگان به عنوان نمایندگان مردم در کمیسیون بهداشت این مساله را پیگیری خواهیم کرد و با هر نوع تخلفی اعم از کوتاهی کادر پزشکی و یا کوتاهی در حین انجام عمل جراحی توسط پزشک دیگری غیر از پزشک معالج باید برخورد شود.

وی افزود: مراحل تشخیصی در خصوص علت فوت درصورت موافقت خانواده ایشان باید به سرعت انجام شود و من به خانواده ایشان عرض می‌کنم که حتما موضوع مطرح شده در سطح کشور را در صورت صحت پیگیری کنند و شکایتی را مطرح نمایند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز در کنار خانواده ایشان برای روشن شدن علت مرگ این هنرمند خواهد بود.

نماینده خلخال در پایان تصریح کرد: متاسفانه برخی اشتباهات پزشکی و کوتاهی‌ها به چهره جامعه پزشکی و پزشکان متعهد کشور آسیب می‌زند و در این مورد خاص که این قصور متوجه یک هنرمند شناخته شده است باید حتما پیگیری شود تا جامعه نسبت به بسیاری از پزشکان متعهد و متخصص کشورمان دچار بدبینی نشوند. ضمن آنکه سیستم نظارت بخصوص در بیمارستان‌های خصوصی بار دیگر باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان نظام پزشکی موظف است نظارت‌ها را تقویت کند.