«هفت»باافخمی یا بی افخمی؛ کشمکش این است

ماه رمضان به روزهای آخرش نزدیک می شود و خبرهای ضد و نقیضی از ادامه برنامه «هفت» با تیم فعلی این برنامه به گوش می رسد.

به گزارش هفت هنر، ظهر امروز یکی از سایتهای سینمایی خبری را مبنی بر تغییر تیم برنامه ساز برنامه سینمایی هفت اعلام کرد.سایت سینما سینما در خبری با تیتر «هفت به افخمی هم وفا نکرد؛ یک مطبوعاتی باتجربه جایگزین افخمی» نوشت:« برنامه سینمایی هفت برای بار سوم دچار تغییر شد و همان گونه که پیش بینی می شد، بهروز افخمی و مسعود فراستی به طور قطعی از هفت کنار گذاشته شدند و دیگر روی آنتن این برنامه حاضر نخواهند بود.
مرتضی میرباقری معاون سیما پس از جلسات متعدد با هنرمندان و کارشناسان، ترجیح داد تا ترکیب برنامه هفت به کلی تغییر کند و افخمی از تهیه کنندگی و اجرای این برنامه برکنار شود.
بدین ترتیب دور سوم برنامه هفت نیز در تنها حدود ۱۰ ماه پایان یافت و بهروز افخمی که به گفته خودش در این برنامه دنبال شر می گشت و می تواند رکورددار ناراضی تراشی در تلویزیون به حساب آید، صندلی این برنامه را به همراه یارجنجالی اش مسعود فراستی ترک گفت.
او پیش از این در آخرین برنامه اش پیش از ماه مبارک رمضان خبر از بازگشت تیمش با ادامه برنامه داده بود. محمود گبرلو نیز سال گذشته در آخرین برنامه پیش از ماه رمضان وعده بازگشت داده بود که هرگز عملی نشد.
پس از قطعی شدن برکناری افخمی و تیمش، گزینه جدی و جدید تلویزیون برای اداره دور چهارم برنامه هفت یک چهره مطبوعاتی با تجربه و معتدل است که به نظر می رسد بتواند این برنامه را به آرامش، عقلانیت، فایده و ثبات برساند. گفته می شود دور چهارم این برنامه منتقد ثابت نخواهد داشت و از منتقدان متنوع استفاده خواهد شد.»
ساعتی از این خبر نگذشته بود که تکذیبیه آن روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت.تیتر این خبر از قول مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما «هفت» با حضور افخمی روی آنتن می‌رود/ شروع برنامه از ۱۸ تیرماه» بود.در متن خبر آمده است:«مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما درباره تغییر در عوامل و تیم تولید برنامه «هفت» بیان کرد که این برنامه با حضور افراد سابق و سبک و سیاق قبلی روی آنتن شبکه سه می رود.
ناصر کریمان مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما با اشاره به خبرهایی که پیرامون تغییرات در برنامه «هفت» منتشر شده است، گفت: این برنامه از ۱۸ تیرماه با همان تیم تولید قبلی و با همان سبک و سیاق سابق روی آنتن خواهد رفت.
وی در واکنش به اینکه در این ساختار بهروز افخمی هم حضور خواهد داشت یا خیر؟ عنوان کرد: همانطور که گفته شد برنامه با همان تیم و ساختار قبلی روی آنتن می رود، مگر سبک و سیاق قبلی برنامه بدون حضور افخمی بوده است؟ این برنامه و سایر برنامه های روتین به دلیل مسابقات فوتبال و «ماه عسل» از کنداکتور حذف شدند که بعد از ماه مبارک رمضان نیز دوباره به آنتن باز می گردد. تنها ممکن است بعضی از آیتم های برنامه در این سری تغییراتی داشته باشند.
مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما با اشاره به در پیش بودن مسابقات المپیک و پارالمپیک به پخش برنامه های روتین شبکه اشاره کرد و گفت: تابستان امسال با توجه به اینکه مسابقات المپیک و بعد از آن با وقفه ای کوتاه مسابقات پارالمپیک را در پیش داریم، نمی توان در بازه زمانی شب هنگام، برنامه جدیدی را در کنداکتور قرار داد.
وی در پاسخ به اینکه پیش از این بیان شده بود که «حالا خورشید» با تغییراتی به صورت شبانه روی آنتن می رود، گفت: نمی توانیم این برنامه را شبانه پخش کنیم چون مسابقات از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح ادامه خواهند داشت. بازه زمانی که مسابقات المپیک و پارالمپیک در برمی گیرد حدود دو ماه است و فکر نمی کنم، بتوان برنامه دیگری روی آنتن برد.
کریمان همچنین درباره «ماه عسل» و بازخوردهای آن که امسال با رویکرد امیدبخشی روی آنتن رفته است، گفت: فکر می کنم «ماه عسل» امسال با طراحی که اتفاق افتاد به لحاظ سطح مخاطب، پیام های ارزشی و مسایل اجتماعی مورد نظرش که به عنوان رسالت خود انتخاب کرده بود توانست به اهداف مورد نظر نزدیک شود.
وی در پایان درباره این برنامه اظهار کرد: امسال ضریب خطای برنامه کمتر شد و از حاشیه ها دور بوده است.»
با این اخبار ضد و نقیض باید منتظر ماند و دید آیا بهروز افخمی هم به مانند دو مجری دیگرش؛فریدون جیرانی و محمد گبرلو آنتن را در اختیار برنامه ساز دیگری قرار خواهد داد یا همچنان به اجرای هفت به شکلی که در یک سال گذشته شاهدش بودیم ادامه خواهد داد.به طبع اگر بخواهیم به اخبار موثق تر استناد کنیم باید خبر خبرگزاری مهر را که با مدیر گروه اجتماعی شبکه سه گفت و گو کرده بود را موثق تر بدانیم.اما خبر سایت سینمایی«سینما سینما» هم می تواند آغاز یک جریان رسانه ای علیه برنامه سازان فعلی هفت تلقی شود.18 تیر جواب این سوال را خواهیم گرفت.