هفته نامه «تایم» طبق یک سنت، اقدام به معرفی 100 چهره تاثیر گذار هر سال می کند. این افراد در سال گذشته کار یا کارهای قابل توجهی انجام داده اند که آنها را لایق حضور در فهرست این مجله می نماید. در سالی که، چهره هایی مثل کیم جونگ اون، رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، هیلاری کلینتون، مارک زاکربرگ و تیم کوک هم هستند، تصویر لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور آمریکایی جلد مجله را اشغال کرده. تایم در شماره ویژه ای که به معرفی اشخاص انتخابی می پردازد از فردی معمولا شناخته شده و مرتبط با شخص مورد نظر می خواهد تا این کار را بر عهده گیرد. به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به مهم ترین چهره های سینمایی فهرست تایم و بخشی از مطالبی که در موردشان نوشته شده.

نگاهی به چهره های تاثیرگذار سینمایی «تایم»

فهرست امسال ۱۰۰ چهره تاثیر گذار «تایم» به طور عجیبی پر بود از چهره های سینمایی و هنری. برخی خودشان جزو تاثیر گذاران انتخاب شده بودند و برخی مثل کریستوفر نولان، جی جی آبرامز و رایدلی اسکات در مورد برخی از تاثیرگذاران قلم زده بودند.

هفته نامه «تایم» طبق یک سنت، اقدام به معرفی 100 چهره تاثیر گذار هر سال می کند. این افراد در سال گذشته کار یا کارهای قابل توجهی انجام داده اند که آنها را لایق حضور در فهرست این مجله می نماید. در سالی که، چهره هایی مثل کیم جونگ اون، رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، هیلاری کلینتون، مارک زاکربرگ و تیم کوک هم هستند، تصویر لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور آمریکایی جلد مجله را اشغال کرده. تایم در شماره ویژه ای که به معرفی اشخاص انتخابی می پردازد از فردی معمولا شناخته شده و مرتبط با شخص مورد نظر می خواهد تا این کار را بر عهده گیرد. به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به مهم ترین چهره های سینمایی فهرست تایم و بخشی  از مطالبی که در موردشان نوشته شده.

پیشگامان:
این بخش با تصویری از لین مانوئل میراندا آغاز می شود. شگفتی ساز تئاتر آمریکا که امسال «همیلتون»ش توانست نامزد 11 جایزه تونی شود. پس از او هم دکتر کیپ ثورن قرار دارد که سال گذشته «در میان ستارگان» بر اساس نظریات علمی وی ساخته شد. جی جی ابرامز و کریستوفر نولان به ترتیب در مورد این دو یادداشت هایی نوشته اند. اما جینا رودریگز و عزیز انصاری تنها نمایندگان تلویزیون آمریکا در بخش اول هستند:

جینا رودریگز- 31 ساله
بازیگر سریال «جیبن باکره»
ریتا مورنو یکی از اولین کسانی است که موفق می شود EGOT (این عبارت در واقع مخفف نام انگلیسی جوایز امی،  اسکار، گرمی و تونی است.)مشهور آمریکایی ها را از آن خودش کند. مورنوی 84 ساله که اصالتی پورتو ریکویی دارد، در یادداشتش، رودریگز را با خود مقایسه کرده است: «… اکنون که او را می شناسم، کماکان تحت تاثیر اعتماد به نفسش قرار می گیرم. چیزی که من در سن و سال او نداشتم. هر وقت او در مورد خودش یا ریشه ی آمریکای لاتینش صحبت می کند، این پیام را می فرستد که «من لیاقتش را دارم، من سخت تلاش می کنم و من یک انسان شایسته ام». اکنون من می توانم این حرف را در مورد خودم بزنم اما الآن 84 سال سن دارم.»

عزیز انصاری- 33 ساله
بازیگر سریال «استاد هیچی»
با پایان یافتن سریال «پارک ها و تفریح گاه ها» که انصاری در کنار امی پولر و کریس پرت در آن نقش آفرینی می کرد، این بازیگر پاکستانی الاصل فرصت کرد تا در سریال «استاد هیچی» شبکه نتفلیکس بازی کند. همین طور او در سال 2015 یک کتاب رومانتیک مدرن در باب قرار های عاشقانه را هم منتشر کرد تا بیش از پیش دنیا با ابعاد این کمدین غیر آمریکایی آشنا شود. ایلانا گلیزر و ابی جیکوبسن- خالقان سریال Broad City- در یکی از بدترین یادداشت های «تایم» این هفته، به جای تمجید از انصاری، سریال «استاد هیچی» را با اثر خودشان، مقایسه کرده اند. هر چند در انتهای مطلب به شکمو بودن انصاری هم به عنوان یکی از ویژگی های بارز این کمدین اشاره داشته اند.

غول ها:
بخش دوم هفته نامه «تایم» با عکسی از مارک زاکربرگ و همسرش آغاز می شود. در بخشی که تیم کوک، محمد بن نایف، پاپ فرانسیس، سوندار پیچای و استیون کری هم در آن حضور دارند، کیتلین کندی و دوین جانسون هم به عنوان دو تن از غول های سال گذشته سینمای آمریکا قرار دارند:

کیتلین کندی- 62 ساله
تهیه کننده «جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد»
وقتی فیلمت پر فروش ترین اثر سال سینماهای آمریکا شود می توانی با اقتدار در جمع صد چهره تاثیر گذار «تایم» قرار بگیری. کندی بعد از استیون اسپیلبرگ و استن لی، سومین تهیه کننده پر فروش سینمای جهان است. مجموع آثار او تا کنون بیش از 6 میلیارد دلار فقط از داخل آمریکا برای کمپانی هایشان درآمد زایی کرده اند. همین طور وقتی به کارنامه کاری وی می نگریم می بینیم که فیلم های او نامزد 120 جایزه اسکار شده اند. آثاری چون «لینکلن»، «ایندیانا جونز»، «فهرست شیندلر» و حتی انیمیشن هایی چون «ماجراهای تن تن» و اثر ضد ایرانی مرجانه ساتراپی، «پرسپولیس». تونی کوشنر نمایشنامه نویس برنده جایزه پولیتزر در مورد او نوشته است: «وقتی کیتی کندی به من گفت که پیشنهاد مدیریت لوکاس فیلم را دریافت کرده است، اگرچه توقع نداشتم اما شگفت زده نشدم….. کیتی فقط زمانی مرا شگفت زده می کند که دست از شگفت انگیزی بردارد و من نگران آن نیستم.»

دوین جانسون- 43 ساله
بازیگر فیلم «سن آندریاس»
در سالی که پر بود از فروش های سرسام آور برای دنباله فیلم های بلاک باستری چون «انتقام جویان»، راک با فیلم «سن آندریاس» توانست به جمع آثار پر فروش سال سینماهای آمریکا نفوذ کند. اثری که کاملا ارجینال بود و از هیچ جایی اقتباس نشده بود تا تبدیل به پر فروش ترین فیلم غیر اقتباسی سال آمریکا شود. قطعا بخش قابل توجهی از این فروش مدیون حضور دوین «راک» جانسون است. بازیگری که پیتر برگ در مورد او می نویسد: «او ثابت کرده است که یک ترکیب کمیاب از دوست داشتنی، خلاق و با استعداد و در عین حال یک تاجر قوی است. مستر پلن من: دوین در هشت سال فرماندار فلوریدا می شود و در دوازده سال رئیس جمهور، و بهترین رئیس جمهوری خواهد شد که ما از زمان رونالد ریگان داشتیم.»

هنرمندان:
بیشترین حضور سینماگران اما مطابق معمول در بخش هنرمندان است. بخشی که با تصویر پریانکا چوپرا آغاز می شود و در آن چهره هایی چون شارلیز ثرون، مارک رایلنس، جولیا لوویز دریفوس، اسکار ایزاک، ملیسا مک کارتی، ادریس البا، ریان کوگلر، تاراجی پی. هانسن، گایل گارسیا برنال و کندریک لامار حضور دارند.

 
شارلیز ثرون- 40 ساله
بازیگر «مکس دیوانه: جاده خشم»
حضور او در یکی از پر فروش ترین فیلم های سال به عنوان نقش اول اگرچه می تواند به خودی خود ضامن قرار گرفتن ثرون در جمع 100 چهره تاثیر گذار «تایم» شود اما امسال او به خاطر فعالیت هایش در جنوب قاره آفریقا مورد توجه قرار گرفته است. این بازیگر اهل آفریقای جنوبی بخش اعظمی از فعالیت های خودش را به کارهای خیریه در قاره سیاه اختصاص داده است. بلیک مایکاسکی موسس فروشگاه کفش «تامز» در مورد او می نویسد: «ما 10 سال است که در «تامز» به کودکان کفش می دهیم و چیزی که در این راه یافتیم این است که اگر کاری کنیم که کودکان احساس خاص بودن داشته باشند، به همان اندازه ای اهمیت دارد که پایشان کفش کنیم. کار شارلیز هم همین است: کاری که او می کند مهم است اما راهی که به وسیله اش آن را انجام می دهد، با ساختن اعتماد به نفس کودکان به همان اندازه قیمتی است.»

مارک رایلنس- 56 ساله
برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «پل جاسوس ها»
رایلنس اگرچه در سینما چندان نام شناخته شده ای نبود اما در تئاتر یکی از بازیگران بزرگ و تاریخی صحنه بود. فردی که توانست سه جایزه تونی را به خودش اختصاص دهد. او سال گذشته هم با فیلم «پل جاسوس ها» مورد تحسین قرار گرفت و هم با سریال مشهور انگلیسیش، «تالار گرگ». استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور آمریکایی فردی است که در مورد رایلنس یادداشت نوشته است. او اشاره می کند که پیشنهاد بازی در «امپراطوری خورشید» را به رایلنس داده اما او نپذیرفته است. فقط به خاطر این که عاشق تئاتر بوده است: « من به مارک پیشنهاد بازی در یک نقش مهم مکمل را در فیلم سال 1987م «امپراطوری خورشید» دادم اما او آن را رد کرد. یک نمایش چشم او را گرفته بود. به هر حال من احساس کرد او در مورد بازیگری سینما مشکوک است. چه کسی می تواند او را سرزنش کند؟ برای بازیگرانی که عمرشان را وقف تئاتر کرده اند ساخت فیلم احتمالا مثل تلو تلو خوردن روی صندلی عقب یک ماشین است در حالی که راننده مدام با ترمز بازی می کند. وقتی مارک یک نمایش را بازی می کند هیچ کس نمی گوید «کات»، فقط بعد از چند ساعت بدون دخالت، «پرده»( می آید)!

جولیا لوییز دریفوس- 55 ساله
برنده جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کمدی برای سریال سیاسی «ویپ»
احتمالا وقتی بازیگری بتواند از سال 2013 تا کنون نامزد 5 جایزه گولدن گلوب شود و به جز سال 2011، از سال 2006 تا کنون هر سال نامزد امی هم بشود، به راحتی می تواند حضور در میان 100 چهره تاثیر گذار «تایم» را تجربه کند. چه رسد به آن که از سال 2012 تا کنون همه جوایز امی بخش بازیگر نقش اول زن سریال کمدی را هم برده است. لنا دانهام، خالق سریال «دختران» شبکه HBO در مورد ویژگی های او که باعث شده «غیر قابل دست یافتن ها را دست یافتنی کند» به صحبت پرداخته و در نهایت از او به عنوان یک دوست مهربان، فروتن، بامزه و حامی نام برده است. او همین طور ابراز خوشحالی کرده که در عصر جولیا لوییز دریفوس زندگی می کند!

اسکار آیزاک- 37 ساله
برنده جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی برای سریال «یک قهرمانم نشانم بده»
از آوریل 2015 تا آوریل 2016، آیزاک سود آورترین هنرپیشه هالیوودی بوده است. فردی که با فیلم های «جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد» و «اکس ماشینا» موفق شده درآمدی بالغ بر 2.1 میلیارد دلار را برای کمپانی های سازنده فیلم ها خلق کند. نفر دوم لئوناردو دی کاپریو با فقط 519.9 میلیون دلار است. این اختلاف زیاد باعث می شود آیزاک هم یکی از 100 نفر سال باشد. سریال «یک قهرمان نشانم بده» او هم سال گذشته در شبکه HBO با تحسین مواجه شد. پل هگیس کارگردان برنده اسکار فیلم مشهور «Crash» از همکاریش با آیزاک در «یک قهرمان نشانم بده» می گوید: «یک روز لوکیشنی که برای یکی از صحنه های احساسی در نظر گرفته بودیم، آماده نبود. دور و برم را گشتم و یک لوکیشن غیر محتمل را انتخاب کردم: راهروی بزرگ شیشه ای یک غذاخوری. اسکار سریعا گفت نه! این اصلا آن چیزی نبود که او پیش بینی کرده بود. با او موافقت کردم اما گفتم در زندگی اتفاقات مهم تقریبا همیشه در مکان اشتباهی رخ می دهند. در واقع می خواستم اوضاع را بدتر هم بکنم به وسله فرستادن افرادی درون صحنه، در حالی که او قرار بود خلوت خصوصیش را بازی کند. هر چیزی در درونش می گفت این غلط است اما به من اعتماد کرد و ما آن صحنه را گرفتیم. بعد از کار برگشت پیش من، سرش را تکان داد و گفت آنجا مکان درستی برای آن صحنه نبود اما برای آن صحنه خیلی بی نقص بود. یک کارگردان بیش از این چیزی نمی تواند از یک بازیگر بخواهد.»

ملیسا مک کارتی- 45 ساله
نامزد جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر زن برای فیلم های موزیکال یا کمدی به خاطر بازی در فیلم «جاسوس»
شاید مک کارتی در ظاهر یکی از بی اخلاق ترین کمدین های آمریکایی باشد اما حضور او در فهرست مجله «تایم» بیش از هر چیزی دایره تاثیر گذاری او را نشان می دهد. بازیگر فیلم های «خماری 3» و «جاسوس» که امسال با «رئیس» توانست «بتمن در برابر سوپرمن» را از صدر فروش باکس آفیس پایین بکشد، سال 2011 با «ساقدوش ها» نامزدی در اسکار را تجربه کرد و امسال هم نامزد گولدن گلوب شد. پل فیج کارگردان فیلم «جاسوس» و «ساقدوش ها» که اخیرا به عنوان کارگردان فیلم آینده «شکارچیان روح» هم انتخاب شده چهار بار با مک کارتی همکاری داشته است. وی در مورد این کمدین مشهور می نویسد: «خنداندن مردم در حالی که همه این کارها را انجام می دهید، مثل این است که با یک ست کامل از چینی آلات گران قیمت ژانگولر بازی می کنید و حتی یک قطعه را هم نمی شکنید. به امید آن که او چینی ها را سالم نگه دارد».

ادریس البا- 43 ساله
بازیگر سریال «لوثر»
البا سال موفقی را پشت سر گذاشت. سریال «لوثر» را به سر انجام رساند و توانست به خاطرش نامزد جایزه گولدن گلوب شود. او همین طور به خاطر بازی در «دیوان ناکجا» هم در بخش فیلم های سینمایی نامزد گولدن گلوب بود. اما شاید قبل از سریال «لوثر» کسی چندان شناخت خوبی از البا نداشت. دیوید سایمون خالق سریال «The Wire» هم در یادداشتش به همان روزها اشاره می کند. زمانی که می خواستند البا را از سریال حذف کنند و یک صحنه مرگ استثنایی برایش نوشته بودند. سایمون می گوید پس از آن که البا فیلمنامه را خواند گفت:« پس من خارج می شوم؟
– برادر، تو هیچ وقت بی کار نمی مانی. تو مستقیم سراغ اثر بعدی خواهی رفت. متوجه نشده ای؟
سکوتی طولانی، آهی بلند و بعد از آن: خدا از دهنت بشنوه!»

ریان کوگلر- 29 ساله
کارگردان فیلم سینمایی «کرید»
یکی از جوان ترین افراد لیست «تایم» این کارگردان سیاه پوست آمریکایی است. مردی که سال 2013 از فیلم اولش، «ایستگاه فروتویل» رونمایی کرد، در فیلم دومش توانست بالاخره پس از دهه ها سیلوستر استالونه را راضی کند که با نقش راکی بالبوآ روی پرده سینما باز گردد. هر دو فیلم او نسبتا مورد تحسین قرار گرفته اند. خصوصا اثر دوم که نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را هم برای سیلوستر استالونه به ارمغان آورد. تا نهیسی کوتس نویسنده و رزنامه نگارآمریکایی در یادداشتش در وصف کوگلر، یکی از سکانس های «کرید» را تعریف کرده است.

تاراجی پی هنسن- 45 ساله
بازیگر  برنده جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال درام برای سریال «امپراطوری»
هنسن سال 2008 با نامزدی در اسکار به خاطر فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» دیوید فینچر به کارنامه لاغرش وزن بخشید. اما بعد از آن موفقیت دوباره رو به افول می رفت. نقش اول سریال «سوژه» را قبول کرد اما به محض این که پیشنهاد «امپراطوری» در خانه اش را زد، با مرگ شخصیتش از آن سریال بیرون آمد تا به جمع بازیگران سیاه پوست سریال موزیکال «امپراطوری» بپیوندد. سریالی که به موفقیت های او کمک چشمگیری کرد و بالاخره پس از نامزدی های گوناگون او امسال نخستین جایزه مهمش را برد: گولدن گلوب. حالا در سالی که همه از تبعیض نژاد و جنسیت صحبت می کنند، یک زن سیاه پوست توانسته به جمع چهره های تاثیر گذار تایم راه پیدا کند. لی دنیلز کارگردان سرشناس سینمای آمریکا و خالق سریال «امپراطوری» در مورد او می نویسد: «تا قبل از «امپراطوری» او در جمع آمریکایی های سفید و هالیوود ناشناخته بود. در حالی که آفریقایی آمریکایی ها از او به عنوان مریل استریپ شان یاد می کردند»

گایل گارسیا برنال- 37 ساله
برنده جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر مرد سریال کمدی یا موزیکال برای «موزارت در جنگل»
آلفونسو کوارون کارگردان سرشناس مکزیکی در یادداشت خودش با بیان خاطره ای از تعهد کاری بازیگر فیلم ضد ایرانی «گلاب» می نویسد: «چند سال پیش در نیمه های شب یک تماس تلفنی دریافت کردم. کسی نبود جز گایل گارسیا برنال که تازه فیلمبرداری نقش چگوارایش در فیلم «خاطرات موتورسیکلت» والتر سالس به پایان رسیده بود. او در لندن بود تا یک آرایشگر بتواند روی پایش کار کند و او را برای نقش بعدیش، هنرمند دوجنسه معتاد، آنخل/ خوان/ زاهارا در «تحصیلات بد» پدرو آلمادوار آماده کند. گایل اما نگران بود. او نمی توانست گریم پایش را آماده کند چون یک جای نیش بزرگ روی پایش بود که احتمالا به خاطر شنا کردن در آمازون برای فیلم «خاطرات» رخ داده بود. در مادرید یک دکتر این ورم را تشخیص داد- یک عنکبوت درون پا، تخم گذاری کرده بود. حذف آن یک فرایند ساده بود اما چیزی که گفتنی است در مورد گایل، تعهد او به کاراکتر و انگیزه هایش است. آنها رفتند زیر پوست او و فقط یک چاقوی جراحی نیاز بود تا مشکل حل شود. حالا دیگر آرایش پا اختیاری بود.»

بت ها:
در بخش سبز رنگ، مهم و پایانی مجله تایم هم دو چهره سینمایی حضور دارند. خالقان «بازگشته»، الخاندرو گونسالس اینیاریتو و لئوناردو دی کاپریو. افرادی که کنار چهره های دیگری چون آدل، اوسین بولت، جوردن اسپیث، لوییز همیلتون، نیکی میناج و… قرار گرفته اند.

لئوناردو دی کاپریو- 41 ساله
برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به خاطر فیلم «بازگشته»
دی کاپریو بالاخره جایزه اسکار را برد. اما وقتی به آن رسید، آن قدر بزرگ شده بود که دیگر نمی شد گفت، اسکار به او ارزش بالاتری داد. بیش از دو دهه از فعالیت هنری دی کاپریو می گذرد. در همه این سال ها او با همین نامزد شدن و نبردن هایش، با فیلم های سطح بالا و حضورهای تبلیغاتی، خیریه و سیاسیش آرام آرام آن قدر بزرگ شد که وقتی امسال جایزه را برد، بسیاری از منتقدان از ارزش پیدا کردن جایزه اسکار نوشتند. دی کاپریو قبل از این که روی جلد «تایم» برود، بت شده بود. همان زمانی که مردم دنیا برای جایزه بردنش کمپین تشکیل می دادند. همان زمانی که عکس های دو نفره اش با برخی سران رژیم صهیونیستی دست به دست می شد. او همان بتی است که جامعه آمریکایی می خواهد و برای این بت چه کسی بهتر از جان کری، وزیر امور خارجه کشور آمریکا می تواند یادداشت بنویسد؟ کری عنوان «مرد اول دنیا» را برای یادداشت خودش در وصف دی کاپریو انتخاب کرده. او به فعالیت های دی کاپریو در جهت حفظ محیط زیست اشاره کرده و از ملاقات هایش با ولادیمیر پوتین، پاپ فرانسیس و… گفته است. از این که میلیون ها دلار به کنفرانس «اقیانوس ما»ی وزارت امور خارجه کمک کرده است. اما شاید جذاب ترین بخش یادداشت او جایی است که می نویسد:« استعداد لئو بی پایان است، اما راز او همیشه ساده است: او واقعی است. تکالیفش را انجام می دهد. می داند که از خودش چه می خواهد. این گونه است که می تواند خودش را 200 سال به عقب ببرد تا تا بازی قدرتمند، برنده اسکار و خرس افکنش در «بازگشته» را خلق کند».

الخاندرو گونسالس اینیاریتو- 52 ساله
برنده اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم «بازگشته»
الخاندرو گونسالس اینیاریتو، آخرین سینماگر لیست 100 چهره تاثیر گذار «تایم» امسال است. کسی که توانست در دو سال 4 جایزه اسکار را به خودش اختصاص دهد. اسکار های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه ارجینال برای «مرد پرنده ای» و اسکار بهترین کارگردانی برای «بازگشته». با احتساب موفقیت های «جاذبه» آلفونسو کوراون، اکنون سه سال است که به جز مکزیکی ها هیچ کسی نتوانسته اسکار بهترین کارگردانی را ببرد. یک کارگردان مکزیکی دیگر، گیرمو دل تورو در مورد اینیاریتو برای «تایم» می نویسد:« در حالی که بیشتر دوستان سینمایی من وقتی به خانه ام زنگ می زنند و من آنجا نیستم، پیغام می گذارند- همه آنچه می خواهند این است که در مورد فیلم ها با من صحبت کنند- الخاندرو 30 یا 40 دقیقه را ابتدا صرف صحبت کردن با همسرم لورنزا در مورد خانواده، آشپزی و بچه ها می کند. چرا که او به طرز حریصانه ای علاقه مند به خود زندگی است.»

هفته نامه «تایم» طبق یک سنت، اقدام به معرفی 100 چهره تاثیر گذار هر سال می کند. این افراد در سال گذشته کار یا کارهای قابل توجهی انجام داده اند که آنها را لایق حضور در فهرست این مجله می نماید. در سالی که، چهره هایی مثل کیم جونگ اون، رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، هیلاری کلینتون، مارک زاکربرگ و تیم کوک هم هستند، تصویر لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور آمریکایی جلد مجله را اشغال کرده. تایم در شماره ویژه ای که به معرفی اشخاص انتخابی می پردازد از فردی معمولا شناخته شده و مرتبط با شخص مورد نظر می خواهد تا این کار را بر عهده گیرد. به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به مهم ترین چهره های سینمایی فهرست تایم و بخشی از مطالبی که در موردشان نوشته شده.