فرزندان عباس کیارستمی که این روزها نامشان به صدر اخبار آمده، شغلشان چیست و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند؟

پس از درگذشت ناگهانی عباس کیارستمی و حواشی پس از مرگ کارگردان «طعم گیلاس» نام دو پسر کیارستمی بیش از هر زمان دیگری دیده شد.

به گزارش هفت هنر، احمد و بهمن کیارستمی در مدت اخیر با اظهارات و نامه‌نگاری‌هایشان به دنبال چرایی و علت مرگ پدرشان هستند، هرچند که تاکنون به جواب روشنی نرسیده‌اند. به زمینه فعالیت و شغل فرزندان عباس کیارستمی نگاهی انداخته‌ایم تا شناخت بیشتر و بهتری نسبت به آنها پیدا کنیم.

احمد کیارستمی

احمد کیارستمی متولد 1349 است وبیش از 20 سال سابقه در زمینه سینما و صنعت نرم‌افزاری دارد. او بعد از اینکه نقش مدیریتی در مایکروسافت خاورمیانه گرفت، توانست یک شرکت در ایران و دو شرکت در آمریکا تاسیس کند. شرکت «نگاه» نخستین شرکتی بود که تلاش می‌کرد فناوری‌های آنلاین و چندرسانه‌ای را به فضای هنر بیاورد. او همچنین موسس و مدیرشرکت فوتوموتو هم بوده که در زمینه عکاسی فعالیت می‌کرده است.

آنطور که در فیس‌بوکش نوشته در حال حاضر موسس و مدیرعامل شرکت کوانتوم است و ضمنا عضو هیئت مدیره سینمای روکسی در سان‌فرانسیسکو هم هست. البته کیارستمی یک موتور جست‌وجوی تمام متن برای محتوای فارسی را توسعه که با محصولات مختلفی و نیز روزنامه‌های آنلاین مطابقت دارد که در یک پروژه شخصی به نام «پرسوپدیا» به کار رفته که یکی از اولین و بزرگترین کتابخانه‌های آنلاین در زمینه شعر فارسی است. احمد کیارستمی همچنین با تعدادی از کارگردانان ایرانی کار کرده است. او از سال 2001 زمانی که 30 ساله بود ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. تحصیلات پسر ارشد کیارستمی در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه شریف و فرانسه در دانشگاه UCLA کالیفرنیا بوده است.

بهمن کیارستمی

بهمن که هفت سال از برادر بزرگترش کوچکتر است در زمینه کارگردانی، تدوین و فیلمبرداری فعالیت می‌کند. او مجموعا 14 مستند را نزدیک به 20 سال ساخته است که در این میان سه فیلم در جشنواره‌های خارجی مورد توجه قرار گرفت. او همچنین دستی هم در ترجمه کتاب دارد و چند کتاب هنری ترجمه کرده است. نام بهمن کیارستمی به واسطه نامه‌نگاری‌اش با مسئولان سینمایی و پزشکی بسیار شنیده شده است. بهمن کیارستمی در یکی از نامه‌هایش نوشت:« دیگر هیچ عجله‌ای در کار نیست. هر چقدر که بخواهید فرصت دارید تا کارشناسی بکنید. می‌خواهید ادامه بررسی را به بعد از تعطیلات تابستان موکول کنیم؟ یا بعد از عید نوروز سال آینده؟ واقعا دیگر فرق چندانی نمی‌کند، ما جز صبر دیگر کاری نداریم.»

فرزندان کارگردان بزرگ سینمای ایران، به دنبال جوابی قانع کننده برای مرگ پدرشان هستند. جوابی که تا الان توسط هیچ مسئول سینمایی و پزشکی داده نشده است.