فرانسیس فورد کاپولا برای حمایت از سینمادوستان یک سایت راه انداخت

فرانسیس فورد کاپولا فیلمساز مشهور سایت «زوتروپ» را به عنوان یک استودیوی مجازی با امکان نمایش فیلم کوتاه راه‌اندازی کرد.

به گزارش هفت هنر به نقل از ورایتی، این وبسایت که برای حمایت از افق‌های جدید و کارگاه‌های نویسندگی راه‌اندازی شده شامل رزومه بازیگری، عکاسی، ترانه‌نویسی، فیلم کوتاه، داستان، رمان، فیلمنامه، داستان‌های کوتاه، شعر، موسیقی و عکس است.

سایت Zoetrope.com برای این طراحی شده که به فیلمنامه نویسان، کارگردانان و تهیه کنندگان با هر پس زمینه‌ای  کمک کند. در این وبسایت در مورد هر داستان، این امکان فراهم می‌شود که اعضا بتوانند پنج کار دیگر را مطالعه کنند و با بازخورد آثار دیگر آشنا شوند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: وقتی بچه بودم به دروازه‌های بسته استودیو فیلمسازی‌ای که در آن سمت خیابان مدرسه ما واقع شده بود خیره می‌شدم. آرزو داشتم بتوانم از آن در وارد شوم و ببینم استودیوهای اسطوره‌ای چه هستند. سال‌ها بعد من سرانجام آن استودیو را خریدم و داخل مدرسه پسران شدم و با دانش‌آموزان آنجا درباره آن صحبت کردم و گفتم خب بچه‌ها بیایید برویم. و آنها را به آن سمت خیابان بردم و از دروازه‌های آن استودیو عبور کردیم.

این کارگردان افزوده است: با این سایت نیز قصد دارم همین کار را بکنم، به همه اجازه بدهم تا وارد استودیوهای فیلمسازی شوند و مفهوم جدیدی از ارتباط خلاق را برای مردمی که به سینما، موسیقی، بازیگری، هنر، گرافیک، عکاسی، فیلمنامه نویسی و غیره علاقه دارند، فراهم کنم.

کاپولا این سایت را سال ۱۹۹۷ راه انداخته بود تا از داستان کوتاه تجلیل و از کار نویسندگانی چون اسکات فیتزجرالد و دوروتی پاکر حمایت کند.

این کارگردان ۷۷ ساله استودیو تهیه فیلم خود را در سن فرانسیسکو در سال ۱۹۶۹ با نام «آمریکن زوتروپ» راه انداخت و بیش از ۵۰ فیلم تولید کرد که سه‌گانه ‌«پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان» و «گرافیتی آمریکایی»، «گم شده در ترجمه» از جمله آنها هستند.

کاپولا پنج جایزه اسکار برده و جایزه ایروینگ تالبرگ را از آکادمی اسکار دریافت کرده است.