سریال «شهرزاد» نشان داد به شبکه نمایش خانگی می‌توان به عنوان یک کار سودآور نگاه کرد. استقبال خوب مردم در هر دوشنبه باعث شد تا سازندگان سریال به فکر فصل دوم هم بیفتند. شاید تا پیش از این شبکه نمایش خانگی به دلیل عرضه محصولات نه چندان با کیفیت اینگونه مورد مهر قرار نگرفته بود […]

سریال «شهرزاد» نشان داد به شبکه نمایش خانگی می‌توان به عنوان یک کار سودآور نگاه کرد. استقبال خوب مردم در هر دوشنبه باعث شد تا سازندگان سریال به فکر فصل دوم هم بیفتند. شاید تا پیش از این شبکه نمایش خانگی به دلیل عرضه محصولات نه چندان با کیفیت اینگونه مورد مهر قرار نگرفته بود و قطعا این میزان استقبال تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های دیگری را به فکر فرو ساخت فیلمی در این حوزه خواهد انداخت.

حتما شما هم بارها در ذهنتان میزان خرید، هزینه‌ها و سود و زیان «شهرزاد» را حساب کرده‌اید و به تخمینی به رقم‌هایی هم رسیده‌اید. طبق اطلاعات دریافتی «هفت هنر» طلاعاتی موثقی درباره میزان سود و هزینه‌های سریال حسن فتحی به دست آمده که در ادامه می‌خوانیم.

فصل اول «شهرزاد» با بودجه‌ای ۱۵ میلیارد تومانی ساخته شد. این رقم برای ساخت یک سریال عدد کمی نیست اما جذابیت‌های سریال باعث شد تا سازندگان فروشی دو برابر این میزان داشته باشند. تکفروشی دی وی دی، دانلود، فلش مموری و پکیج، اکران سینمایی، محصولات جانبی و جشن اختتامیه همگی از منابع درآمدی «شهرزاد» بوده‌اند. با نگاهی به میزان فروش هر بخش بهتر به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

فروش دی وی دی:

اگر میانگین تیراژ هر قسمت ۳۰۰ هزار نسخه باشد، این سریال در هر قسمت ۱٫۲ میلیارد تومان فروش داشته است. با توجه به میانگین فروش هر قسمت در پایان  فصل اول به رقم۳۳٫۶  میلیارد تومان می رسیم.

فروش دانلود:

اگر میانگین را سه هزار تومان در نظر بگیریم، این سریال در پایان قسمت ۲۸ به فروش ۱٫۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

اکران سینما:

قسمت اخر «شهرزاد» در سینما کوروش به نمایش درآمد که جمع مبلغ اکران ۱۰ میلیون تومان می شود.

جشن اختتامیه:

گفته می شود سالن همایش‌های برج میلاد برای هر برنامه ۶۰ میلیون تومان اجاره داده می شود. با احتساب ظرفیت برج، اگر از صد میلیون فروش بلیت، ۶۰ تومان به عنوان هزینه اجاره سالن داده شود حدود ۴۰ میلیون برای سازندگانش می ماند.

جمع نهایی:

۴۵ میلیارد عددی که جلوی فروش سریال «شهرزاد» نقش می بندد. رقمی که با کسر هزینه های جانبی و تبلیغات،‌ نسبت به هزینه تولید یک برد تمام عیار برای سازندگانش محسوب می شود. بردی که وسوسه ساخت فصل دوم را به جان سازندگانش انداخت.