شهرام ناظری در کنسرت «ناگفته» بیان کرد طی ۳۷ سال گذشته ۵۰ اثر موسیقی بدون حمایت دولتی تولید کرده و صدا و سیما هم آثار وی را بدون اجازه پخش می‌کند.

شهرام ناظری در شب دوم کنسرت «ناگفته» از رسانه ملی گلایه کرد

شهرام ناظری در کنسرت «ناگفته» بیان کرد طی ۳۷ سال گذشته ۵۰ اثر موسیقی بدون حمایت دولتی تولید کرده و صدا و سیما هم آثار وی را بدون اجازه پخش می‌کند.

به گزارش هفت هنر، شب گذشته جمعه ۱۵ مرداد ماه کنسرت «ناگفته» با حضور شهرام ناظری و حافظ نظری در فضای باز برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این کنسرت و قبل از اجرای گروه موسیقی، شهرام ناظری گفت: با دیدن این عظمت و جمعیتی که برای دیدن برنامه دور هم جمع شده اند همان هیجان قدیم و استرس هایی که برای اولین بار روی صحنه ظاهر شدم در من ایجاد شده است. هر چند سال ها است که کار موسیقی انجام می دهم و عادت به اجرای برنامه روی سن دارم اما این هیجان و عظمت حضور عاشقان و علاقمندان به هنر موسیقی من را به وجد می آورد.

وی ادامه داد: خوشحالم که شما مردم هنردوست در همه لحظه ها هنرمندان خود را رها نمی کنید و با وجود تمام مشکلات موجود باز هم در کنار ما هستید و این را باید بدانید که ما به غیر از شما هیچ کسی را نداریم.

این هنرمند تاکید کرد: طی ۳۷ سال فعالیت در عرصه موسیقی، ۵۰ اثر خود را در منزل و بدون هیچ حمایت دولتی ساخته و تقدیم مردم ایران کرده ام. در این سال ها یک بار هم از کسی کمک نگرفتم. دوستان نیز نه تنها در این راه من را همراهی نکردند بلکه جلوی پای من سنگ هم انداختند. طی ۳۷ سال گذشته صدا و سیما آثار موسیقی من را بدون رعایت کپی رایت پخش کرد بدون آن که بخواهد از من اجازه بگیرد و یا به من اطلاع دهد. در این میان هم هیچ حق و حقوقی از پخش این آثار به من پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۷ سال گذشته از صدا و سیما استعفا داده است و هیچ حقوقی از این سازمان دریافت نمی کند، توضیح داد: من طی این سال ها از حضور در رادیو و تلویزیون محروم بودم اما آنها موسیقی من را پخش می‌کردند.

ناظری گفت: عشق و حضور پرشور مردم در برنامه های ما، دلیلی است که من در ایران مانده ام و برای شما کار می کنم، این درحالی است که می توانستم با توجه به موقعیتم به خارج از ایران بروم. اما حضور مردم و استقبال آن ها از هنر باعث شد که همچنان در ایران بمانم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در مقاطع خاصی نشان دادند که فرهنگ و هنر درست را می خواهند، بیان کرد: امشب یکی از بزرگان هنر ایران در کنار ما حضور دارد و من حضور اصغر فرهادی را خوش آمد می گویم.

در ادامه این کنسرت، فصل یک آلبوم «ناگفته» بخش «آفرینش» با نام صلح اتمی و بعد از آن ساز و آواز اجرا شد.

شهرام ناظری بعد از اجرای بخش دوم که شامل بداهه نوازی و اجرای قطعه ای با نام «مرا می بینی و هر دم زیادت می کنی دردم» که تنظیم آن توسط حافظ ناظری انجام شده بود، قطعه «اندک اندک» را برای حاضران خواند که با استقبال مردم همراه شد. این هنرمند بعد از خواندن این قطعه بیان کرد با خواندن این قطعه خواستم از شما و همراهی همیشگی‌تان قدردانی کنم.

بخش پنجم این کنسرت، شامل اجرای فصل چهارم آلبوم ناگفته با نام «بازگشت جاودانگی» بود.

شهرام ناظری قبل از شروع مثنوی خوانی که به صورت بداهه اجرا شد، توضیح داد: تا امروز هنرمندان بسیاری «نی نامه» را با ذهن و خلاقیت خود برای علاقمندان به موسیقی اجرا کرده اند، ما هم امشب این بخش را با حس خود برای شما اجرا می کنیم.

حافظ ناظری نیز قبل از آغاز بخش آخر این کنسرت با نام «عدم» گفت: اجرای امشب شبیه هیچ کدام از اجراهایی که تا امروز شنیده اید نبود و این در دورانی که همه چیز به تکرار رسیده است، قابل توجه است. در این کنسرت چهار فرهنگ موسیقی سنتی، ملی، کلاسیک و آواز اپرا در کنار یکدیگر قرار گرفته است. ما برای برگزاری این کنسرت بسیار تلاش کرده ایم و امیدوارم شما هم از این برنامه راضی باشید.

در پایان این کنسرت اعلام شد که اجرای «ناگفته» در روز جمعه ۲۲ مرداد ماه تمدید شده است.

در این کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری را نوازندگانی چون پدرام فریوسفی نوازنده ویلن، امین غفاری نوازنده ویولا، سالار غفاربجویی نوازنده ویولنسل، شهریار نظری نوازنده دف، بم باژ، فرهاد صفری نوازنده و طراح سازهای ابداعی، بابک غسالی نوازنده عود، الهه حیدری، مهرناز شاه محمدی و شیوا سروش خوانندگان گروه کر همراهی کردند.

شهرام ناظری در کنسرت «ناگفته» بیان کرد طی ۳۷ سال گذشته ۵۰ اثر موسیقی بدون حمایت دولتی تولید کرده و صدا و سیما هم آثار وی را بدون اجازه پخش می‌کند.