سخنگوی ارشاد: محتوای کنسرت ها فقط به ارشاد مربوط است

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد متولی تصمیم گیری در خصوص محتوای کنسرت ها است به نقش نیروی انتظامی در این موضوع اشاره کرد و گفت: مسئولیت نیروی انتظامی همچنان به قوت خود باقی است که وظیفه تامین امنیت و همچنین مسئولیت هایی در حوزه ترافیکی دارد.

به گزارش هفت هنر وی ادامه داد: نیروی انتظامی در بحث های محتوایی مربوط به کنسرت ها دخالتی نمی کند البته قبلا هم دخالتی نمی کرد اما با آئین نامه های اجرایی دولت این موضوع شفاف تر شد.

نوش آبادی تصریح کرد: در آئین نامه های مورد نظر هم به این موضوع اشاره شده که برگزار کننده های کنسرت ها باید 48 ساعت قبل از برنامه اطلاع دهند که در فلان تاریخ و در فلان مکان مشخص قرار است برنامه اجرا کنیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با اعلام زمان و مکان برنامه ها، نیروی انتظامی نظر خود را در این خصوص اعلام می کند که مکان مورد نظر به لحاظ امنیتی، فیزیکی و ترافیکی چه شرایطی دارد.

معاون امور حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین توضیح داد: بحثی که پیش تر در رابطه با موضوع کنسرت ها مطرح شد به این نکته اشاره داشت که موضوع مورد نظر وزارت ارشاد درباره بحث های محتوایی و اجرایی است.

وی ادامه داد: در قانون پیش بینی شده که اگر برگزار کنندگان کنسرت ها 48 ساعت پیش از برنامه زمان و مکان اجرا را به نیروی انتظامی اطلاع دهند و نیروی انتظامی نظری صادر نکند، برنامه برگزار می شود چرا که مخالفتی در این رابطه صورت نگرفته است.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: همکاری نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت ها همچنان ادامه دارد چرا که اگر چنین همکاری وجود نداشته باشد نظم برهم می خورد و ممکن است اتفاق های ناگواری رخ بدهد. در واقع نیروی انتظامی علاوه در نقش امنیتی و ترافیکی در ابعاد اجرایی نیز با ما همکاری می کند.