جنتی از روند پیگیری پرونده کیارستمی اظهار بی‌اطلاعی کرد!

وزیر ارشاد در حاشیه‌ی مراسم یادبود کیارستمی به چند پرسش پاسخ داد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم یادبود عباس کیارستمی حاضر شد درباره‌ی اینکه آیا قرار است درباره‌ی پرونده پزشکی عباس کیارستمی و حاشیه‌هایی که در این زمینه بوجود آمده است، وزارت ارشاد پیگیری رسمی داشته باشد؟ گفت: من از وزیر بهداشت، خواهم خواست تا شخصا موضوع را با جدیت پیگیری کند.

او در پاسخ به اینکه آیا نماینده‌ای از ورارت ارشاد در شورایی که برای پیگیری پرونده درمان عباس کیارستمی در وزارت بهداشت تشکیل شده است، حضور دارد؟ اظهار بی اطلاعی کرد.

وزیر ارشاد همچنین درباره‌ی تغییر اعضای شورای پروانه ساخت نیز گفت: جابجایی در این گونه سمت‌ها وجود دارد اما این موضوع بدین معنا نیست که اعضای قبلی مشکل داشته‌اند.

وی در ادامه درباره تدابیر وزارت ارشاد برای رسیدگی به هنرمندانی که در بستر بیماری هستند، گفت: باید به عیادت این هنرمندان رفت و به انجام مسائل درمانی‌شان کمک کرد. هنرمندان مورد احترام ما و همه جامعه هستند. همچنان‌که وقتی آقای کیارستمی بیمار بود وزیر بهداشت بارها به عیادت ایشان رفت و دستور رسیدگی به وضعیت‌شان را می‌داد. وظیفه ملی ماست و باید چنین شخصیت‌هایی را که سرمایه ما هستند در زمان حیات‌شان گرامی بداریم و برای‌شان بزرگداشت برگزار کنیم و آن‌ها را تکریم کنیم.

او همچنین درباره وضعیت رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی که دوباره مورد پرسش قرار گرفت، توضیح داد: بنده مسئول پرونده نیستم اما از وزیر بهداشت  و درمان می‌خواهم تا خودش این موضوع را پیگیری کند و نباید هم مته به خشخاش گذاشت.

جنتی در پایان صحبتش از عباس کیارستمی به عنوان هنرمندی با ارزش یاد کرد که نام ایران و ایرانیان را در جهان بلندآوازه کرده است و برایش رحمت الهی را آرزو کرد.

علی جنتی که عصر امروز 22 تیر ماه در مراسم یادبود کیارستمی حاضر شد،در این مراسم سخنرانی رسمی نداشت.