مدیر اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش از آخرین پیگیری های تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی اداره تئاتر و تغییرات در شورای انتخاب آثار گفت .

بوروکراسی اداری سنگی جلوی پای اداره تئاتر

مدیر اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش از آخرین پیگیری های تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی اداره تئاتر و تغییرات در شورای انتخاب آثار گفت .

به گزارش هفت هنر، علی اصغر راسخ راد مدیر اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش  با اشاره به تغییر در شورای انتخاب آثار اداره تئاتر اظهار داشت: من به همراه حسن باستانی، حمیدرضا نعیمی و اصغر دشتی به عنوان اعضای جدید شورای انتخاب آثار اجرایی در اداره تئاتر هستیم. همچنین اکبری نسب به عنوان دبیر شورا فعالیت می‌کند و قرار است از این به بعد به کیفیت آثار اجرایی توجه بیشتری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا اداره تئاتر کم مشتری‌ترین سالن تهران است، عنوان کرد: یکی از دلایل کم مخاطب بودن این مجموعه آن است که گروه‌های نمایشی بودجه زیادی برای تولید آثار جدید ندارند و بیشتر نمایش‌هایی هم که در اداره تئاتر اجرا می‌شود آثار اجرا رفته‌ی جشنواره ها است به همین خاطر سطح کیفی برخی کارها افت کرده و تماشاگر کمتر به اداره تئاتر می‌آیند اما سعی داریم به کمک اداره کل هنرهای نمایشی و صحبت هایی که صورت گرفته سطح کیف آثار را بالا ببریم و چنانچه سطح نمایش ها بهتر شود مخاطب هم به این مجموعه خواهد آمد.

راسخ راد تصریح کرد: اداره تئاتر مجموعه‌ای است که همواره  با تئاتری‌ها سروکار دارد یعنی حتی برای تمرین هم که شده به این مکان می‌آیند و اینجا مکان گمنامی نیست اگر چه شاید تماشاگر معمولی این مجموعه را نشناسد. البته اینکه میبینم برخی سالنهای ناشناخته پر مخاطب هستند به این دلیل است که گروههای نمایشی برای جذب مخاطب تلاش میکنند اما متاسفانه برخی گروههای که در اینجا اجرا می کنند به پر شدن سالن شان توجهی ندارند وبه  آن بودجه ی محدودی که از مرکزهنرهای  نمایشی گرفتند بسنده میکنند. اما از این به بعد ما کف و سقفی را مشخص میکنیم و چنانچه کارها نفروشند اجرا را متوقف خواهیم کرد.

وی گفت: در اداره تئاتر روزانه 32 گره نمایشی در پلاتوهای این فضا تمرین میکنند و همانطور که میدانید به دلیل بازسازی اکنون در این محل ساکن هستیم و ماهیانه هم اجاره قابل توجهی پرداخت می کنیم و این در حالی است که پلاتوهای  تمرین و سالن نمایش استاندارد نیستند و به شدت پیگیر بازسازی مکان قبلی اداره تئاتر هستیم.

راسخ راد طرح بازسازی اداره تئاتر قبلی را اسیر بوروکراسی اداری خواند و افزود :هفته ی پیش درواقع روز اولی که من به جای خانم معترف مدیر این مجموعه شدم به همراه مهدی شفیعی مدیر مرکزهنرهای نمایشی ، اتابک نادری و نماینده سازمان برنامه و بودجه به ساختمان قدیمی اداره تئاتر رفتیم و از آنجا بازدید کردیم و برای نماینده سازمان برنام بودجه نیز توضیخ دادیم که چقدر این ساختمان ارزشند است که بالاخره نظرشان را  جلب کردیم تا بودجه ی را سریعتر برای عملیلات تخریب و بازسازی این مجموعه اختصاص دهند و امیدواریم که این کار را زودتر انجام دهند و چنانچه مطبوعات و رسانه ها  هم این موضوع را پیگیری کنند شاید صدای ما را به آن کسی که باید بودجه را اختصاص دهد، برسانند.

وی گفت: سند ساختمان قدیمی اداره تئاتر به نام وزارت ارشاد شد که این گام بلندی بود و گام بعدی هم تخصیص بودجه برای بازسازی این مجموعه است به هرحال وقتی نماینده‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به این مکان آمده یعنی مراحل پیگیری به جای خوبی رسیده البته مراحل اداری خیلی کند پیش میرود درواقع اسیر بوروکراسی اداری شدیم.

راسخ بودجه ای تخریب و بازساری اداره تئاتر قدیمی را بسیار زیاد خواند و بیان کرد: حتی بودجه ی بازسازی اداره تئاتر از بودجه مرکز هنرهای نمایشی بالاتر است اما چنانچه کارهای اداری تسریع پیدا کند به طور حتم این مکان به زودی مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی درباره‌ی برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه نمایش‌های آیینی بیان کرد: در حال حاضر حدود 60 تماشاخانه خصوصی در تهران فعالیت می‌کنند اما این مجموعه ها به دلیل اینکه باید مخارج سالن را تامین کنند شاید توجهی به بخش های  مغفول مانده چون حوزه نمایش های آیینی نداشته باشند اما در نظر داریم به طور کل به جز نمایش های آیینی در بخش های مغفول مانده تئاتر کلاسهای آموزشی برگزار کنیم البته نه کلاسهایی که صرفا تئوری هستند بلکه به نوعی پروژه های کارگاهی برگزار می کنیم و حتی بعد از پایان کارگاهها به آنها در سالن نمایش فرصت اجرای عمومی خواهیم داد.

مدیر اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش خاطرنشان کرد: کسانی که ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو برای اجرا دارند میتوانند طرح هایشان را ارائه دهند و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد به آنها فرصت پیاده کردن طرح‌هایشان را خواهیم داد. این موضوع هم یکی دیگر از برنامه های ما در اداره تئاتر است.

مدیر اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش از آخرین پیگیری های تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی اداره تئاتر و تغییرات در شورای انتخاب آثار گفت .