شکایت بین اسپورت از رسانه ملی باعث شد میلیون ها نفر در سراسر کشور با بحران تماشای فوتبال روبرو شوند.

اختلال در پخش یورو؛ملت جای فوتبال موتورسواری دیدند/ذکایی:بعید است مشکلی باشد!

شکایت بین اسپورت از رسانه ملی باعث شد میلیون ها نفر در سراسر کشور با بحران تماشای فوتبال روبرو شوند.

به گزارش هفت هنر با شکایت شبکه تلویزیونی بین اسپورت ،رسانه ملی از ترس جریمه ای میلیاردی ، پخش ماهواره ای بازی های یورو 2016 را متوقف شد و به ناچار این مسابقات را از ماهواره زمینی روی آنتن برد.

اتفاقی که سبب بروز مشکلات جالبی در سراسر کشور شده است. بسیاری از هموطنان مان که بازی را از ماهواره های شان می دیدند ، با این تغییر ناگهانی برای تماشای فوتبال ها به مشکل خوردند و خیلی ها به ستاپ باکس های شان رجوع کردند وگروهی هم سراغ آنتن های عادی شان رفتند تا فوتبال ها را ببینند.

اما حتی ستاپ باکس و آنتن های قدیمی هم چاره کارشان نشد. درحالی که فرستند های زمینی این شبکه ها باید فوتبال را پخش می کرد اما باز هم خیلی از این بینندگان ، مسابقات دوچرخه سواری و موتوکراس را از تلویزیون های شان دیدند. این اختلالات از کرج ، وردآورد، عسلویه ،ارومیه و خیلی دیگر از شهرهای کشور گزارش شده است اما حسین ذکایی تهیه کننده برنامه جام پانزدهم می گوید:«مشکل این بود که ما از ابتدا هم نباید بازی ها را از ماهواره پخش می کردیم و حتی کد کردن فوتبال ها روی پخش ماهواره ای هم چاره کار نبود. قبلا هم بازی های المپیک و جام جهانی یا جام ملتها را از ماهوارهروی آنتن نمی بردیم. الان هم مردمی که ستاپ باکس یا آنتن هوایی دارند ، می توانند فوتبال ها را ببینند. نباید مشکلی باشد.»

او وقتی توضیحات خبرنگار ما را شنید گفت:«من واقعا این گزارش هایی که شما می گویید را دریافت نکردم چون الان سر برنامه هستم ولی حتما در این باره از مسئولان واحد چخش پرسجو می کنم چون نباید ستاپ باکس ها و آنتن های هوایی مشکلی داشته باشند و فوتبال را باید مردم بتوانند ببینند.»

با این وجود هنوز خیلی از مردم در این باره مشکلاتی دارند. مشکلاتی که احتمالا تا روزهای اینده حل می شود و سوییچ ناگهانی چخش بازی ها به پخش زمینی باعث این مشکلات شده است.

کانال تلگرامی بانک ورزش از قول یکی از مخاطبینش درباره اختلالات بوجود آمده نوشته است:«سیستم دیجیتال کشور فعلا مبتنی بر دو نوع انتقال داده استیکی به روش فیبرنورییکی به روش ماهواره ایهر مرکز استان توانایی دارد هر دو نوع گیرنده و تقویت کننده را دریافت کند. صداوسیمای برخی مراکز برای راحتی کار و عدم اختلال و نویز کلا فرستنده های خودشان را به ماهواره سوییچ کردند که همونطور که اعلام شد ماهواره امکان پخش بازی های یورو را نداره و تصاویر ماهواره ای برای سیستم دیجیتال پخش می شده بنابراین مراکزی که به فیبر نوری متصل هستند امروز توانستند از طریق گیرنده دیجیتال، یورو را ببینند.»

شکایت بین اسپورت از رسانه ملی باعث شد میلیون ها نفر در سراسر کشور با بحران تماشای فوتبال روبرو شوند.