آخرین چاپ کتابی تاریخی که در سال 1929 منتشر شده بود پس از پیشنهاد «ایلان ماسک»، بنیانگذار شرکت «تسلا موتورز» به صورت کامل در اینترنت به فروش رفت.

کتابی تاریخی پس از 90 سال پرفروش شد / فروش همه نسخه‌های کتاب در یک روز

آخرین چاپ کتابی تاریخی که در سال 1929 منتشر شده بود پس از پیشنهاد «ایلان ماسک»، بنیانگذار شرکت «تسلا موتورز» به صورت کامل در اینترنت به فروش رفت.

به گزارش هفت هنر به نقل از گاردین- «ایلان ماسک»، بنیانگذار شرکت «تسلا موتورز» و میلیاردر معروف که به عنوان سی و هشت‌امین فرد قدرتمند جهان شناخته می‌شود، روز پنج‌شنبه به مجله «بلومبرگ» اعلام کرد، در حال خواندن کتابی به نام «دوازده علیه الهه‌گان» نوشته «ویلیام بولیتو» است و از اوقات خود با خواندن این کتاب لذت می‌برد. همین موضوع سبب شد قیمت این کتاب از 6 دلار به 99 دلار در سایت آمازون برسد. کمی پس از این اتفاق بازار کتاب‌های دست‌دوم نیز گزارش داد که همه نسخه‌های این کتاب به فروش رفته است و سیزده نسخه‌ای را که باقی مانده بود در یک ساعت به فروش رسانده و بازدیدهای بسیاری با این اسم در سایت این مجموعه انجام می‌شود.

کتاب «دوازده علیه الهه‌گان» که توسط خبرنگار «گاردین» در منچستر به نام «بولیتو» نگاشته شده بود زندگینامه دوزاده نفر از شخصیت‌های مهم تاریخی دنیا از جمله «ناپلئون» و «اسکندر کبیر» است. نویسنده در توضیح کتاب نوشته است: «قصد دارم تاریخ را شرح دهم و سرنوشت مردانی و زنانی را توصیف کنم که بی‌تزویر سرنوشت عمیق‌تر و فاخرتری نسبت به ما داشتند. نام چنین افرادی شایسته ماندگاری در تاریخ است.»

«ریچارد دیویس»، سخنگوی وب‌سایت AbeBooks.com در این باره می‌گوید: «13 نسخه از این کتاب در انبار ما موجود بود که ناگهان به فروش رفت و حتی یک نفر حاضر شد برای خرید آن 99 دلار پرداخت کند. در روز گذشته این کتاب بیشترین جستجو را نیز از طرف کاربران داشته است. جالب است بدانید که ما در طی سال گذشته یک نسخه نیز از کتاب به فروش نرساندیم اما پس از اظهارنظر «ماسک» درباره این کتاب همه آنها به فروش رفت.»

«بولیتو» در سال 1890 به دنیا آمد و در سال 1930 و در سن 39 سالگی از دنیا رفت. او در جنگ جهانی اول حضور داشت و با وجود اینکه زیر آوار یک معدن گیر کرده بود نجات یافت و به زندگی خود ادامه داد. پس از جنگ او خبرنگار مجله «گاردین» در پاریس شد و آنجا بود که با «ارنست همینگوی» آشنا شد که در آن زمان خبرنگاری می‌کرد.

بعدها «همینگوی» درباره او نوشته بود: «او صورت سفید و فک پهنی داشت. اگر او را در مه لندن می‌دیدم بی‌شک فکر می‌کردم روح است و آمده تا روح مرا تسخیر کند اما در هوای مطبوع و پر از باد پاریس پس از سخن گفتن با او تصویر شخصیت‌های نمایشنامه‌های غم‌انگیز «ویلیام شکسپیر» به ذهنم آمد.

در زمان حیات او فکر نمی‌کردم انسان باهوشی باشد و فکر نمی‌کنم خود وی نیز چنین نظری داشته باشد آن هم در شهری که باید سخت تلاش کنی تا متفاوت بودن تو را ببینند. او را قبل از معروف شدن می‌شناختم و هرگز پس از معروف شدنش او را ندیدم اما او در زمان ناشناخته‌بودنش نیز یک نابغه بود و چنین حقیقتی غیرقابل‌انکار است.»

«نوئل کوارد» که یکی از دوستان صمیمی «بولیتو» بود درباره او نوشته است: «او در میان همه کسانی که تاکنون دیده‌ام ذهن قوی‌تر و غنی‌تری داشت.» «کوارد» نمایشنامه خود تحت عنوان «پس از مرگ» را به او تقدیم کرد. وی دو سال پس از آن چاپ این نمایشنامه به دلیل التهاب صفاق جان خود را از دست داد.

آخرین چاپ کتابی تاریخی که در سال 1929 منتشر شده بود پس از پیشنهاد «ایلان ماسک»، بنیانگذار شرکت «تسلا موتورز» به صورت کامل در اینترنت به فروش رفت.