سریال «بوی تاک» که در هفت قسمت به تهیه‌کندگی محسن روحی تولید شده، از امشب ساعت 23 در شبکه پنج به نمایش در می‌آید.

پخش سریال جدید شبکه پنج از امشب

سریال «بوی تاک» که در هفت قسمت به تهیه‌کندگی محسن روحی تولید شده، از امشب ساعت 23 در شبکه پنج به نمایش در می‌آید.

سریال «بوی تاک» که در صدا و سیمای مرکز همدان تولید شده، داستان مرد میانسالی به نام اصغر است که یک باغ انگور خریده و در این معامله مغبون شده است. او که در شرایط بحرانی قرار گرفته، از برادر و خواهر بزرگ‌ترش تقاضای کمک می‌کند. این دو از اصغر دل چرکین هستند و به در خواست او توجهی نمی‌کنند اما این شروع ماجراست.

تصویربرداری اسریال «بوی تاک» از اوایل شهریور امسال در همدان انجام شد و به گفته کارگردان، بهره‌گیری از تجهیزات روز صدا و تصویر از ویژگی‌های بارز این مجموعه است.

سریال استانی با امکانات سینمایی

سعید پورشعبانی این سریال را برای صداوسیمای مرکز همدان تولید کرد اما کیفیت این اثر در معاونت استان‌های سازمان صداوسیما مورد توجه قرار گرفت و برای پخش از شبکه پنج در نظر گرفته شد.

پورشعبانی درباره دلایل انتخاب این سریال برای پخش از شبکه پنج گفت: ما تلاش کردیم اثری با کیفیت بسازیم و شاید به همین دلیل است که مورد توجه قرار گرفته و در فهرست برنامه‌های شبکه پنج گنجانده شده است.

به گفته این کارگردان، «بوی تاک» به‌صورت فول اچ دی ساخته شده و خوشبختانه شبکه پنج این قابلیت را دارد که آن را با همین کیفیت نمایش دهد. وی درباره امکانات فنی این سریال توضیح داد: به لحاظ تکنیک‌های بصری، نور پردازی و امکانات تصویر برداری تلاش کرده‌ایم یک سریال با کیفیت بسازیم. تجهیزات تصویربرداری و صدابرداری این سریال از جمله لنزها و میکروفن‌ها از انواعی هستند که در سینما استفاده می‌شوند.

ریش‌ سفیدهای فرزانه

سریال «بوی تاک» یک داستان بومی را شرح می‌دهد اما به مسائل ملی و مشکلات روز جامعه ایرانی نیز توجه دارد. کارگردان سریال درباره مضمون سریال گفت: تلاش کردیم به مخاطب یادآوری کنیم که هر مساله‌ای لزوما قرار نیست با دخالت مراجع حقوقی حل بشود. در هر فامیل و خانواده‌ای یک فرد حکیم و فرزانه وجود دارد که بتواند با آینده‌نگری و بصریتش به افراد برای حل مشکلات خانوادگی کمک کند.

پورشعبانی با اشاره به افزایش آمار مراجعه به کلانتری‌ها و پلیس در کشورمان، توضیح داد: آنچه مخاطب در سریال «بوی تاک» می‌بیند، یک قصه خانوادگی است با اوج و فرودها و پیچیدگی‌هایش اما در پس همه ماجراها و اتفاقات، به این توجه داشته‌ایم که بسیاری از مسائل خانوادگی، کدورت‌ها و اختلافات و حتی مشکلات منتهی به ورشکستگی با حضور یک فرد حکیم و فرزانه قابل حل است.به اعتقاد این کارگردان، سریال «بوی تاک» در درجه اول اثری قصه‌گوست و تلاش می‌کند مخاطب را با خود همراه کند.

پیش‌فرض، ممنوع

امیر غفارمنش به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال بوی تاک، از هر توضیحی درباره نقشی که ایفا کرده، پرهیز می‌کند؛ چرا که به اعتقاد او این اثر ارزش آن را دارد که مخاطب درباره‌اش هیچ اطلاعاتی نداشته باشد و به تماشای آن کنجکاو بشود.

غفارمنش در این باره گفت: نمی‌خواهم مخاطب دچار پیش‌فرض بشود. چون این سریال پرداخت خوبی دارد و ارزش تماشا کردن را دارد. ترجیح می‌دهم بگویم «بوی تاکـ» یک ملودرام اجتماعی است که توسط گروهی از هنرمندان توانمند در استان همدان ساخته شده است. به اعتقاد این بازیگر، فیلمنامه این سریال بسیار جذاب بود و در زمان تصویربرداری هم بسیار دقیق و با جزئیات بسیار اجرا شد. غفارمنش این سریال را حائز ویژگی‌های بصری و داستانی قابل توجهی می‌داند و از مخاطبان دعوت می‌کند که به تماشای آن بنشینند.

سریال «بوی تاک» که در هفت قسمت به تهیه‌کندگی محسن روحی تولید شده، از امشب ساعت 23 در شبکه پنج به نمایش در می‌آید.