تبلیغ داروی نالوکسان توسط مهناز افشار باعث واکنش‌های متفاوتی در فضای رسانه‌ای شده است.

واکنش جامعه پزشکی به مهناز افشار جهت تبلیغ دارویی که داریوش اقبالی معرفی کرده بود

تبلیغ داروی نالوکسان توسط مهناز افشار باعث واکنش‌های متفاوتی در فضای رسانه‌ای شده است. سخنگوی سازمان غذا و دارو به مهناز افشار و هنرمندانی چون او توصیه کرده است در مسائلی که ربطی به آنها ندارد، دخالت نکنند و به حرفه خود مشغول باشند.

به گزارش تیترهنر، اقدام مهناز افشار برای تبلیغ یک دارو برای پیشگیری از مرگ معتادان با واکنش‌های زیادی مواجه شده است.

این بازیگر که از قرار معلوم به سفارش یکی از خوانندگان ساکن آمریکا، مردم را تشویق به مصرف داروی نالوکسن کرده است، پس از آنکه با واکنش‌های تند جامعه پزشکی مواجه می‌شود، در دفاع از خود می‌نویسد: “از طرف بنیاد آینه و آقای داریوش اقبالی و پزشکان مربوطه پیشنهاد کردند که بنده در مورد پیشگیری از مرگ بر اثر سومصرف مواد مخدر، در مورد نالوکسان اطلاع‌رسانی کنم. من نه مصرف‌کننده هستم نه واردکننده. پزشکان و داروسازان اگر نظرکارشناسی دیگری دارید بفرمایید!

دکتر هم دکترای قدیم. نسل جوان پزشک و داروساز خیلی باید روی آستانه تحملش کار کنه! با این اعصاب و تولید سموم ناشی از عصبانیت قطعاً به بیمارانی که بهتون مراجعه می‌کنند و خودتون آسیب می‌زنید.”

این اتفاق درحالی رخ داده است که سخنگوی سازمان غذا و دارو صراحتا اعلام کرده است که هیچ آمپول و فرآورده تزریقی در دنیا نیست که بدون تجویز پزشک مصرف شود. داروی نالوکسان دارویی است که در اورژانس پیش‌بیمارستانی، اورژانس بیمارستانی، اتاق عمل و ریکاوری‌های اتاق عمل با تجویز پزشک و تحت نظر افراد آموزش‌دیده و متخصص و تحت مانیتورینگ استفاده می‌شود و تجویز این دارو حتی برای افراد معتاد که به مواد مخدر اعتیاد دارند، عوارض و پیامدهایی به دنبال دارد  و حتی ممکن است عوارض قلبی دهد.

کیانوش جهانپور به مهناز افشار و هنرمندانی چون او توصیه کرده است در مسائلی که تخصص ندارند و ربطی به آنها ندارد، دخالت نکنند و به حرفه خود مشغول باشند.

تاکنون اظهارنظرهای مختلف برخی بازیگران درباره مسائل غیرتخصصی، انتقاد مدیران خانه سینما و همایون اسعدیان (رئیس هیات مدیره خانه سینما) را به دنبال داشته است. اسعدیان چندی پیش در مراسمی که برای  تولد مصطفی زمانی برگزار شده بود، گفته بود: این روزها ما با بحران اظهارنظر مواجه هستیم و همه بخصوص هنرمندان درباره همه چیز حرف می‌زنند و همه فکر می کنند که حتما باید  درباره هر چیزی اظهارنظر کنند. اینکه ما درباره هرچیزی اظهارنظر کنیم نشانه سواد داشتن نیست بلکه وقتی درباره مسائلی که به ما ارتباطی ندارد، اظهارنظر نمی‌کنیم نشانه باسوادی است.

تبلیغ داروی نالوکسان توسط مهناز افشار باعث واکنش‌های متفاوتی در فضای رسانه‌ای شده است.