«مایکل وولف» به لطف نگارش کتاب «آتش و خشم» با درآمد ۱۳ میلیون دلاری به جمع ۱۰ نویسنده پردرآمد سال ۲۰۱۸ میلادی راه یافت.

نویسنده مخالف ترامپ در صدر پردرآمدترین نویسندگان

«مایکل وولف» به لطف نگارش کتاب «آتش و خشم» با درآمد ۱۳ میلیون دلاری به جمع ۱۰ نویسنده پردرآمد سال ۲۰۱۸ میلادی راه یافت.

به گزارش تیترهنر به نقل از فوربس، «مایکل وولف» سال گذشته در مصاحبه‌ای عنوان کرده‌ بود «روزی یک بار رو به آسمان به خداوند می‌گویم برای ترامپ از تو متشکرم؛» بله او واقعا باید از رئیس‌جمهور آمریکا متشکر باشد چون بدون حضور او نمی‌توانست به درآمد ۱۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸ دست یابد و برای اولین‌بار به جمع ۱۰ نویسنده پردرآمد سال بپیوندد.

پس از این‌که بخش‌هایی از کتاب افشاگر «آتش و خشم» در ابتدای سال در نشریه گاردین منتشر شد، وکیل ترامپ به سرعت نامه‌ای به نویسنده و ناشر کتاب نوشت و مدعی شد این کتاب شامل اطلاعات افتراآمیز و توهین‌آمیز است و حتی خود ترامپ نیز در صفحه توئیتر خود به «مایکل وولف» حمله و او را یک بازنده کامل توصیف کرد که برای فروش کتاب خسته‌کننده و خلاف واقع خود داستان‌هایی را سر هم کرده است.

با این وجود، ناشر کتاب (هنری هولت) حتی تاریخ انتشار آن را جلو انداخت و کتاب «آتش و خشم» در ماه ژانویه سال جاری میلادی منتشر شد و به موفقیت بزرگی دست یافت؛ این کتاب تنها در سه هفته نخست انتشار ۱.۷ میلیون نسخه چاپی، الکترونیکی و صوتی فروخت. «آتش و خشم» در سال ۲۰۱۸ در مجموع بیش از یک میلیون نسخه چاپی تنها در آمریکا فروش داشته است.

 «مایکل وولف» در این کتاب به شکل بی‌سابقه‌ای به کابیته ترامپ از جمله «استیو بِنن» استراتژیست ارشد و سابق کاخ سفید دسترسی داشته و در کتاب ۳۳۶ صفحه‌ای خود به مسائل گوناگونی از پشت پرده کاخ سفید از جمله توصیف رفتار «ترامپ» و تعامل آشفته او با کارکنان ارشد کاخ سفید تا ارائه توضیحات خفت‌باری درباره خانواده «ترامپ» از زبان «استیو بنن» پرداخته است. در این کتاب «ترامپ» به شخصی تشبیه شده که کارکنان کاخ سفید احترامی برای او قائل نیستند و ۱۰۰ درصد اطرافیانش معتقدند شخصی مناسب برای ریاست‌جمهوری آمریکا نیست.

در فهرست پردآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸ که از سوی نشریه فوربس منتشر شده ۱۱ نویسنده حضور دارند که در مجموع طی سال جاری میلادی ۲۴.۵ میلیون نسخه کتاب فروخته‌اند و درآمد ۲۸۳ میلیون دلاری به جیب زده‌اند.

در این فهرست «جیمز پترسون» نویسنده پرکار آمریکایی با درآمد ۸۶ میلیون دلاری در صدر پردآمدترین نویسندگان سال قرار گرفته است. «پترسون» که طی یک دهه گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار از فروش کتاب‌هایش به دست آورده است، به طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‌کند و کتاب «رئیس‌جمهور گم‌ شده است» که به طور مشترک با «بیل کلینتون» نوشته از مهم‌ترین آثار او در سال ۲۰۱۸ است. این کتاب سیاسی- هیجانی تنها در ماه نخست انتشار ۶۶۰ هزار نسخه فروخت. این دهمین باری است که «پترسون» در صدر فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان قرار می‌گیرد. رمان نخست او توسط ۳۱ ناشر رد شده بود اما او هرگز تسلیم نشد.

«جی.کی. رولینگ» رمان‌نویس بریتانیایی نیز در حالی با ۵۴ میلیون دلار در رتبه دوم این فهرست جای گرفته که نسبت به سال گذشته که در رتبه نخست قرار داشت با کاهش ۴۱ میلیون دلاری درآمدها روبه‌رو بوده است. گرچه «رولینگ» امسال کتاب جدیدی از مجموعه «هری پاتر» منتشر نکرد اما درآمد قابل توجهی از محل فروش چاپ مجدد آثارش کسب کرد و ۲.۹ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در آمریکا به فروش رفت. او همچنین از محل پارک موضوعی «هری پاتر» و همچنین به روی صحنه بردن نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در «برادوی» آمریکا و «وِست اِند» لندن نیز درآمد خوبی کسب کرده است.

«استفن کینگ» نیز با فروش ۲.۷ میلیون نسخه کتاب در سال ۲۰۱۸ و درآمد ۲۷ میلیون دلاری، جایگاه سوم پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است که بخشی از این موفقیت به خاطر اقتباس سینمایی موفق از رمان ترسناک «آن» نوشته ۱۹۶۸ بود. این فیلم که با بودجه ۳۵ میلیون دلاری ساخته شد در نهایت ۷۰۰ میلیون دلار فروخت و درآمد چشمگیری را برای «کینگ» به ارمغان آورد.

در فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸، «جان گریشام» با ۲۱ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار گرفته و رتبه پنجم نیز به صورت مشترک به «جف کینی» و «دن براون» هر کدام با ۱۸.۵ میلیون دلار رسیده است.

پس از «مایکل وولف» که با درآمد ۱۳ میلیون دلاری در رتبه هفتم قرار دارد، «دنیل استیل» و «نورا رابرتز» به صورت مشترک و با درآمد ۱۲ میلیون دلار قرار گرفته‌اند و «ریک ریوردن» و «ای.ال. جیمز» با درآمد ۱۰.۵ میلیون دلاری مشترکا رتبه دهم پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده‌اند.

«مایکل وولف» به لطف نگارش کتاب «آتش و خشم» با درآمد ۱۳ میلیون دلاری به جمع ۱۰ نویسنده پردرآمد سال ۲۰۱۸ میلادی راه یافت.