مجموعه‌ای که قرار است تحت عنوان برره ٢ ساخته شود.

سریال جدید مهران مدیری که با همکاری برادران قاسم‌خانی ساخته خواهد شد، درباره چیست؟

سریال ۹۰ شبی که مرتضی میرباقری، معاون سیما وعده تولیدش را داد و بعد هم توسط خود مهران مدیری مورد تأیید قرار گرفت، مجموعه‌ای است که گفته می‌شود بارها و بارها در تمام این سال‌ها صحبت تولیدش تحت عنوان برره ٢ به میان آمده؛ اما این پروژه هیچ‌گاه موفق به گذراندن موانع موجود در پیش پایش نشده است.

یکی از نویسندگان این طرح که مایل به ذکر نامش در این گزارش نبود می‌گوید که نقطه آغاز این پروژه نود شبی صحبت‌هایی بوده که میان مهران مدیری و دکتر کرمی مدیر سیمافیلم به میان آمده و درنهایت به این مجموعه ختم شده است.

مجموعه‌ای که قرار است تحت عنوان برره ٢ ساخته شود. البته همه چیز درحال حاضر در مرحله طرح است و باید دید نویسندگان بعد از ارایه طرح اولیه در چه زمانی خواهند توانست پروژه را به جایی برسانند که بشود روی تولیدش برنامه‌ریزی کرد. این نویسنده با اشاره به این‌که دکتر کرمی که پیشتر به‌عنوان مدیر شبکه نسیم در ساخته شدن دورهمی و خندوانه هم نقش موثری داشته، یکی از مدیرانی است که همیشه در کارنامه‌اش پای پروژه‌های بلندپروازانه ایستاده و بنابراین اگر قرار باشد این سریال در جایی ساخته شود، شاید نتوان مدیر و حامی بهتر از دکتر کرمی برای پروژه جدید مهران مدیری پیدا کرد.

شنیده‌ها حاکی از این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری اول مارکت و شرکت سرمایه‌گذاری اول‌سازان حامیان این مجموعه نودشبی خواهند بود. سریالی که با توجه به نام‌ها و اسپانسرهایی که ردیف کرده با توپ پر می‌آید تا در روزگار افول تلویزیون برگ برنده رسانه ملی برای بازگرداندن تماشاگرانی باشد که در رقابت تلویزیون و ماهواره پای برنامه‌های بشقاب‌های غیرمجاز نشسته‌اند. باید دید نتیجه کار در پایان چه خواهد شد. امروز رابطه مدیری و قاسم‌خانی تفاوت عمده‌ای با دوران برره و پاورچین دارد. در توضیح بیشتر باید گفت جایگاه پیمان قاسم‌خانی امروز با جایگاهش در دوره ١٠‌سال پیش متفاوت است. او در این سال‌ها فیلمش را ساخته و اتفاقا برخلاف مدیری که دوران ناکامی را در این ده‌سال تجربه کرده، پیمان قاسم خانی در این دوره با موفقیت دمخور بوده است. در سینما هم که سرنوشت فیلمنامه‌هایش را دیده‌ایم و البته فیلمش را؛ که حداقل در قیاس با فیلم اول مهران مدیری موفقیت‌های بیشتری به دست آورده است. حال باید دید دو هنرمند با چنین جایگاه‌هایی آیا قادر به یک همکاری آرام و بی‌سروصدا خواهند بود؟

مجموعه‌ای که قرار است تحت عنوان برره ٢ ساخته شود.