آلبوم تازه همایون شجریان و محسن چاوشی این روزها رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ رقابتی که از همان زمان پیش‌فروش در صدر خبرهای موسیقی قرار گرفت. حالا مشخص شده است که آلبوم ابراهیم تا به حال دو‌ میلیارد تومان فروش کرده و احتمالا این رقم به سه‌ میلیارد هم خواهد رسید.

رقابت «ابراهیم» چاوشی و «ایران من» شجریان برای قرار گرفتن در صدر فروش‌

آلبوم تازه همایون شجریان و محسن چاوشی این روزها رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ رقابتی که از همان زمان پیش‌فروش در صدر خبرهای موسیقی قرار گرفت. حالا مشخص شده است که آلبوم ابراهیم تا به حال دو‌ میلیارد تومان فروش کرده و احتمالا  این رقم به سه‌ میلیارد هم خواهد رسید.
آلبوم « ایران من» و « ابراهیم» از همایون شجریان و محسن چاوشی در هفته‌های نخست شهریور به فاصله چند روز منتشر شد اما هفته نخست شهریور این دو آلبوم برای پیش‌فروش هم با هم رقابت کردند و « ابراهیم» در مرتبه بالاتری قرار داشت. حالا اگر به بخش پرفروش‌های بیب تونز سری بزنید، فروش «ایران من» با قیمت ١٢‌هزار تومان بالاتر از « ابراهیم» به قیمت ٨‌هزار تومان  است اگر چه رقم کلی فروش آلبوم‌ها در این سایت مشخص نیست.
هادی حسینی، تهیه‌کننده آخرین آلبوم محسن چاوشی، چند روز قبل درباره میزان فروش آلبوم ابراهیم گفت که رقم آن به دو‌ میلیارد تومان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر مرحله جمع‌آوری آلبوم این رقم به سه‌ میلیارد تومان برسد: «این مقدار فروش مطلوب است ولی مشخصا حذف دو قطعه مهم از آلبوم در نسخه فیزیکی باعث شد که پیچیدگی‌هایی برای عرضه این نسخه به وجود بیاید. استقبال از پیش‌فروش اینترنتی آلبوم ابراهیم بسیار جالب بود و حدود یکصدوپنجاه‌هزار نسخه از آلبوم به صورت اینترنتی و پیش از انتشار آلبوم پیش‌فروش شد.» هنوز آماری از رقم فروش آلبوم «ایران من» به‌ عنوان رقیب «ابراهیم» در دست نیست و دست‌اندرکاران آلبوم هم  می‌گویند که تا به حال چنین رسمی درباره ارایه رقم فروش آلبوم نداشته‌اند.
به نظر می رسد انتظار ٩ ماهه برای انتشار آلبوم ابراهیم به محبوبیت بیشتر آن کمک کرده درحالی‌ که همایون شجریان، فرزند خسرو آواز ایران، ‌سال گذشته توانست پروژه بزرگ «کنسرت سی» را با همکاری پورناظری‌ها به پایان برساند و شاید راز این پرفروش‌ترین‌ها با آن‌چه گفته شد
بی‌ارتباط  نباشد.
پرفروش‌های بعد از انقلاب
بررسی آمار فروش خواننده‌های ایرانی بعد از انقلاب نشان می‌دهد که رکوردها دست چند چهره بود و جا به جا شده است. از محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان گرفته تا شهرام ناظری، حسام‌الدین سراج، ایرج بسطامی و علیرضا افتخاری کسانی بودند که در دهه ٧٠ یکه‌تاز فضای موسیقی ایران بودند؛ زمانی که شاید طلایی‌ترین دوره موسیقی سنتی در ایران بعد از انقلاب بود. آلبوم نیلوفرانه که در‌ سال ٧۴ از علیرضا افتخاری منتشر شد و فروش آن به سه‌ میلیون نسخه رسید. آلبوم «نون و دلقک» یکی از آلبوم‌های محمد اصفهانی بر اساس اعلام وزارت ارشاد از سال ٨١ تا به امروز پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ ایران است. ‌سال ٩٣ آلبوم « دهاتی» شادمهر عقیلی رکورد ١٠‌میلیون نسخه را جا‌به‌جا کرد و البته آلبوم خوانندگان دیگری ازجمله آلبوم «غزلک» از سعید شهروز، «دلشوره» خشایار اعتمادی، «دوستت دارم» ناصر عبداللهی، «کوچ عاشقانه» علیرضا عصار، «گل آفتابگردون» گروه آریان، «٨۵» با صدای بنیامین بهادری، «غریبه» فریدون آسرایی و «کما» حمید عسکری هم رکورد یک‌میلیون نسخه را ثبت کرده‌اند. اما به نظر می رسد آلبوم تازه چاوشی می تواند رکوردهای پیشین فروش آلبوم های موسیقی را جایگزین کند آن هم در رقابت با یکی مثل همایون شجریان. آن هم در این شرایط اقتصادی البته اگر ادعای تهیه کننده درست باشد.

 

 

منبع شهروند

آلبوم تازه همایون شجریان و محسن چاوشی این روزها رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ رقابتی که از همان زمان پیش‌فروش در صدر خبرهای موسیقی قرار گرفت. حالا مشخص شده است که آلبوم ابراهیم تا به حال دو‌ میلیارد تومان فروش کرده و احتمالا این رقم به سه‌ میلیارد هم خواهد رسید.