«خندوانه» و رامبد جوان همیشه فریاد ایران، ایران سر می‌دادند و حالا او و همسرش در کانادا به سرمی‌برند، این حضور با هجمه‌ها و انتقادات فراوانی همراه شده و یک علامت سوال که چرا امثال این مجری، کارگردان و بازیگر به شعارهایشان پایبند نیستند؟

رامبد جوان با شعارهای میهنی پولدار شد تا در کانادا بچه‌اش را به دنیا بیاورد!

«خندوانه» و رامبد جوان همیشه فریاد ایران، ایران سر می‌دادند و حالا او و همسرش در کانادا به سرمی‌برند، این حضور با هجمه‌ها و انتقادات فراوانی همراه شده و یک علامت سوال که چرا امثال این مجری، کارگردان و بازیگر به شعارهایشان پایبند نیستند؟

به گزارش تیتر هنر، چند روزی است که یک خبر در فضای مجازی دست به دست می‌شود و انتقادات بسیاری را به همراه داشته است. حتی شب گذشته تلویزیون هم نسبت به این اتفاق، واکنش نشان داد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که رامبد جوان برای اکران فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کانادا سفر می‌کند. اما همراهی همسرش «نگار جواهریان» یک علامت سوالی را برای جامعه ایجاد کرده آیا قرار است فرزند این کارگردان، بازیگر و مجری تلویزیون همچون برخی سلبریتی‌های دیگر در کشوری غیر از ایران به دنیای بیاید یا بنابر تکیه‌کلام همیشگی‌اش در «خندوانه» که می‌گفت: “بریم بیایم”؛ در چند روز آینده به کشور باز می‌گردد. این علامت سوالی است که در رابطه با مجری برنامه «خندوانه» هنوز بدون پاسخ مانده است! چرا که او هنوز واکنشی نسبت به این هجمه‌ها نشان نداده و با همه نقل قول‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که انجام می‌شود امکان دارد فرزند او در کانادا بدنیا بیاید و شاید به ایران برگردد و این اتفاق در کشور خودش بیفتد. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رقم می‌خورد.

اما حسابِ رامبد جوان با دیگر سلبریتی‌ها متفاوت است، چرا که علی‌رغم محبوبیت به عنوان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون پلاتوهای میهنی‌اش از یاد مردم نمی‌رود. مخصوصاً در «خندوانه» که همیشه با ترانه‌ها، پلاتوها و گفتمان‌هایش، تعصب ملی و ایرانی‌اش را فریاد می‌کرد. حتی در برهه‌ای حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار داد اما لباس‌های مارک‌دار رامبد یک تناقضی میان رفتار و گفتار او ایجاد کرد و باعث شد با انتقادهایی همراه شود. بعد از این هجمه‌ها، مجری برنامه «خندوانه» از مردم عذرخواهی کرد. اما این تعارض رفتار و گفتار دوباره تکرار شده و بسیاری توقع‌ عمومی‌شان این است که ستاره‌هایشان باید به حرف‌ها و شعارهایشان پایبند باشند.

هجمه‌ها و انتقادات در صفحه شخصی رامبد جوان ادامه دارد و این مجری، بازیگر و کارگردان به همراه همسرش – نگار جواهریان- در کانادا به سر می‌برد و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای هم می‌گوید که جواهریان بی‌شک اجازه دو پرواز با این طول مدت برای بازگشت را نخواهد داشت. مخاطبان بر این عقیده‌‌اند او در همان کشور فارغ خواهد شد و اصل سفر نه برای اکران «قانون مورفی» بلکه برای تولد فرزندشان در کانادا است. اما تا امروز این‌ مطالب و گمانه‌زنی‌ها، پیش‌فرض‌های رسانه‌ای محسوب می‌شود. هنوز رامبد جوان و همسرش هیچ واکنشی به این انتقادات نشان ندادند و البته اقدامی هم در این راستا انجام دادیم به پاسخی نرسیدیم.

فعالان رسانه‌ای نوشتند که حق هرکسی است بتواند جای تولد فرزندش را انتخاب کند ولی هرکسی به غیر از رامبد جوان! چون او علاوه بر معروفیت، اعتقادات مطرح‌شده‌اش در تلویزیون یک علاوت سوال بزرگ برای مردم ایجاد کرده است. مخاطب در مقاطع بسیاری شاهد شعارهای بسیاری از او بوده که درباره عشق به میهن و دوست داشتن وطن مطرح کرده و حالا این رفتار با آن گفتار تعارض دارد و از مقبولیت مردمی او کم می‌کند. جامعه، مردم و رسانه‌ها این سوال را از رامبد جوان دارند که چگونه می‌شود یک نفر همیشه در برنامه‌هایش از عشق به میهن و کنار هم بودن و همیت ملی صحبت می‌کند اما کشور خود را برای به دنیا آوردن فرزندش لایق نداند و به دنبال تابعیت کشور دیگر باشد؟ آن هم با هزینه‌های بالایی که تا 500 میلیون تومان برای چنین کارهایی تخمین زده‌‌اند. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه های بیمارستانی بدون بیمه در این شهر بالاست و در صورتی که به هر دلیلی اقامت بیش از حد معمول لازم باشد.

به نظر می‌رسد تلویزیون با دیدن این اتفاقات و رفتارهای متناقض از سوی سلبریتی‌ها حضورشان را در قاب “جعبه جادو” کمرنگ کند. چرا که این قشر به واسطه آنتن توانسته‌اند به این اندازه مقبولیت دست پیدا کنند. این محبوبیت و معروفیت علاوه بر ثروت، قدرت رسانه‌ای هم بوجود می‌آورد. یادم می‌آید چندی پیش بود که سام درخشانی در برنامه تلویزیونی درباره به دنیا آمدن فرزندش در کانادا گفت: “من به فرزندم لطف کردم و به او هدیه دادم و آینده‌اش تضمین شود”.

البته بازیگران دیگری همچون “فریبا نادری” ماه‌های آخر بارداری را کانادا سپری کرد تا دخترش را در این کشور به دنیا بیاورد. “روناک یونسی” دومین فرزند خود را در کانادا بدنیا آورد و البته مدت زیادی است که بیشتر در خارج از کشور زندگی می‌کند. “محسن تنابنده”، “شیلا خداداد”، “مهناز افشار” و بسیاری دیگر ترجیح دادند در کشوری غیر از ایران فرزند خودشان را بدنیا بیاورند. حالا سوال این است چرا رامبد جوان و عمده سلبریتی‌ها که همیشه فریاد مطالبه‌گری از وضعیت معیشتی مردم را سر می‌دهند خودشان واقف به همگامی با ملت ایران نیستند. این شوآف‌های رسانه‌ای سلبریتی‌ها چه سرمنزلی را دنبال می‌کند؟

«خندوانه» و رامبد جوان همیشه فریاد ایران، ایران سر می‌دادند و حالا او و همسرش در کانادا به سرمی‌برند، این حضور با هجمه‌ها و انتقادات فراوانی همراه شده و یک علامت سوال که چرا امثال این مجری، کارگردان و بازیگر به شعارهایشان پایبند نیستند؟