نشستی به منظور بررسی مقدمات امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه سحر بالکان و شبکه "آر تی اس" صربستان با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و مدیر دفتر منطقه‌ای صداوسیما در منطقه بالکان برگزار شد.

دو سریال ایرانی روی آنتن تلویزیون صربستان

نشستی به منظور بررسی مقدمات امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه سحر بالکان و شبکه “آر تی اس” صربستان با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و مدیر دفتر منطقه‌ای صداوسیما در منطقه بالکان برگزار شد.

به گزارش تیتر هنر مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین و رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در صربستان با رئیس و معاون بین الملل شبکه ” ارتی اس” صربستان، درخصوص امضای تفاهم نامه برای گسترش همکاری ها دیدار و گفتگو کردند.
با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دکتر سلیمانی مدیر شبکه جهانی سحر، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان ، بهروز ناصری مدیر دفتر منطقه ای سازمان صدا و سیما در بالکان با دراگان بویوشویچ رئیس و بویان برچکوویچ ، معاون بین الملل شبکه ” آر تی اس” (RTS) پیرامون امضای تفاهم نامه همکاری بین سحر بالکان با این شبکه صربی ، دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار، مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین ضمن معرفی اجمالی فعالیت های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونت برون مرزی از استقبال تهران جهت قبول پیشنهاد همکاری و امضای یادداشت تفاهم و توافق همکاری سخن گفت.

رئیس تلویزیون آر تی اس نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده برای امضای تفاهم نامه با سحر بالکان گفت: حدود ۹۰ درصد از تولیدات شبکه آر تی اس داخلی و الباقی هم تبلیغات و خرید فیلم و تا حدودی هم آگهی است، از همین رو امکان رله کردن شبکه سحر فراهم نیست اما می‌توانیم برنامه‌های مستند، فیلم و سریال تولیدی این شبکه را در کنداکتور خود قرار دهیم.

رئیس شبکه تلویزیونی آر تی اس درباره فیلم های ارائه شده همراه با زیرنویس به زبان بوسنیایی گفت: ما زبان واحدی داریم و تفاوت فاحشی بین گویش های بوسنیایی، صربی و کروواتی نیست و همه مردم در کروواسی، صربستان بوسنی و هرزگوین و دیگر بخش های حوزه یوگوسلاوی سابق به این زبان مسلط و آشنا هستند.

در این دیدار طرفین همچنین درباره زمینه های همکاری و تبادل اخبار ، گزارش های خبری ، فیلم ، سریال های دو شبکه ، نحوه پخش کپی رایت و جزئیات فنی برنامه ها رایزنی کردند.

در پایان این نشست نماینده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دو سریال «ماتادور» و «مریم مقدس» و نیز فیلم سینمایی «حوض نقاشی» را همراه با زیرنویس و خلاصه داستان آن ها در اختیار مسئولان آر تی اس قرار داد.

بویان برچکوویچ معاون بین الملل این شبکه نیز پیشنهاد هفته فیلم ایرانی را مطرح کرد و پذیرفت که این برنامه را به شرط حمایت صداوسیما در طول سال ، بارها پخش کند.

شبکه آر تی اس (رادیو و تلویزیون صربستان) ، شبکه ملی این کشور است که در یک ماه گذشته با پخش سه گزارش مستند ۲۵ دقیقه ای به مقابله با تبلیغات دروغین رسانه های غربی و فضای ایران هراسی در منطقه پرداخته است.

نشستی به منظور بررسی مقدمات امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شبکه سحر بالکان و شبکه "آر تی اس" صربستان با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و مدیر دفتر منطقه‌ای صداوسیما در منطقه بالکان برگزار شد.