علی کریمی با مواضع صریح و شفافش در قبال فدراسیون فوتبال در برنامه «نود» بار دیگر به صدر اخبار بازگشت.

حمایت هنرمندان از علی کریمی

علی کریمی با مواضع صریح و شفافش در قبال فدراسیون فوتبال در برنامه «نود» بار دیگر به صدر اخبار بازگشت.

به گزارش تیترهنر، هنرمندان با انتشار عکس‌های علی کریمی در صفحه‌های شخصی‌شان به حمایت از بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی پرداختند.

برزو ارجمند در پی سخنان شب گذشته علی کریمی در برنامه «نود» عکسی از این بازیکن را منتشر کرد و نوشت: «به احترامت ایستاده ایم، به احترامت کلاه از سر برداشته ام و به افق خیره نگاه میکنم.»

شهره سلطانی با انتشار این مطلب اینگونه از بازیکن مطرح کشورمان حمایت کرد:« دیشب برنامه نود را دیدم. علی کریمی اسطوره فوتبال شما نه تنها بازیکن بینظیر و فوق العاده ای هستی بلکه بسیار جسور و با شهامت ، رو راست و مطمئن و انسانی قوی هستی . علی کریمی ملقب به جادوگر ، من ب درستی نمی‌دانم در فوتبال چه می‌گذرد . اما خوب میدانم وقتی در یک سیستم مدام تبعیض و تبعیض و تبعیض ببینی نمیتوانی سکوت کنی . خوب میدانم بی عدالتی و ناحقی چه درد بزرگی دارد . خوب میدانم از تو رد شدن و نادیده گرفتن چه تلخ است و چه خوب که تو اعتراض کردی و فریاد زدی. … چه خوب که این همه‌ را در یک تلویزیون ملی که من و امثال من مخاطبش هستیم ، با اقتدار و بی پرده عیان کردی و افشا … من علی کریمی را دوست دارم، خیلی دوست دارم نه به خاطر سلام وعلیک و گه گاه دیدن او و معاشرت در مجامع عمومی ، نه به خاطر اینکه بازیکن فوق العاده ای بوده و هست . نه به خاطر تکنیک زیبای دریبلهایش که انگشت حیرت به دهان میآید ، نه به خاطر اینکه مرد نیکو کار و مهربانی است که در خیریه ها و هر آنجا که لازم بوده از دل و جان کمک کرده . من علی کریمی را دوست دارم چون انسان محکم و مقتدر و جسور و شجاعی است که گرفتن حق را به من یاد آوری می‌کند.»

محسن چاوشی عکسی از کریمی در لباس تیم ملی گذاشت و مهرداد صدیقیان نیز نوشت:«حق طلبی … شفافیت… صداقت… تلاش… اینا صفات یه آدم بزدل نیست

بهرنگ علوی بازیگر فیلم دربند نیز نوشت:« ٢۴ بهمن روز شجاعت، روز صراحت، روز واقعیت، روز روشن، روز علی کریمی مبارک باد.»

کوروش سلیمانی چنین پستی را منتشر کرد:« کاش عصبانی نمی بودیم … در دو شب گذشته حضورِ دو شخصیتِ صاحب نامِ هنرمند و ورزشکار را در دو تریبون مهم و پرمخاطب شاهد بودیم که بدون در نظر گرفتن اینکه اساسا تا چه حد انتقادات ایشان وارد و برحق بوده یا نبوده _ چراکه نه می خواهم و نه اشرافِ کامل به موضوع دارم که درباره ی حرف های ایشان اظهار نظر کنم _ می خواهم به نکته ای مشترک درباره ی هر دو عزیز اشاره کنم و آن هم “عصبانیتِ” آشکار و پنهان آنها در هنگام ارایه ی نظرات شان بود. “عصبانیت” موضوعی ست که جامعه ی ما از آن بسیار رنج برده و می برد، ریشه ی بسیاری از معضلات است و هر روزه می شنویم که در سطح جامعه موجبِ رخ دادن فجایعی غیرقابل جبران می شود. ای کاش بزرگان _ سلبریتی هایِ _ ما با رفتار و منش خود که با وجود فضای مجازی در زیر ذره بینِ مردم به دقت دیده می شود، الگویی برای صفتِ انسانیِ “کنترلِ خشم” باشند و نه کسانی در راه تایید این نگرش که ” تو این روزگار فقط با عصبانیت و داد و بیداد می تونی حق ات رو بگیری!” … نگرشی که متاسفانه امروز در حکم قانونی نانوشته و البته_ با تاسف بیشتر _ شیوه ای غالبا موفق! در جامعه جاری ست. نگرشی بسیار عقب مانده و مخرّب که کشور ما را متاسفانه به دومین کشورِ عصبانی جهان بدل کرده است ..»

نعیمه نظا‌م‌دوست علی کریمی را چنین وصف کرد:«میشه از اسطوره بودن حرف بزنی و یاد علی آقای کریمی نیوفتی ؟میشه از مهربانی و شجاعت و انسانیت حرف بزنی و یاد علی کریمی نیوفتی ؟میشه از بزرگی و مرام و معرفت حرف بزنی و یاد جادوگر فوتبال نیوفتی ؟میشه از مردونگی و قهرمانی حرف بزنی و یاد ایشون نیوفتی ؟، نه نمیشه به خدا نمیشه یاد علی آقای کریمی نیوفتی ،علی آقای کریمی میشه تو دل مردم خونه داشت اونم یه خونه امن که هیچ کسی نتونه خرابش کنه و شما تو این سالها تو دل مردم خونه ای ساختی امن که هیچ نامردی نمیتونه خرابش کنه ، شما اسطوره ای و این و سالهاست که ثابت کردی ،میشه زور نگفت و حق گرفت میشه حرف زد و قوی عمل کرد ، بله میشه شما تو این سالها ثابت کردی که میشه . ما به داشتن اسطوره ای چون شما افتخار میکنیم .این عکس در جشن خیریه شهید بهشتی در مشهد به همراه مادر عزیزم و دوست خوبم پونه جان قشقایی به ثبت رسیده تا اونجا که یادمه علی آقای کریمی همیشه در جشنهای خیریه شرکت میکنند و حامی بچه های بی سرپرست زیادی هستند.»

حامد بهداد، رضا صادقی، رضا مولایی، پرستو صالحی، آناهیتا همتی هنرمندان دیگری بودند که از کریمی حمایت کردند.

علی کریمی با مواضع صریح و شفافش در قبال فدراسیون فوتبال در برنامه «نود» بار دیگر به صدر اخبار بازگشت.