شامگاه گذشته در برج میلاد، چند‌هزار نفر آدم بی‌ربط و باربط به سینما که در مراسم افتتاحیه فیلم هزارپا حضور داشتند، شاهد بی‌شمار رخداد حاشیه‌ساز و جنجالی بودند.

جشن 2 هزار نفره فیلم «هزارپا» با حضور رضا عطاران و مهران مدیری

شامگاه گذشته در برج میلاد، چند‌هزار نفر آدم بی‌ربط و باربط به سینما که در مراسم افتتاحیه فیلم هزارپا حضور داشتند، شاهد بی‌شمار رخداد حاشیه‌ساز و جنجالی بودند. در این مراسم که ابوالحسن داودی آن را به «کارگردان پیشکسوتش مهدی فخیم‌زاده» تقدیم کرد، ستاره‌ها یک‌بار دیگر در کنار بادیگاردهایشان پا روی فرش قرمز گذاشتند، مهران مدیری از کشف رضا عطاران ابراز پشیمانی کرد، هزارپایی‌ها تا جایی که می‌شد برای همدیگر نوشابه باز کردند، هوشنگ گلمکانی جلسه نقد و بررسی برگزار کرد؛ و خیلی اتفاقات بامزه و بی‌مزه دیگر رخ داد که موجب شد افتتاحیه هزارپا به هر چیزی شباهت داشته باشد، الا به اکران افتتاحیه…

افتتاحیه یا اختتامیه؟!
مراسم هزارپا به هرچیزی شبیه بود، جز افتتاحیه. مراسمی با حضور سه‌هزار میهمان اغلب بی‌ربط؛ که آن را بدل کرده بودند به ماراتن مشتاقان سلبریتی‌ها برای صید بیشترین تعداد سلفی با هنرپیشه‌های سرشناس و ناشناس مراسم! مراسمی با حضور و سخنرانی یکی از منتقدان سرشناس، که در مقاطعی از آن هزارپا به فراموشی سپرده شد و افتتاحیه بدل شد به اختتامیه جشنواره‌ای که هیأت‌داورانش بیانیه تجلیل از ابوالحسن داودی را قرائت می‌کند! مراسمی برای تقدیر و تجلیل از رضا عطاران که در این بخش بعد از این‌که هوشنگ گلمکانی سر عطاران را به سر شاه شبیه دانست، رضا رخشان، ابوالحسن داودی، محسن حسین‌نژاد، پیمان قاسم‌خانی و مهران مدیری هم هرکدام برای دقایقی از آقارضا گفتند…
مدیری رودرروی عطاران!
با تمام این اتفاقات، اما مهمترین رخداد مراسم افتتاحیه هزارپا، مراسمی که قرار بود ساعت ٨ آغاز شود، اما با تاخیر، تازه ساعت ١٠ونیم شب بخش نمایش فیلمش آغاز شد؛ رودررویی مهران مدیری با رضا عطاران بود. مدیری که برای اهدای لوح تقدیری که هزارپایی‌ها طراحی کرده بودند، به این مراسم دعوت شده بود، از همان آغاز مراسم در نقطه فوکوس دوربین‌ها بود و نه‌تنها عکاسان دوربین‌هاشان را روی او تنظیم کرده بودند؛ سلفی‌بگیرهای حرفه‌ای نیز در کمین بودند تا هر آن خود را به او که در حمایت دوهمراه قوی‌هیکلش قرار داشت، برسانند؛ که این تلاش در بسیاری از دقایق این مراسم نافرجام بود. همین جریان یک‌بار دیگر موضوع بادیگاردهای سلبریتی‌ها را سر زبان مردم انداخته بود و در گفت‌وگوها و پچ‌پچ‌های حاضران در مراسم مدام به دو همراه مدیری اشاره می‌شد که دو سوی او را گرفته بودند و مانع از نزدیکی کسی به او می‌شدند و در زمان تقدیرها و نیز نمایش فیلم نیز در دو سوی او در ردیف اول نشستند…
ماجرای مدیری- عطاران اما زمانی کلید خورد که هوشنگ گلمکانی روی استیج آمد و درباره رضا عطاران گفت: او آدم بی‌ادعایی است. یک سادگی دارد که شاید به ندانستن پهلو بزند! اما خوب می‌داند. او یک آنی دارد که انبوه تماشاگر را جذب می‌کند…
از این‌جا بود که شوخی‌های دو کمدین مطرح کشور کلید خورد. با پایان سخنان گلمکانی، مدیری اولین تیر را به سوی عطاران شلیک کرد: جالبه که اینا هنوز فکر می‌کنن تو می‌فهمی!؛ که شوخی هوشمندانه‌ای بود.
احسان کرمی مجری مراسم نیز به نحو دیگری شوخی را ادامه داد و وقتی می‌خواست مدیری را روی صحنه دعوت کند، او را این‌گونه خطاب کرد: مردی که آن رضا عطاران را کشف کرده و البته آن خیلی بازیگر دیگر را هم دیده و کشف کرده!
مهران مدیری در تجلیل هم فرصت برای شوخی را از دست نداد:   الان پشیمان هستم که او را در ساعت خوش به عالم هنر معرفی کردم! او اما در ادامه حال مبسوطی به رضا عطاران داد: یادم هست در ساعت خوش بعد از مدتی کار متوجه شدم که رضا از بقیه آن گروه درجه یک، کمی با استعدادتر بود و خوشحالم سهم کوچکی در معرفی او داشتم.
صبح روز بعد
مراسم بالاخره دقایقی بعد از نیمه‌شب به پایان رسید. مراسمی که برنده اصلی‌اش مردمی بودند که برای عکس‌گرفتن با ستاره‌ها آمده بودند و البته شوخی اصلی‌اش لوح تقدیری بود که هزارپا به برخی از عواملش داد و از این نظر نام خود را در گینس به ثبت رساند.

 

منبع شهروند

شامگاه گذشته در برج میلاد، چند‌هزار نفر آدم بی‌ربط و باربط به سینما که در مراسم افتتاحیه فیلم هزارپا حضور داشتند، شاهد بی‌شمار رخداد حاشیه‌ساز و جنجالی بودند.