تورج اصلانى برای کارگردانی فيلم سينمايى «حمال طلا» جایزه «استعداد تازه» هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فيلم «دهوک» در اقليم کردستان عراق را از آن خود کرد و جایزه‌اش را به همه کارگران زحمت‌کش ایرانی تقدیم کرد.

تورج اصلانى برای کارگردانی «حمال طلا» جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» را گرفت

تورج اصلانى برای کارگردانی فیلم سینمایى «حمال طلا» جایزه «استعداد تازه» هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» در اقلیم کردستان عراق را از آن خود کرد و جایزه‌اش را به همه کارگران زحمت‌کش ایرانی تقدیم کرد.

به گزارش تیتر هنر، فیلم سینمایى «حمال طلا» Gold Runner به کارگردانى تورج اصلانى، به نویسندگی تورج اصلانى و هادی نادی و به تهیه‌کنندگى منصور سهراب‌پور در جدیدترین و سومین اکران بین‌المللی خود؛ به نمایندگی از سینمای ایران و با حضور تورج اصلانى کارگردان و پیام احمدی‌نیا از بازیگران اصلی این فیلم در بخش رقابتی «سینمای جهان» World Cinema در هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران حاضر در این جشنواره قرار گرفت و تورج اصلانى برای کارگردان این اثر سینمایی جایزه «استعداد تازه» New Talent هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» را تصاحب کرد و از طرف اعضای هیئت داوران، تندیس طلایی «برگ مو» و لوح افتخاری به این سینماگر سرشناس ایرانی اهدا شد.
تورج اصلانى بعد از دریافت جایزه «استعداد تازه» هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک»؛ این جایزه را به همه کارگران زحمت‌کش ایرانی تقدیم کرد.
فیلم سینمایى «حمال طلا» برای تصاحب این جایزه جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» با فیلم‌های کاندید جشنواره‌های کن، برلین و لندن و برنده کارلووی واری و دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی به رقابت ‌پرداخت.
در بیانیه اعضای هیئت داوران بخش رقابتی «سینمای جهان» هفتمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم دهوک در مورد جایزه تورج اصلانى آمده است: به شیوه‌ای ویژه و با درهم آمیختن سکانس‌های کوتاه و بلند و با حفظ نقش مؤثر وضعیت اقتصادی موجود در داستان فیلم و دردسرهای کاراکترهای این اثر برای خارج شدن از این مخمصه و پرداخت آن از طریق کمدی تلخ؛ جایزه «استعداد تازه» به تورج اصلانى کارگردان فیلم سینمایى «حمال طلا» اهدا می‌شود.
هیئت داوران بخش رقابتی «سینمای جهان» جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» عبارت بودند از؛ «جاستین باردا» Justine Barda ـ رئیس هیئت داوران، مدیر هنری از آمریکا، «محمود فاضل کوشکون» Mahmut Fazıl Coşkun ـ کارگردان از ترکیه، «ماریا سچمیدت» Marie Schmidt Olesen ـ تهیه‌کننده از دانمارک، آیدا پناهنده ـ فیلمنامه نویس و کارگردان از کشور ایران و «هوویک حبشیان» Hauvick Habechian ـ منتقد سینما از لبنان.
هفتمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» و … در روزهای 18 تا 25 شهریور ماه (9 تا 16 سپتامبر 2019) در شهر دهوک برگزار ‌شد

تورج اصلانى برای کارگردانی فيلم سينمايى «حمال طلا» جایزه «استعداد تازه» هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فيلم «دهوک» در اقليم کردستان عراق را از آن خود کرد و جایزه‌اش را به همه کارگران زحمت‌کش ایرانی تقدیم کرد.