معاونت سیما که ادعا دارد مرکز طرح وبرنامه سیما در "بهترین دوران" خود است باید به ایشان یادآوری کرد برعکس روند اتفاقات نشان از این "بهترین دوران" ندارد علی الخصوص برای طرح و برنامه در سیما.

تلویزیون اعصاب همه را بهم ریخته است

روز گذشته مرتضی میرباقری (معاون سیما) در مراسم معارفه مدیران شبکه های یک و پنج تلویزیون، مرکز طرح و برنامه سیما را در بهترین دوران خود توصیف کرد و گفت: «خوشبختانه امروزه هیچ گونه کاستی در حوزه سیاست گذاری، راهبری و هماهنگی شبکه‌های سیما به چشم نمی‌خورد و نقشه راهی منجسم براساس افق رسانه ملی تدوین شده و در اختیار شبکه‌ها قرار گرفته است.»

در زمانه‌ای که پیشرفت تکنولوژی، امکان ارتباط وسیع هر کسی با هر مخاطبی در هرجای جهان را فراهم کرده است و در عصری که جذب مخاطب مهمترین دغدغه تمامی رسانه‌های دیداری و شنیداری دنیاست، اعتماد مخاطب به رسانه و کسانی که در آن رسانه کار می کنند مهمترین وجه آنست.

معاونت سیما که ادعا دارد مرکز طرح وبرنامه سیما در “بهترین دوران” خود است باید به ایشان یادآوری کرد برعکس روند اتفاقات نشان از این “بهترین دوران” ندارد علی الخصوص برای طرح و برنامه در سیما.

بدون اغراق می‌توان گفت صدا و سیما هر از چند گاهی موضوعاتی برای بازی با اعصاب و روان مخاطب داشته است، برای اثبات این ادعا اتفاقات گل درشت همین چند ماه اخیر را مرور می‌کنیم که هر بار با بهت و سرخوردگی نزد جامعه روبرو شده است:

پخش اعترافات مائده دختر 17 ساله اینستاگرام!

توصیه کارشناس “گردشگری” شبکه 2 سیما که گفت: نیازی به سفر و خرج دلار نیست با تغییر در چیدمان مبلمان خانه می توانید “گردشگری” کنید!

اجازه ندادن به حضور کارلوس پویول کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا در استودیو برنامه بیست-هجده! به دلیل ظاهر او، دستمزد او یا …

حجم زیاد تبلیغات ستاره-مربعی در تمامی برنامه‌های سیما از برنامه های ورزشی مرتبط با جام جهانی گرفته تا برنامه های طنز، تفریح و سرگرمی چون خندوانه!

لو رفتن و پخش برنامه دورهمی با حضور “ناصر ملک مطیعی” از یک شبکه ماهواره‌ای!

حذف بازیگر(باران کوثری) از تیزر تبلیغاتی فیلم سینمایی “عصبانی نیستم” در تلویزیون!

ترک اجرای برنامه “حالا خورشید” توسط رضا رشیدپور مجری برنامه در اعتراض به پخش نشدن آیتمی که درباره گرانی ارز از بازار تهیه کرده بودند!

پخش نکردن 2 برنامه با حضور مرحوم ناصر ملک مطیعی که ضبط شده بود: برنامه “من و شما” شبکه شما و “دورهمی” شبکه نسیم!

سانسور سینه‌های گرگ لوگوی باشگاه رم ایتالیا!

سانسور برخی صحنه های سریال پایتخت که محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال در صفحه اینستاگرامش نوشت: آقا میزتون را نمی گیرند، سانسور نکن!

اتفاقا با شنیدن حرفهای معاونت سیما بیشتر احساس می کنیم: برای جامعه‌ای که در هجوم سکه، دلار، مسکن، پیش فروش خودرو، برجام، تحریم و … قرارگرفته، رسانه ای که قرار است چون آئینه‌ای تمام نما، بازتاب جامعه باشد، بیشتر شبیه تلوسکوپی عمل می‌کند که از سیاره‌ای دیگر فقط بخش محدودی از جامعه را رصد می‌کند و هر بار اتفاقی را رقم می زند که هزینه آن علاوه بر خود صدا و سیما متوجه روح و روان مخاطب است.

منبع عصر ایران

معاونت سیما که ادعا دارد مرکز طرح وبرنامه سیما در "بهترین دوران" خود است باید به ایشان یادآوری کرد برعکس روند اتفاقات نشان از این "بهترین دوران" ندارد علی الخصوص برای طرح و برنامه در سیما.