آیا امیرعلی نبویان پورسانت قرارداد کیروش با بانک سامان را گرفته است؟

خبر جنجالی این بود: یک مجری سرشناس تلویزیونی و همسرش نقش اصلی را در عقد قرارداد تبلیغاتی کارلوس کی‌روش با بانک سامان، ایفا کرده‌اند و از این راه پول قابل توجهی هم به جیب زده‌اند! این خبر مثل بمب در فوتبال ایران و شبکه‌های مجازی ترکید و از همان‌ ابتدا هم گمانه زنی برای پیدا کردن این مجری شروع شد. ذهنیت اول برای عادل فردوسی‌پور بزرگترین حامی مرد پرتغالی به وجود آمد که همان ابتدا تکذیب شد.

بعد از آن با توجه به حضور امیرعلی نبویان در برنامه‌های ورزشی برای تبلیغ اسپانسر‌ها و فعالیت‌های همسرش در زمینه کارهای تبلیغاتی باعث شد که نام او بر سر زبان‌ها بیفتد و همه به این باور برسند که این نبویان و همسرش بوده‌اند که زمینه‌ساز عقد قرارداد کی‌روش با بانک سامان شدند که گفته می‌شود ١,۵ تا ٢ میلیون یورو هم ارزش مالی دارد! شایعات و حرف‌وحدیث‌ها البته به قدری زیاد شد که نبویان مجبور شود با صدور پیامی توضیحاتی درباره مسائل مطروحه ارایه بدهد و همه چیز را از بیخ و بن تکذیب کند.

نبویان نوشته است:«من امیرعلی نبویان هستم؛ مجری تلویزیونی‌ که نامش در خبر دخالت در قرارداد کارلوس کی‌روش و بانک سامان به میان آمده! نخست به سهم خودم و بعد همسرم صمیمانه متاسفم که چرا دخالتی در این قرارداد چرب و چیل نداشته‌ام تا پورسانت دلاری ٢٠درصدی از قرارداد کی‌روش و بانک سامان نصیبمان شود. تاسف دوم آنکه بانک سامان هرگز – نه در گذشته و نه امروز – مشتری شرکت تبلیغاتی همسرم نبوده و قرارداد کی‌روش با بانک سامان کمترین ارتباطی با شرکت همسرم نداشته است. فقط مجموعه ٧٢۴ از زیرمجموعه‌های هلدینگ سامان (که بانک سامان نیز زیر مجموعه دیگری از این هلدینگ است) مشتری شرکت همسرم بوده که مدتی هم از برنامه فوتبال برتر حمایت مالی کرده است و همین دستمایه مناسبی شده برای این شوخی رسانه‌ای.»

به این ترتیب وقتی امیرعلی نبویان هم موضوع ارتباط داشتن با قرارداد تبلیغاتی کی‌روش را تکذیب کرد کدهایی جدید درباره جزییات این موضوع داده و گفته شد که منظور از مجری تلویزیونی سرشناس کسی است که در زمینه برنامه‌های کودک فعالیت دارد و همسرش کارهای تبلیغاتی انجام می‌دهد. تا به اینجا تمام شایعات در همین حول و حوش منتشر شده و باید دید با گذر زمان آیا شفاف‌سازی لازم در این زمینه انجام خواهد شد یا خیر.