«آتش و خشم» کتابی که از روز جمعه منتشر شده است، ترامپ را به لرزه درآورده و موج وسیعی از حمایت‌ها و مخالفت‌ها را به راه انداخته است.

«آتش و خشم» کتاب پرفروش این روزهای امریکا

«آتش و خشم» کتابی که از روز جمعه منتشر شده است، ترامپ را به لرزه درآورده و موج وسیعی از حمایت‌ها و مخالفت‌ها را به راه انداخته است.

به گزارش تیترهنر به نقل از آسوشیتدپرس، کتاب جدید «آتش و خشم» بلافاصله پس از انتشار با مخالفت جمهوری‌خواهان روبه‌رو شد و آنها جنگی جدی علیه نویسنده آن که در کتابش به ترامپ، خصوصیات اخلاقی و دوران ریاست جمهوری‌اش پرداخته، حمله کردند. با این حال، ظاهرا تنها تاثیر این کار آن‌ها این بود که کتاب در نخستین روز رسیدن به کتاب‌فروشی‌ها کاملا به فروش رفت و در حال حاضر پرفروش‌ترین کتاب در آمازون هم هست.

مایکل وولف نویسنده «آتش و خشم» در این کتاب به ذکر اطلاعاتی از ترامپ پرداخته و با مصاحبه با ۲۰۰ تن از اطرافیان وی او را در حد بچه‌ای لجباز توصیف کرده که دوست دارد هر کاری می‌خواهد بکند.

جمهوری خواهان سعی کرده‌اند با استفاده از نقل‌قول‌هایی از روزنامه‌نگاران و سیاستمداران ثابت کنند این کتاب جعل واقعیت است، در حالی که نظرات این روزنامه‌نگاران و سیاستمداران در کل تایید کننده کتاب است و برخی معتقدند در برخی از جزییات ممکن است اطلاعات آن درست نباشد.

ترامپ روز جمعه بلافاصله در توییتی این کتاب را سراسر دروغ خواند و وولف رابازنده‌ای خطاب کرد که برای فروش کتابش هر دروغی خواسته به هم بافته است.

در این میان استلر از سی‌ان‌ان نوشته است حتی اگر نیمی از کتاب وولف غلط باشد، همان نیم درست آن وحشتناک است. گِرِگ سارجنت نویسنده واشنگتن پست هم نوشته است بیشتر گزارشگران کاخ سفید با این موافق‌اند که استدلال وولف در اهداف ترامپ برای کسب قدرت کاملا درست است.

پل فرهی گزارشگر دیگری از واشنگتن پست نیز دیروز شنبه نوشت در حالی که ممکن است برخی جزییات کتاب وولف درست نباشد، اما نتیجه‌گیری وی کاملا درست است.

حالا جمهوری خواهان دارند سعی می‌کنند تا بر این جزییات نادرست تکیه کنند تا کل اعتبار کتاب وولف را زیر سوال ببرند.

وولف در این کتاب ثابت کرده است ترامپ غیرقابل اعتمادترین فردی است که تاکنون روی کره زمین قدم برداشته است.

وولف دیروز در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان نیز شرکت کرد و گفت کتابش «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» بیان کننده یک واقعیت مشترک درباره ترامپ است و آن این که او در حد یک بچه است. همه آنهایی که با آنها مصاحبه شده با ذکر مثال‌های مختلف ثابت کرده‌اند او نیاز به لذت‌های آنی دارد. این لُب کلام درباره وی است.

وولف افزود ۱۰۰ نفر از افرادی که دور و بر ترامپ هستند از مشاوران ارشد تا اعضای خانواده او، توانایی و درک وی را برای حضور در کاخ سفید زیر سوال برده‌اند.

ترامپ ادعا کرده وولف از چیزهایی که استیو بنون استراتژیست سابق وی به هم بافته برای نوشتن این کتاب استفاده کرده و در توییت خود این فرد را که خودش استخدام و خودش اخراج کرد، شلخته و کثیف خوانده است. این در حالی است که بخش مهمی از اطلاعات کتاب از تجربیات خود وولف و ساعت‌هایی که با ترامپ گذرانده و با وی مصاحبه کرده، به دست آمده است. اما ترامپ حال مدعی شده هرگز با وی صحبت نکرده است.

نویسنده در این کتاب نشان داده که ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید چه کارهایی انجام داده و زنان دور و بر او چگونه برای موفقیت وی کار کردند. در این کتاب از ارتباط ترامپ با روسیه در دوره انتخابات، روابط دختر و داماد وی با مراکز مختلف برای رسیدن به قدرت و حتی تلاش برای کسب جایگاه ریاست جمهوری و … سخن گفته شده است.

احتمال می رفت که جلوی انتشار این کتاب گرفته شود، اما کتاب جمعه وارد بازار شد و در این مدت لحظه‌ای فروش آن متوقف نشده است.

«آتش و خشم» کتابی که از روز جمعه منتشر شده است، ترامپ را به لرزه درآورده و موج وسیعی از حمایت‌ها و مخالفت‌ها را به راه انداخته است.