گروه آوازی تهران (وکاپلا) در حالی با مهمان فرانسوی خود به روی صحنه رفت که سفیر فرانسه در ایران به تماشای این کنسرت نشست. در این اجرا یک استعداد جدید «بیت باکس» معرفی شد و یکی از اعضای این گروه با وکاپلا خداحافظی کرد.

یک آغاز و یک پایان در کنسرت

گروه آوازی تهران (وکاپلا) در حالی با مهمان فرانسوی خود به روی صحنه رفت که سفیر فرانسه در ایران به تماشای این کنسرت نشست. در این اجرا یک استعداد جدید «بیت باکس» معرفی شد و یکی از اعضای این گروه با وکاپلا خداحافظی کرد.

به گزارش تیتر هنر قطعه‌ای کلاسیک از موتزارت آغازگر این اجرا بود که شامگاه 22 تیرماه در تالار وحدت تهران برگزار شد. اثر دوم متعلق به لوریس چکناواریان، آهنگساز ایرانی بود که برای اجرای آن بابک صفرنژاد با هارمونیکای خود به روی صحنه آمد و اعضای گروه آوازی تهران را همراهی کرد.

قطعه سوم که مانند دو قطعه پیشین به رهبری «هانری پامپیدو» اجرا می‌شد، موسیقی معروف فیلم فرانسوی «سرنوشت شگفت‌انگیز امیلی پولن» به آهنگسازی «یان تریسن» بود. همزمان با اجرای این قطعه بخش‌هایی از این فیلم در پرده پشت سر خوانندگان به نمایش درمی‌آمد.

سپس با خروج پامپیدو از صحنه میلاد عمرانلو – سرپرست و رهبر گروه آوازی تهران – رهبری خوانندگان را برای دو قطعه برعهده گرفت.

نیوشا بریمانی، نوازنده کمانچه نیز برای همراهی در اجرای قطعه (Laden Benne) حضور داشت. این قطعه با سولونوازی کمانچه آغاز شد و با همین کار پایان یافت. در ادامه مخاطبان قطعه‌ای از موسیقی فیلم «قندون جهیزیه» از ساخته‌های میلاد عمرانلو را شنیدند.

سپس دوباره رهبر فرانسوی به روی صحنه آمد و سه قطعه دیگر اجرا شد. بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو نیز گروه را در اجرای دو قطعه همراهی کرد.

پس از استراحتی کوتاه و با شروع بخش دوم این کنسرت قطعه (Daddy Cool) از گروه «بانی ام» به رهبری عمرانلو اجرا شد؛ هنگامی که گروه مشغول خواندن این اثر بودند سایه فردی میکروفون به دست که حرکت می‌کرد روی پرده پشت سرشان جلب توجه می‌کرد. با تمام شدن این قطعه پرده بالا رفت و کیا رکنی، بیت باکسر جوان از پشت آن بیرون آمد.

 

قطعه معروف (Yesterday) گروه «بیتلز» ادامه رپرتوار این کنسرت بود که همزمان با شروعش تشویق مخاطبان را به همراه داشت. عمرانلو یک قطعه دیگر را رهبری کرد و بار دیگر گروه را به دست پامپیدو داد.

این رهبر فرانسوی برای اجرای دو قطعه دیگر گروه آوازی تهران را هدایت کرد و در ادامه قطعه (Gimme Gimme) به رهبری عمرانلو اجرا شد. وکاپلا از این قطعه برای تیزر کنسرت خود نیز استفاده کرده بود. بابک صفرنژاد یک‌بار دیگر برای همراهی گروه و نواختن هارمونیکا به روی صحنه آمد.

سپس دو رهبر این کنسرت و نوازندگان به روی صحنه آمدند و تشویق شدند. سفیر فرانسه در این بخش به عمرانلو و پامپیدو دسته گل هدیه داد.

با تشویق مخاطبان حاضر در سالن گروه به رهبری پامپیدو قطعه «هاچ زنبور عسل» را اجرا کرد. در ادامه قطعه دیگری اجرا شد که با حرکات نمایشی دو رهبر روی صحنه و دعوای ساختگیشان بر سر رهبری گروه همراه بود و فضای شادی را در سالن به وجود آورد.

در انتهای این کنسرت اعلام شد نازنین روستا از خوانندگان سوپرانو از گروه وکاپلا خداحافظی می‌کند. همچنین بیان شد که او یکی از اعضای قدیمی این گروه است که برای آن زحمت بسیاری کشیده است.

سپس پامپیدو در سخنانی کوتاه به زبانی مخلوط از انگلیسی و فرانسوی اظهار کرد که خیلی خوشحال و مفتخر است در ایران حضور دارد. او گروه آوازی تهران را بااستعداد دانست و گفت میلاد عمرانلو و همه اعضای این گروه دوستان او هستند و شاید روزی آن‌ها را به پاریس ببرد.

او همچنین از سفیر فرانسه برای حضورش در این کنسرت تشکر کرد.

هرکدام از خوانندگان سوپرانو، آلتو، تنور و باس با چهار رنگ لباس مختلف روی صحنه حضور داشتند.

کیا رکنی، بیت باکسر این کنسرت بارها به از سوی مخاطبان با تشویق روبه‌رو شد.

حبیب رضایی، شیرین یزدانبخش و شبنم مقدمی از جمله هنرمندان حاضر در این کنسرت بودند.

این کنسرت 21 و 22 تیرماه در تالار وحدت تهران اجرا شد.

سرپرست گروه آوازی تهران  با بیان این‌که این گروه قصد دارد بعد از هفت سال، تجربه‌ای را که دوست داشته است، بار دیگر تکرار کند، گفته بود: ما به‌دنبال فرصتی بودیم که رپرتوار اجازه حضور نوازنده مهمان را در کنار گروه بدهد. در کنسرت پیش‌ رو، بهنام ابوالقاسم (نوازنده پیانو)، بابک صفرنژاد (نوازنده سازدهنی) و نیوشا بریمانی (نوازنده کمانچه) در کنار ما هنرنمایی خواهند کرد.

عمرانلو با بیان این‌که قصد دارند از یک استعداد جوان در این کنسرت رونمایی کنند، اظهار کرده بود: ما استعداد جوانی را کشف کرده‌ایم که در کنسرت پیش‌ رو از او رونمایی خواهیم کرد؛ کیا رکنی، جوان آینده‌داری است که چند اثر را با ما اجرا خواهد کرد.

در این کنسرت اعضای گروه آوازی تهران در بخش سوپرانو شامل نازنین روستا، سلماز جوانبخت، پگاه عینک‌چی، پریسا دلفانی، در بخش آلتو شامل مهگل صفدری، یلدا نوری، صدف بهرام جاویدی، در بخش تنور شامل فرهاد خزری، علی مسیبی آلاشتی، نوید ناصحی‌فر، محمدرضا سیدی و در بخش باس شامل نوید یزدانیان، محمد حقیقی و فرزاد امیدی بودند.

گروه آوازی تهران (وکاپلا) در حالی با مهمان فرانسوی خود به روی صحنه رفت که سفیر فرانسه در ایران به تماشای این کنسرت نشست. در این اجرا یک استعداد جدید «بیت باکس» معرفی شد و یکی از اعضای این گروه با وکاپلا خداحافظی کرد.