چطور با آب خوردن وزن کم کنید؟/یک راهکار کاربردی

پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 در 10:31


 محققان می گویند که نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت پیش از هر وعده غذایی کمک می کند افراد در ۱۲ هفته معادل دو کیلوگرم وزن خود را کاهش دهند.
معمولا در برنامه های غذایی کاهش وزن، پرنوشی آب به افراد چاق و یا دارای اضافه وزن توصیه می شود.
در یک مطالعه، محققان شماری از مردان و زنان بزرگسال سنگین وزن و چاق را به طور اتفاقی در دو گروه تقسیم کردند
گروه اول رژیم غذایی کم کالری گرفتند به این معنی که نسبت به انرژی مصرفی شان، غذای کم کالری تری مصرف می کردند.
به سایر افراد نیز رژیم غذایی کم کالری دادند و از آنها خواستند مقدار آب مصرفی خود را افزایش دهند، به این صورت که باید روزانه نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی کامل خود ۵۰۰ میلی لیتر آب (دو فنجان) مصرف می کردند.
هر دو گروه، از این برنامه غذایی کم کالری که شامل ۱۲۰۰ کالری برای زنان و ۱۵۰۰ کالری برای مردان بود، به مدت ۱۲ هفته پیروی کردند و هر دو گروه پس از یک دوره رژیم غذایی از ۵ الی ۸ کیلوگرم کاهش وزن پیدا کردند.
اما براساس نتیجه این مطالعه که در مجله Obesity منتشر شد، گروهی که پیش از هر وعده غذایی خود آب بیشتری مصرف کرده بودند، دو کیلو گرم بیشتر وزن کم کردند.

اظهار نظر

*

نظرسنجی

  • پس از بازگشایی مکان‌های عمومی، آیا به سینما، تئاتر و کنسرت می‌روید؟

    Loading ... Loading ...

آخرین اخبار