وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پیام داد.

پیام وزیر ارشاد به جشنواره مد و لباس فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پیام داد.

به گزارش تیتر هنر به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره به شرح زیر است:

“فرهنگ ایرانی منظومه‌ای متنوع از آداب و رسوم، سنت‌ها، آیین‌های ملی و دینی و زبان‌ها و گویش‌هایی است که روح وحدت و انسجام را در کالبد اقوام گوناگون این سرزمین دمیده است و استواری و بقای ملت بزرگ ایران مرهون اتکا بر دو پایه مستحکم ایرانی و اسلامی بودن در طول تاریخ پرفراز و نشیب این سامان بوده است.

در این میان پوشش و لباس به مثابه یک شأن انسانی، نمود بارز و تجلی بخش تنوع فرهنگی ما به شمار می‌رود. لباس در فرهنگ این سرزمین نشأت‌گرفته از باورها و ارزشهایی است که در بطن فرهنگ ایرانی موج می‌زند و صورتگر سیرت و اندیشه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

طراحان و تولیدکنندگان عرصه لباس و پوشش برای آفرینش هنرمندانه الگوهایی جذاب و مورد پسند و پذیرش جامعه تلاش خستگی‌ناپذیر دارند و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مسیر دشوار و پرمخاطره، ایفاگر وظیفه‌ای سنگین برای نظام‌بخشی به فعالیت‌های این عرصه است تا با خودکفایی فرهنگی و اقتصادی، به راهبرد اقتصاد مقاومتی  جامه عمل بپوشاند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی، خودکفایی و خود ساختگی اقتصادی است تا به داشته‌های فرهنگ غنی خود توجه افزون‌تری کنیم و هویت اصیل خود را که جلوه بارز آن در «پوشش ایرانی» رخ می‌نماید قوام و دوام بخشیم.

به همه دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی درود می‌فرستم و امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی ارزشمند در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و توجه به اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی باشد. ”

هفتمین جشنواره مد و لباس فجر از ۶ تا ۱۳ اسفندماه در تالار وحدت، برج میلاد و سالن حجاب برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پیام داد.