وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اختلافی با نیروی انتظامی درباره اجرای کنسرتها نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد مساله اختلاف با نیروی انتظامی درباره اجرای کنسرت ها گفت: اختلاف به آن معنا وجود ندارد. مقداری ابهام در وظایف وجود داشت که سعی شد این ابهام را برطرف کنیم.

 به گزارش هفت هنر، علی جنتی روزشنبه در حاشیه همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ict ایران در جمع خبرنگاران افزود: به عنوان مثال در سال ١٣٣۶ آیین نامه ای را دولت در آن زمان تصویب و ابلاغ کرد که نظم تمامی برنامه های عروسی، جشن ها و کنسرت ها برعهده شهربانی است. در کنار آنها اجرای کنسرت ها هم آمده بود. ولی بعد از پیروزی انقلاب مجوز تمامی کنسرت ها و اجراهای صحنه ای برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ولی تا این لحظه نیروی انتظامی بر اساس همان آیین نامه گذشته، می گوید که اماکن باید از ما مجوز بگیرد.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: بر اساس اصلاحیه دولت، صدور اجراهای صحنه ای بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیروی انتظامی از نظر انتظامی و ترافیکی اگر مشکلی پیش آمد وارد عمل می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: در این زمینه با همکاری و درک مشترک مسایل را حل کنیم.

** فضای مجازی نقش مهمی در فرهنگ دارد
جنتی با بیان اینکه فضای مجازی نقش مهمی در فرهنگ دارد و در انتقال فرهنگ می توان از آن بهره برد گفت: در گذشته اگر در صدور فرهنگ فقط از کتاب و فیلم و … استفاده می شد امروز می توان از طریق فضای مجازی به صدور فرهنگ به صورت جهانی پرداخت.
به گفته وی، آنچه از دیرباز به دنبال آن بوده ایم صدور فرهنگ انقلاب اسلامی بوده و می توان از طریق فضای مجازی به تحقق بهتر آن کمک کرد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید، درباره دولت الکترونیکی افزود: به سرعت به سمت الکترونیک کردن مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رویم. در گذشته اگر کسی درخواست مجوز برای موسسه فرهنگی داشت یک تا دو سال به طول می انجامید ولی امروز زمانی که برای این امر صرف می شود به ویژه در حوزه مطبوعات، حداکثر دو ماه است.
جنتی ادامه داد: در ابتدای این دولت برخی درخواست ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ٨۵ تا سال ٩٢ بلاتکلیف مانده بود، که این موضوع در جلسات فشرده بررسی و تعیین تکلیف شدند.
وی گفت: وظیفه دیگری که قانون بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است که همه دستگاه ها و نهادها عموما موظف هستند تا در درگاه های اطلاعاتی خود آمار و اسناد مورد نیاز مردم را در اختیار آنها بگذارند.

** بازه زمانی ارائه مجوزها کاهش یافته است
جنتی با اشاره به مجموعه اقدامات وزارتخانه متبوعش از ابتدای دولت یازدهم افزود: در این بازه زمانی سعی شد تا مجوزها را کاهش دهیم و در این مسیر حدود ٣٠ تا ۴٠ مجوز را کاهش دادیم و بخشی از فرایندها را نیز کوتاه کردیم.

** کمک مالی 200 میلیارد ریالی به ساخت ۴٠ فیلم سینمایی
عضو شورای عالی یسینما، درباره توانمندی بخش خصوصی در فروش فیلم های سینمایی گفت: تولیدات سینمایی در حال حاضر عموما از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد و ما در این زمینه بیشتر به حمایت می پردازیم.
جنتی ادامه داد: در این حوزه سعی کرده ایم به نیروهای جوان و فیلم اولی ها از طریق آموزش و کمک های مالی و وام، انگیزه بدهیم.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کمک های مالی و اعطای وام در حوزه ساخت فیلم سینمایی، سال گذشته به ۴٠ فیلم سینمایی مبلغ ٢٠0 میلیارد ریال کمک مالی کرده است.

منبع ایرنا