وزارت ارشاد و نیروی انتظامی توافق کردند؛ پایان لغو کنسرت‌ها از سوی اماکن

براساس توافقی میان پلیس و وزارت ارشاد از این پس اداره اماکن نیروی انتظامی هیچ نقش و مسئولیتی در قبال مجوز کنسرت ها نخواهد داشت.

براساس گزارشی که خبر گزاری ایلنا منتشر کرده است “در پی گفتگوهایی که از زمان ریاست پیروز ارجمند (مدیرکل سابق دفتر موسیقی) با نیروی انتظامی انجام شده؛ سرانجام دفتر موسیقی با ریاست فرزاد طالبی توانست به توافق با اداره اماکن نیروی انتظامی برسد.”

فرزاد طالبی در این باره می‌گوید: «با اصلاح ماده ۲۰ اداره اماکن نیروی انتظامی درباره برگزاری کنسرت‌ها؛ استعلام برای برگزاری هر کنسرت موسیقی توسط وزارت ارشاد انجام خواهد شد و دیگر هنرمندان نیازی به حضور در نیروی انتظامی‌ ندارند.»

او همچنین اضافه می‌کند: «وزیر ارشاد در دیدار دوستانه‌ای که با هنرمندان موسیقی داشتند نیز از اصلاح ماده ۲۰ اداره اماکن نیروی انتظامی درباره برگزاری کنسرت‌ها خبر دادند و گفتند که از این پس نیروی انتظامی فقط درباره مسائل انتظامی و ترافیکی کنسرت‌ها اظهارنظر خواهد کرد.»

در ماه های اخیر کنسرت های فراوانی از سوی اداره اماکن و دادستانی لغو شده اند. با توافق جدیدی که صورت گرفته است به نظر می رسد بخشی از مشکلات لغو کنسرت های دارای مجوز حل شود.

با این حال توافق صورت گرفته میان پلیس و وزارت ارشاد بوده است در حالی که بسیاری از کنسرت ها توسط دادستانی لغو می شوند. باید دید که وزارت ارشاد برای حل موضوع و رایزنی با قوه قضائیه چه برنامه ای دارد.

اخیرا کنسرت‌های شهرام ناظری و کیهان کلهر در نیشابور به رغم داشتن مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط دادستانی نیشابور لغو شد.

پس از لغو این کنسرت ها علی جنتی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی با انتقاد از لغو کنسرت‌ها، خواهان تجدیدنظر در برخورد با کنسرت‌ها از سوی قوه قضائیه شده است.

جنتی در مصاحبه با خبرگزاری موج با اشاره به لغو کنسرت کیهان کلهر و شهرام ناظری و اظهارنظر مقام‌های قضایی در این باره که گفته بودند برای پیشگیری از وقوع جرم اجازه کنسرت داده نشده، این سئوال را مطرح کرده که “آیا کمانچه جرم دارد؟”