هنرمندان به شهادت جانباز حاج رجب محمدزاده واکنش نشان دادند

حاج رجب محمدزاده، جانباز دوران دفاع مقدس، پنج‌شنبه به دلیل عوارض ناشی از صدمات دوران جنگ به شهادت رسید. وی به دلیل آنکه چهره‌اش دچار مصدومیت شدید شده بود، سال‌ها در بدترین شرایط جسمانی به سر می‌برد. این عوارض باعث شده بود تا چهره‌اش متمایز از دیگر جانبازان سرافراز دفاع مقدس باشد و آسمانی شدن این شهید بزرگوار، واکنش‌هایی را در میان هنرمندان داشته است.
بابا رجب جانباز 70 درصد مشهدی که از سال 66 و به دنبال اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت دچار جانبازی شده بود، با وجود انجام 28 عمل جراحی همچنان با مشکلات متعدد تنفسی روبه‌رو بود و سال‌ها بود که تنها به وسیله نی می‌توانست تغذیه کند.

وی دو سال پیش طی گفت‌و‌گویی، بزرگ‌ترین آرزویش را دیدار با رهبر انقلاب عنوان کرد و همزمان با نوروز 94 و با حضور مقام معظم رهبری در شهر مشهد مقدس این آرزو محقق شد. از زندگی بابا رجب که حدود یک ماه آخر عمر شریفش را به خاطر عفونت تنفسی در بیماستان گذراند، مستندی با نام «پسر را ببین، پدر را تصور کن» تهیه شده است.
در پی انتشار خبر شهادت حاج رجب محمدزاده، برخی از هنرمندان در صفحات اجتماعی‌شان نسبت به شهادت بابا رجب واکنش داشته‌اند.

امیر آقایی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از «بابا رجب» نوشت: «آقا رجب، شما حکایت وما ارسلناک الا رحمه للعالمین بودید، شما خود تیغ بودید در گلوی روزگار این روزها، وای بر جغرافیای این سرزمین که ٢٩ سال شما با نِی غذا خوردید تا یک وجبش به تاراج نرود، آقا شهادت گوارای وجودتان، مباد دلرحمی کنید و یکی از این قافله بی‌مروت را شفاعت کنید.»
امیر جعفری نیز متن امیر آقایی را در صفحه اینستاگرامش باز نشر داد. روح الله حجازی کارگردان سینما نیز نوشت: «وقتی صورت فرشته‌ای توسط دیوان روزگار چنین می‌شود، اما سیرت آقا محمد رجب‌زاده همان است که بوده. مردی که برای دفاع از خاک وطن‌مان از زیبایی و جانش گذشت. شهادت گوارای وجودت عزیز. زیبایی واژه‌ای است که در برابر وجود شما سر تعظیم فرود می‌آورد. آغوش حق نوش جانت». اندیشه فولادوند، بازیگر و ترانه‌سرا با تغییر پروفایل اینستاگرامش به تصویر بابا رجب، ترانه‌ای را با موضوع شهادت این جانباز منتشر کرد. در بخشی از این ترانه آمده است: «شهر بی وقفه فراموشی گرفت/ ژست کم‌خوابی و بیهوشی گرفت/ یک پلاک و یک مدال و خاتمه ؟!/ بمب من، حبس خشاب جمجمه/ کربلا در کربلا خواهد شکفت؟ / قصه نسل تو را آینده گفت؟/ حاج آقا این حوالی خانه نیست/ یک اتوبان، سهم یک افسانه نیست/ لشکر صاحب زمان یادش به خیر/ الامان و الامان، یادش به خیر/ جنگ دائم در توسل بودن است؟ یا ابوالفضل! این چه سان پیمودن است؟… آقای حاج رجب محمد‌زاده شما زیباترین صورتی بودید که می‌شناختم… بدرود». حمید یادروج مستند‌ساز مستند« پسر را ببین، پدر را تصور کن» نیز یادداشتی را به مناسبت شهادت بابارجب منتشر کرد.

یغما گلرویی ترانه‌سرا نیز در اینستاگرام ترانه‌ای را برای درد‌های شهید رجب‌زاده منتشر کرد. در بخشی از این ترانه که با عنوان «شبیه سرزمین من بودی» منتشر شده، آمده است: «چقدر شبیه سرزمین من بودی/ وقتی صورت نداشته‌ات را/ در چند عکس سیاه و سفید/ به دیگران نشان می‌دادی/ و از خانه‌ای اجاره‌ای/ با تک‌چشم باقی مانده‌ات نگاه می‌کردی/ به تاجران طماعی که «جنگ» را/ مانند ویلاهای لب دریا / ماشین‌های مجلل /و خانه‌های بالای شهرشان/ سند به نام خود‌ زده بودند.»
رضا یزدانی خواننده نیز ابتدا متن منتشر شده توسط امیر آقایی را در صفحه‌اش باز نشر داده و سپس ترانه داغ از آلبوم ساعت٢۵ شب، سروده مرتضى امیرى اسفندقه را منتشر کرده است که بخش ابتدایی آن به این شرح است: «تا کی دل من چشم به در داشته باشد/‌ای کاش کسی از تو خبر داشته باشد/ آن باد، که آغشته به بوی نفس توست/ از کوچه ما، کاش گذر داشته باشد/ هر هفته سر خاک تو می‌آیم و اما/ این خاک اگر قرص قمر داشته باشد/ این کیست که خوابیده به جای تو در این خاک/ از تو خبری چند مگر داشته باشد.» مسعود ده‌نمکی، کارگردان سینما در واکنش به شهادت رجب محمدزاده نوشت: «جانباز رجب محمدزاده آسمانی شد.»

یاسر بختیاری، خواننده که بیشتر با نام هنری «یاس» شناخته می‌شود نیز در واکنش به شهادت بابا رجب در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «بابا رجب خیلی مردی خداحافظ». مونا برزویی، ترانه‌سرا نیز ترانه‌ای را به مناسبت شهادت شهید رجب محمدزاده در صفحه‌اش منتشر کرد.
این ترانه‌سرا نوشت: «پرواز یاد من داد … افتادن و شکستن/ این شهر مهربون نیست با آدمی مث من! عیبی نداره دنیا دردامو هو میکنه/ کسی که باد بکاره/ طوفان درو میکنه». حبیب احمدزاده، نویسنده دفاع مقدس نیز نوشت: «جانباز حاج محمد رجب‌زاده نانوایی که برای دفاع از همه چیز ما صورتش چنین دفرمه شد، دیروز در بیمارستانی در مشهد به شهادت رسید… خدا روح حاج محمدها را از ما خودپرستان لاف‌زن کوچک کار، بزرگ مدعا راضی کند، ما بد اذان‌گویان که زمختی و بد صدایی خود را در ندا و ادای دین در پشت حقیقت مهجور اذان و دین پنهان می‌کنیم و نعره‌مان جز بردن رونق دین و دیانت در ذهن‌ها نیست، مرد و زن مسلمان واقعی اینانند و بقیه بس گزاف و زحمت دین.»
شهادت جانباز سرفراز رجب محمدزاده در صفحات اجتماعی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای نیز بازتاب داشته است.