اصغر همت با اشاره به مشکلات صندوق بیمه هنرمندان گفت: اعضا در هر حال از صندوق متوقعند و به نظرم توقع به جایی دارند.

همت: اگر دولت پاسخگو نباشد مردم برخی مطالب را باور می‌کنند

صندوق هنرمندان جان هنرمند را به لب می‌رساند تا برایش کاری کند. اگر دولت پاسخگو نباشد مردم برخی مطالب را باور می‌کنند.
به گزارش هفت هنر، مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به مشکل صندوق بیمه هنرمندان و معضلی که برای اعضای خانه تئاتر ایجاد کرده است، گفت: این مشکلات برای اعضا نمی‌تواند قابل هضم باشد.
اصغر همت با اشاره به مشکلات صندوق بیمه هنرمندان گفت: اعضا در هر حال از صندوق متوقعند و به نظرم توقع به جایی دارند.
او با تاکید بر اینکه مدیر صندوق بیمه هنرمندان باید بودجه‌ای در اختیارش قرار بگیرد تا این بودجه را هزینه کند، گفت: وقتی کل کشور دچار مشکل اقتصادی است، این مشکل دامن‌گیر همه جا می‌شود؛ اما تاسف‌بار این است که اولین جایی که ترکش مشکلات اقتصادی به آن می‌خورد عالم فرهنگ و هنر و هنرمند است.
همت ضمن اظهار تاسف از این موضوع، گفت: امیدوارم متولیان روزی متوجه شوند که هنر و هنرمند سیبل اول نیست.
مدیرعامل خانه تئاتر یادآور شد: صندوق هنرمندان همیشه اگر کاری را هم انجام داده؛ جان هنرمند را به لب رسانده و سپس برای او کاری انجام داده، یعنی در آخرین مراحل آمده و کاری کرده است؛ هیچ‌وقت امتیازاتی را که قرار بوده به هنرمندان تعلق بگیرد راحت در اختیارشان قرار نداده است.
اصغر همت با بیان اینکه یکسری اتفاقاتی هم می‌افتد که شاید همه متوجه آن نشوند، گفت: الان نزدیک به دو سال است که مشکلاتی در مورد سرانه درمان بیمه‌های تامین اجتماعی به وجود آمده و هرکسی مجبور است به خاطر اینکه بیمه تامین اجتماعی‌اش قطع نشود هرچیزی که شعبه گفت را بپردازد؛ درحالی‌که قرار بود بخشی از آن توسط صندوق پرداخت شود.
این بازیگر تئاتر و تلویزیون با تاکید بر اینکه علیرغم این تعهد، اکنون دو سال است که این حق بیمه توسط صندوق پرداخت نمی‌شود، یادآور شد: متاسفانه این موضوع را اصلا نه عنوان کرده‌اند و نه جوابگو هستند.
اصغر همت با اشاره به انتظار هنرمندان و اعضای خانه تئاتر، گفت: مسئولان انصاف به خرج دهند؛ اگر واقعا دولت پاسخگو نباشد مردم مجبورند مطالب دنیای مجازی را باور کنند.
همت ادامه داد: وقتی گفته می‌شود هزینه موسسات فرهنگی که بودجه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد به چه شکل است، آن وقت متوجه می‌شویم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه ناچیزی را به معاونت هنری می‌پردازد. مگر آنکه آن حرف‌ها غلط و دروغ باشد. اگر دروغ است اعلام بکنند ولی اگر آن چیزهایی که در دنیای مجازی می‌آید و رقم‌های بودجه نهادهای فرهنگی خاص را فاش می‌کند درست باشد، واقعا فاجعه است.

اصغر همت با اشاره به مشکلات صندوق بیمه هنرمندان گفت: اعضا در هر حال از صندوق متوقعند و به نظرم توقع به جایی دارند.