شبکه آی‌فیلم که چندسالی‌ست با راه‌اندازی کانال عربی در میان کشورهای عربی با استقبال گسترده از سوی مخاطبانش روبه‌رو شده است، برای این روزهای مبارک تدارک ویژه‌ای دیده است.

نگاهی به برنامه های رمضانی آی فیلم عربی برای مخاطبانش

شبکه آی‌فیلم که چندسالی‌ست با راه‌اندازی کانال عربی در میان کشورهای عربی با استقبال گسترده از سوی مخاطبانش روبه‌رو شده است، برای این روزهای مبارک تدارک ویژه‌ای دیده است.

به گزارش تیترهنر به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، کانال عربی این شبکه هر سال نسیم رمضان که می‌وزد، برنامه‌ریزی متفاوتی برای چیدمان متفاوت جدول پخش در  این ماه خدا پیش‌بینی می‌کند. سریال‌ها و برنامه‌های ایام رمضان به‌گونه‌ای در جدول پخش آی‌فیلم عربی چیده شده است که از افطار تا سحر از تنوع و محتوای مطبوع و مقبولی برای تماشاگران عرب‌زبان برخوردار باشد و همه طیف مخاطبان را از کودک تا بزرگسال و با هر نوع سلیقه‌ای دربرگیرد.

از اطلاع‌رسانی در فضای مجازی تا تبلیغات محیطی

صفحه ویژه معرفی برنامه‌های رمضان با همین هدف در سایت این شبکه قرار داده شده است، که از این طریق مخاطبان از سریال‌ها و برنامه‌ها در این مدت مطلع شوند.

در این بخش، علاوه بر جدول پخش ویژه رمضان، اخبار مرتبط با سریال‌ها نیز بارگذاری می‌شود و اطلاعات عمومی درباره آداب و رسوم رمضان در اختیار مخاطب قرار می گیرد .

به‌منظور رقابت و اطلاع‌رسانی بهتر، شبکه آی‌فیلم تبلیغات خیابانی نیز در کشورهای عراق و لبنان انجام داده است . کما اینکه بیلبوردهای تبلیغ سریال کیمیا که سریال منتخب سال گذشته آی‌فیلم برای رمضان بود، خیابان‌های لبنان را در سال گذشته آذین کردند و این سریال با استقبال پرحجم مخاطبانش روبه‌رو شد.

«معمای شاه» و «زیر پای مادر»، ویژه‌های آی‌فیلم عربی

آی‌فیلم عربی دو سریال جدید ایرانی را برای پخش در این ایام در نظر گرفته است. یکی از این دو، مجموعه تلویزیونی الف‌ویژه «معمای شاه» ساخته محمدرضا ورزی است که در سال ۹۴ و ۹۵ از شبکه یک سیما پخش و با اقبال روبه‌رو شد. این مجموعه تلویزیونی تاریخی به عربی فصیح دوبله شده و بهترین صداپیشگان لبنانی  یعنی دوبلورهای سریال مختارنامه به‌جای نقش‌های آن صحبت کرده‌اند.

در این مجموعه ۸۵ بازیگر اصلی حضور دارند که از این میان می‌توان به حسین نورعلی (محمدرضا پهلوی)، مهراوه شریفی‌نیا (ثریا اسفندیاری)، حدیث فولادوند (فوزیه)، ساغر عزیزی (فرح دیبا)، گوهر خیراندیش، امیریل ارجمند، سعید نیک‌پور، نرگس محمدی، نازنین فراهانی، محمدعلی نجفی، حسین محب‌اهری، سپند امیرسلیمانی، محمدرضا شریفی‌نیا، مژگان ربانی و … اشاره کرد.

«معمای شاه» هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان روی آنتن آی‌فیلم عربی می‌رود و مخاطبان می‌توانند هر شب ساعت ۲۱:۰۰ به‌وقت مکه به‌تماشای این سریال تاریخی بنشینند. این سریال زندگی و حوادث دوران محمدرضا پهلوی را از بازگشت به ایران، ازدواج با ملکه فوزیه و … تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی به‌تصویر کشیده است.

«زیر پای مادر» دیگر مجموعه‌ای است که برای اولین‌بار از آنتن آی‌فیلم عربی به‌نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه با لهجه شامی دوبله شده است و دوبلورهای معروف سوریه صداپیشگی آن را برعهده داشته‌اند. «زیر پای مادر» در رمضان سال گذشته از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. این سریال را بهرنگ توفیقی ساخته و زینب تقوایی تهیه‌کنندگی آن را عهده‌دار بوده است.

فیلمنامه  «زیر پای مادر» را سعید نعمت‌الله نوشته است و درباره پیرمردی اهل مشهد است که فرزند خودش را عاشقانه دوست داشته؛ اما در تمام طول عمر از دروغی که به او گفته است ترس و واهمه دارد. کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی، مجید واشقانی، بهزاد فراهانی و آتیلا پسیانی از جمله بازیگران این سریال‌اند.

مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» نیز از اولین روز ماه رمضان هر شب ساعت ۲۲:۰۰ به وقت مکه پخش می‌شود.

«یادآوری» سریال «یوسف پیامبر(ع)»

سریال‌های تلویزیونی «یادآوری» و «یوسف پیامبر» نیز به درخواست مخاطبان در این ایام مهمان خانه‌های روزه‌داران می‌شوند. «یادآوری» مجموعه‌ای ایرانی است که شبکه آی‌فیلم به‌کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل و نویسندگی رؤیا غفاری تولید کرده است و در میان تولیدات آی فیلم، پربیننده‌ترین آن‌هاست.

بازیگرانی همچون امیر آقایی، مهران احمدی، فرهاد قائمیان، رؤیا تیموریان، ثریا قاسمی، مریم بوبانی، پرویز پورحسینی، مهوش صبرکن، مجید مشیری، مسعود رایگان، علیرضا اوسیوند، بهناز جعفری، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، پریوش نظریه، وحید جلیل‌وند، رحیم نوروزی و متین ستوده در آن حضور دارند. این سریال در ردیف پخش ساعت ۲۳:۰۰ این کانال در ماه مبارک رمضان قرار می‌گیرد.

«یوسف پیامبر» نیز هر روز به شکل دوقسمتی پخش شده و در ردیف پخش ساعت ۱۸ هر روز قرار خواهدگرفت. این مجموعه مذهبی‌تاریخی که پرطرفدارترین سریال ایرانی در جهان عرب است ، به‌کارگردانی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور پیرامون زندگی حضرت یوسف(ع) است. مصطفی زمانی نقش حضرت یوسف را ایفا می کند و جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی و لیلا  بلوکات دیگر بازیگرانی‌اند که در آن ایفای نقش کرده‌اند.

ساعت ۱۷ برای کودکان و نوجوانان

با توجه به اهمیت مخاطب کودک، در ماه رمضان کانال عربی آی‌فیلم ساعت ۱۷ به وقت مکه را به این گروه سنی اختصاص داده و برنامه‌های متناسب کودکان و نوجوانان را در این ردیف از جدول پخش پیش‌بینی کرده است.

 بر این اساس، مجموعه پویانمایی ایرانی «شکرستان» برای اولین‌بار با دوبله عربی  در این ساعت پخش می‌شود. شکرستان با بیش از ۱۸۰ شخصیت عروسکی یک شهر قدیمی و خیالی را نشان می‌دهد. قصه‌های آموزنده این مجموعه پویانمایی بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی‌شرقی انتخاب شده و سپس با رویکردی امروزی به رشته تحریر درآمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و تلاش شده کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو روند و آینه رفتارهای اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند.

«جا حکایتی»  مجموعه انیمیشن دیگری است که برای پخش از این شبکه درنظر گرفته شده است. «جا حکایتی» برداشتی آزاد از داستان های سعدی در یک بستر کمدی است که از طریق شخصیت‌های خیمه‌شب‌بازی روایت می‌شود. این مجموعه کودک و نوجوان از تولیدات شبکه آی‌فیلم است.

«قصص الانسان فی القرآن» مجموعه پویانمایی کودک و نوجوان دیگری است که در این بخش جاگرفته  و قرار است مخاطبان نوجوان کشورهای عربی را در ایام ماه مبارک رمضان پای شبکه آی‌فیلم بنشاند.

از مستند‌ جدید قرآنی تا آشپزی در آی‌فیلم عربی

در فاصله میان افطار تا سحر میان‌برنامه‌های متنوعی برای پخش از این شبکه تدارک دیده شده است که از آن میان می‌توان به مستند نمایشی جدیدی از زندگی قاریان مصری اشاره کرد که با مشارکت این شبکه تولید شده است.

همچنین این شبکه سعی کرده تا با نمایش سکانس‌های منتخب سریال‌های سال‌های گذشته رمضان، نمایش سکانس‌های طنز مجموعه‌های ایرانی و عربی، پخش تواشیح‌های عربی، کلیپ‌های رمضانی، آیتم آشپزی ایرانی و … لابه‌لای سریال‌ها فضایی شاد و معنوی ایجاد ‌کند.

برنامه شوخی با ستارگان نیز که شوخی با هنرمندان ایرانی در قالب دوربین مخفی است به تازگی دوبله شده و در ایام ماه مبارک روی آنتن خواهد رفت .

همچنین مستند نمایشی زندگانی صحابه بزرگ پیامبر(ص) همچون حضرت ابوطالب ، حضرت خدیجه و مالک اشتر که به تازگی تولید شده در لیالی قدر از آی‌فیلم عربی پخش خواهد شد .

در نهایت اینکه کانال عربی شبکه آی‌فیلم با بهترین‌های خود به استقبال ماه برکت و مهربانی خداوند خواهد رفت.

شبکه آی‌فیلم که چندسالی‌ست با راه‌اندازی کانال عربی در میان کشورهای عربی با استقبال گسترده از سوی مخاطبانش روبه‌رو شده است، برای این روزهای مبارک تدارک ویژه‌ای دیده است.