مریلا زارعی چه عنوانی به برنامه رشیدپور داد و رشیدپور چه واکنشی نشان داد؟

مریلا زارعی بازیگری که در سالهای اخیر به یکی از مهره های ثابت تیم بازیگران ابراهیم حاتمی کیا تبدیل شده است در گفتگویی با مجله “تبار”  با نگاه منفی از حضورش در برنامه ای با اجرای رضا رشیدپور یاد کرده است.

به گزارش هفت هنر این بازیگر گفه است: من وقتی به برنامه رشیدپور رفتم فکر می‌کردم به برنامه‌ای می‌روم که قرار است در آن حرفهای جدی و مهمی زده شود. درباره مسایل و مشکلات جامعه. اما در پلان اول دیدم که ‌ای‌داد بی‌داد من با مصاحبه‌ای شبه زرد و مسایل دیگری مواجه هستم.

ماجرای هشت سال قبل

هرچند مریلا زارعی به صراحت نگفته است که منظورش کدام برنامه رشیدپور است اما به نظر می رسد منظور وی به هشت سال قبل بازگردد و زمانی که در برنامه «شب شیشه ای» رشیدپور حضور یافت.

در آن برنامه چینش پرسشهای رشیدپور طوری بود که بسیاری گمان کردند او برای به چالش کشیدن کامل مریلا زارعی روی آنتن آمده است؛ این امر البته در کنار موافقان، مخالفان فراوانی داشت و برخی رشیدپور را متهم کردند که برخورد نرمی که در همین برنامه با بازیگری مثل گلشیفته فراهانی داشته است اصلا قابل مقایسه نیست با برخورد تند او با زارعی.

گفته های اخیر مریلا حکایت از آشتی ندارد

رشیدپور خودش در آخرین قسمت “شب شیشه ای” درباره اینکه فضای گفت‌وگوی برنامه در طول شب‌های مختلف متفاوت، با برخی با احترام و با برخی تهاجمی بوده است گفت: این اتفاق به فضای بیرونی آدم‌ها در اجتماع و حرفه‌شان برمی‌گشت.

رشیدپور در پاسخ به این که در مقابل گلشیفته فراهانی کاملا منفعل و در مقابل مریلا زارعی بسیار تند بودید؟ اظهار کرد: در مقابل برخی‌ها به احترام کسوتی که در حرفه‌شان دارند تلاش کردم آرامش بیشتری به میهمان بدهم تا مخاطب هم استفاده کند.

وی در پاسخ به این که آیا در مواقعی لجباز نبودی؟ تصریح کرد: در مواقعی این اتفاق افتاد. به عنوان مثال در مصاحبه مریلا زارعی بیشتر پیگیر گرفتن جواب‌ها بودم و ایشان از محترم‌ترین بازیگران سینمای ایران هستند که سعه صدر فراوانی داشتند و با دوستی و آشتی استودیو را در آن روز ترک کردند.

در آن زمان رشیدپور از دوستی و آشتی با مریلا زارعی سخن گفته است اما گفتگوی اخیر زارعی حکایت از آن دارد که روابط این دو آن قدرها هم دوستانه نیست و همچنان دلخوری ها وجود دارد.

پاسخ اینستاگرامی رشیدپور

چند روز پس از اظهارات زارعی، رشیدپور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به این بازیگر پاسخ داد.

مجری برنامه شب شیشه‌ای در اینستاگرامش نوشت: بانوی هنرمند سرکار خانم مریلا زارعی عزیز، سلام عرض می‌کنم. اظهار نظر سرکار عالی را در چندین خبرگزاری محترم مطالعه کردم و دانستم که برنامه‌های من را زرد خطاب فرموده‌اید. حالا که پس از نزدیک به یک دهه کماکان گفتگوی کم‌نظیرمان در شب شیشه‌ای را به یاد دارید سبب افتخار من است. پس به عنوان یک برنامه‌ساز زرد – البته به تعبیر سرکار عالی – فاش می‌گویم که شما را بازیگری بسیار وزین و مؤدب می‌دانم و همواره توانایی‌تان در ایفای سخت‌ترین نقش‌ها را تحسین می‌کنم. بی‌شک شما یکی از ارزنده‌ترین همکاران من هستید که همواره به‌حق درخشیده و به عشق مانا شده‌اید. پس در جنگ ابن روزهای رنگی، ترجیح می‌دهم که در حافظه‌ام سپید بمانید. چون شما را از جنس اشاره‌های درد می‌دانم و نه از بدجنسی کنایه‌های زرد. حالا یک دهه از آن شب متفاوت سپری شده و من ترجیح می‌دهم بدون استفاده از قلم‌موی زردرنگی که به من نسبت داده‌اید روی بوم سپید نگاه زلال شما و طرفداران باوقار و فرهیخته‌تان کلام ارادت و احترام بنویسم. بی‌هیچ رنگی و درنگی. و اتفاقاً با صدای بلند بگویم که مریلا زارعی اولین بازیگری بود که بااقتدار و اعتماد به نفس هنرمندانه به من کمک کرد که حداقل یک بار هم که شده، مفهوم هارد تاک واقعی را به مخاطبانمان نشان بدهیم. بانوی سبز اندیش ایرانی، این همکار زردتان همیشه ارادتمند شما باقی خواهد ماند. یا علی