قطع همکاری سام قریبیان با نمایش حمید امجد

سام قریبیان با انتشار متن کوتاهی، انصراف خود را از بازی در نمایش «سه خواهر و دیگران» کار حمید امجد اعلام کرد.

به گزارش هفت هنر، سام قریبیان که قرار بود با بازی در نمایش «سه خواهر و دیگران» از اواخر تیر ماه در تالار اصلی تئا‌تر شهر به صحنه برود، چند روز پیش از اجرای این نمایش، با انتشار متن کوتاهی، کناره‌گیری خود را از حضور در این اثر نمایشی اعلام کرد.

او در این یادداشت نوشته است:

«به تازگی در خبر‌ها آمده بود که من به عنوان آخرین بازیگر به مجموعه بازیگران تئا‌تر «سه خواهر و دیگران» کارِ کارگردان و نویسنده خوب کشورمان آقای حمید امجد پیوسته‌ام. هرچند این خبر به تازگی منتشر شده، ولی شخص من از نیمه اردیبهشت ماه مشغول تمرین این نمایش در کنار سایر دوستان بوده‌ام.

ولی با کمال تاسف اعلام می‌کنم با توجه به مجموعه‌ای از شرایط به وجود آمده؛ به لحاظ حرفه‌ای، شغلی و تفاوت دیدگاه در روند کار، از ادامه همکاری خود با این گروه خوب و دوست داشتنی معذور هستم و در نتیجه در این کار به عنوان بازیگر حضور نخواهم داشت. آرزوی موفقیت دارم برای تک تک اعضای این گروه؛ به ویژه برای شخص آقای امجد که پس از ١٣ سال دوری از کار تئا‌تر، متن جدیدی را به روی صحنه می‌برند.»

«سه خواهر و دیگران» نوشته و کار حمید امجد است.

در این نمایشنامه به غیر از اشاره به رخداد‌ها و شخصیت‌هایی واقعی از زندگی شخصی آنتون چخوف، رخداد‌ها و شخصیت‌هایی از چند اثر او همچون «باغ آلبالو» و «سه خواهر» نیز در کنار پاره‌هایی از موقعیت و رخدادهای «شاه لیر» شکسپیر حضور دارند. آن‌طور که گفته می‌شود، در این نمایش ردّ پای گرایش حمید امجد به شناخت و تجربه نمایش‌های سنتی ایرانی و تاریخ ایران نیز جستنی است.

افشین هاشمی، داریوش موفق، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده، محسن حسینی، معصومه رحمانی، رامین سیار دشتی، علیرضا ناصحی، پیام امیرعبداللهیان، ریحانه سلامت و مارال آتشی، از جمله بازیگران «سه خواهر و دیگران» هستند. این نمایش به تهیه‌کنندگی سعیده آب‌شناسان به صحنه خواهد رفت.

نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» سال ۹۴ از سوی انتشارات «نیلا» به چاپ رسیده است.